Toon posts:

TV Op stereo via koptelefoonaansluiting?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn Tv geen aansluiting voor tv naar auxilary aansluiting dus wou ik het met een kabeltje van tv naar pc met de kopt. aansluiting doen, kan dit? Met zo'n kabel met aan een kant twee tulpjes en aan de andere kant een koptelefoon aansluiting dus

Verwijderd

Ja dit kan, al is het niet optimaal

Als het een oude tv is kun je hemm openmaken en zelf een aansluiting maken:?

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 23:10

Metten

ik hou het graag simpel

Heeft 'ie een (vrije) scart plug? Dan kan je daarvoor een adaptertje kopen waar je gewoon een stereo interconnect (zoeentje met dus aan elk uiteinde twee tulppluggen) erop zetten...

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 05 februari 2001 19:19 schreef Metten het volgende:
Heeft 'ie een (vrije) scart plug? Dan kan je daarvoor een adaptertje kopen waar je gewoon een stereo interconnect (zoeentje met dus aan elk uiteinde twee tulppluggen) erop zetten...
Iemand hier ervaring mee?

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ja, heb ik: voordeel bij mijn ouders is dat hij MONO dan ook over beide kanalen stuurt, bij de hoofdtelefoon uitgang doet hij dat alleen op het linker kanaal. Ik heb het hier zelf ook, werkt perfekt.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:52

Sharky

Skamn Dippy!

Op donderdag 22 februari 2001 14:12 schreef Trunks het volgende:

[..]

Iemand hier ervaring mee?
jahoor, scart is hier voor ideaal.
bij mijn DTS receiver kreeg ik een speciale stekker met kabels waarmee je alle video/sound in- en outputs kon leechen

This too shall pass

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:51

Jag

Ik heb ook een tijdlang (toen ik nog een wat minder dure tv had) de scart in/uitgang gebruikt voor de audio, werkt gewoon goed.
Het nadeel van de koptelefoon aansluiting gebruiken is, tenzij je een aparte volumeregeling ervoor hebt, is dat als je op vol + op de AB drukt, de speakers van de tv vrolijk mee gaan tetteren. En dat nou juist niet de bedoeling, toch?

Jag

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jag-> De meeste tv's (volgens mij) muten het geluid via de speakers als er een hoofdtelefoon aangesloten is. OK, die van mij doet dat ook niet, maar ik ken er zo 3 die het wel doen...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Pagina: 1