Toon posts:

Nforce + Samsung Sata II

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een moederbord (Asus A8n32-sli) met een Nforce4 chipset en hier heb ik al een Samsung Sata2(HD080HJ) schijf op aangesloten. Dit heeft nooit voor problemen gezorgd en werkt perfect.

NU heb ik een 2de Samsung HD Sata II, Sp2004C, op aangesloten en dan krijg ik de problemen, net voor het windows logo reboot de PC.

Waarschijnlijk is dit dan het bekende probleem met de Nforce4. Ik heb ook al geprobeerd om de jumper erop te plaatsen zodat die naar Sata I gaat.

Wat zou ik nog meer kunnen doen.

Iemand tips welke merk HD het wel altijd perfect werkt met een Nforce4 chipset. Maxtor weet ik heeft ook de problemen en samsung dus ook, bepaalde types dus, want mijn eerste HD werkt goed.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb met nog geen enkele seagate problemen gehad met mijn Nforce4 chip. Afaik waren het ook alleen de maxtors die er last van hadden. Weet je trouwens zeker dat die disk het wel goed doet in andere systemen, grote kans dat je gewoon een brak exemplaar hebt te pakken :P

Verwijderd

Topicstarter
ligt niet aan de disk.

heb hem omgeruild zelfs, dus dit is al een 2de exemplaar.

Verwijderd

Ik heb heel lang een SP2004C in een A8N SLI (Nforce4) als boot gehad en nu als 2de harde schijf. Probleemloos. Op SATA (150) als ook op SATAII (300)
Als boot heb ik sinds een paar maanden de HD321KJ (300GB)
En ook met deze harde schijf probleemloos. PC van m'n broer draait met dezelfde type schijven.
Ik zou niet anders weten dan dat Samsung en Nforce4 is een perfecte combinatie.

Neem aan dat je de laatste BIOS hebt van je mobo?

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 23:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
heb de laaste nieuwe bios versie geinstalleerd resultaat hetzelfde

Toen nog maar eens dat die niet automatisch herstart, maar dat je dan de foutmelding ziet.

Geeft dus aan dat die ACPI-compliant.

foutmelding 0x00000A5

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt om de HD aan te sluiten zonder een crash/reboot.

Het ligt dus aan dat ACPI gebeuren.

Heb ik veilige modus. ACPI driver gewijzigd in Standard PC, dan is het probleem verholpen.

Maar er is daardoor een andere, toch belangrijk probleem ontstaan.

Als ik dus in windows zit, gaat die allerlei drivers installeren, IDE controllers etc. Dan geeft die aan dat die:

NVIDIA nForce4 Serial ATA controller is not supported by this processor type.

Dus merk nu dat die in feite de Amd X2 - Dual Core niet ondersteund dan. Want zie in taakbeheer dan ook niet meer 2 processoren grafieken, nu dus maar 1.
Lijkt me dus ook niet echt geweldig en correct.

Want normaal wat ik al hierboven noemde, wat nu Standaard PC is, wat vroeger dus ACPI voor Multiprocessor.

Dus maar weer terugzetten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2007 19:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Probleem verholpen

Nieuwe XP installatie gedaan, ACPI Multiprocessor aangegeven, en laatste nvidia sata II drivers geinstalleerd.

Alles werkt nu perfect.
Pagina: 1