Toon posts:

members van een OU uitlezen d.m.v. Kix

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na tig website te hebben bezocht, googlen meer lezen en nog meer lezen totdat ik het niet meer snap probeer ik het maar hier.

Ik zal het kort houden ik heb de volgende script gemaakt met Kix :

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
$PrintServer = 'CAVITY'
$OldPrintServer = 'IO'

$Printer = 'ik ben een printer share'

if ingroup ("$Printer") = 1

IF ADDPRINTERCONNECTION ("\\$PrintServer\$Printer") = 0

? "$Printer had been added to your printer connection"
ELSE
? "Error adding $Printer to your printer connection, plz contact your administrator"

ENDIF

If @PRIMARYGROUP = "$Printer"

SetDefaultPrinter ("\\$PrintServer\$Printer")

ENDIF

Endif
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ja het is simpel basic maar ook weer eenvoudig, zoals je kunt zien is de "printserver" bekend de "printer/printshare" ook, maar het laaste is er hard erin gezet.
Het is zo dat er een OU aanwezig is op active directory die alle printershare/groepen bevatten, een groep is bij ons gelijk aan een share dus member in OU "Printer" genaamd "wie_ben_ ik" is gelijk aan "\\printserver\wie_ben_ik"

Waar ik dus op opzoek naar ben is om een OU in active directory uit te lezen en deze informatie gebruiken als een variable.
Dus wat je krijgt is dat ik de OU in active directory uitlees en $Printer hiermee ga vullen, probleem is dat ik geen flauw idee heb hoe ik met Kix dit moet welke commando enzo.

ldap://dc2/ou=cavity,ou=printers,dc=w2k,dc=steinweg,dc=nl is het full object directory path

CN=Organizational-Unit,CN=Schema,CN=Configuration,DC=w2k,DC=steinweg,DC=nl is het Object Category

Op GoT heb ik inderdaad info gevonden hoe het een .vbs kan enzo maar ik ben gebonden om het met Kix te doen.

site's waar ik ondertussen heb gekeken :

[Kixtart] Standaardprinter per groep uitlezen*

http://www.adminscripteditor.com/syntax.asp?l=k&lim=1

http://www.appdeploy.com/scripts/kixtart.asp