Toon posts:

Ipsec over wireless verbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen ik ben nu bezig om een geencrypte esp sha/3des met 1024 diffie-helman algoritme verbinding op te zetten tussen mijn pc's en mijn wireless smc router. (voor hobby doeleinden) ik heb echter geen idee hoe je je router moet vertellen dat hij ipsec door moet routeren.

router: smcwbr14-g2
os pc1 window xp prof sp1
os pc2 windows media center sp2
os pc3(laptop) windows media center sp2

Tussen pc1 pc2 zit een kabel naar de router
pc3(laptop) is wireless verbonden met de router

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om ipsec over die wireless verbinding te gooien, zodat de verbinding naar pc1 en 2 word beveiligd. Ik weet hoe je het helenmaal in Windows moet configureren maar ik vraag me af voordat ik begin of ik ook iets op de router moet instellen.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

wil je ook via ipsec verbinding maken met de router dat zal een stuk moeilijke rzijn. Verkeer tussen je clients encrypten is niet zo moeilijk. Je AP heeft hier alleen niet mee te maken

Verwijderd

Topicstarter
TrailBlazer schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:21:
wil je ook via ipsec verbinding maken met de router dat zal een stuk moeilijke rzijn. Verkeer tussen je clients encrypten is niet zo moeilijk. Je AP heeft hier alleen niet mee te maken
Ja de bedoeling is dat het via de router gaat ja, daar zit ook het probleem want moet je daar ook nog wat veranderen?