probleem ati radeon 9550

Pagina: 1
Acties:

• piet konijn
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-07 14:15
heb pas een sapphire videokaart ati radeon 9550 geïnstalleerd in een pc van een maat (asus a7v400-mx met een athlon xp 2000+ en 2*256MB ram) maar dat geeft wat problemen. na een ganse tijd knoeien heb ik de videoversnelling (beelscherm > instellingen > geavanceerd > probleemoplossen) op de op één na laagste waarde gezet en dat ander vakje uitgeklikt, zoals me werd aangeraden door één of andere pagina die me getoond werd na de vaststelling van het probleem.

bij hogere waarden crasht het spel en zit ik vast aan een of andere brakke standaard driver waar geen fluit mee te beginnen valt. er zit vga onboard maar de brave man wilde tv-out: dat werkt nu wel, maar filmpjes kijken op het computerscherm is kak (ziet er echt niet uit).

iemand enig idee?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Nieuwe drivers van de ATi site downloaden? Switch iig eens met de hardwareversnelling als je veel problemen krijgt. Heb je het dan nog, dan moet je echt een update draaien :)

Wauw, een sig!

• piet konijn
voor ik de kaart erin stak heb ik de nieuwste drivers van de site gehaald, zowel de lichte versie als de uitgebreide set: geeneen draait vlot.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat

Kan je ook wat oudere drivers downloaden, want de ATi Radeon 9550 is niet meer de nieuwste kaart. Je moet dus even uit zien te goochelen welke drivers jouw kaart ondersteund.

Wauw, een sig!

• piet konijn
kan het een ander probleem zijn dan drivers, ook? als het echt de drivers zijn zal ik wel een clean install van windows opnieuw doen, da's minder knoeien.

• Outerspace
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat

Das meer knoeien als je het mij vraagt. Gewoon de drivers deinstalleren en de nieuwe erop zetten :)
Maar als je wat meer info geeft van wat je al hebt gedaan om dit op te lossen zou dat ook makkelijker zijn voor de rest. Anders opperen we dingen die je al hebt gedaan ;)

En heb je het knopje van de videovernelling ook weer ingeschakeld? Wat gebeurt er dan?

Wauw, een sig!

Pagina: 1