Toon posts:

Probleem met Iiyama monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in januari er last van dat ineens de rechterhelft van me scherm groen verkleurd is, nu ging dat ineens na 3 dagen weer weg.
Eergisteren is het plots weer gebeurd (ook weer toen in in BF2 Ghosttown aan het spelen was op precies dezelfde plek!!!)

Al de videokaart drivers opnieuw erop gezet, maar ook als de PC uit staat en alleen de Monitor op "no signal" staat krijg ik de groene strepen.

het is een Iiyama Prolite E438S uit juni 2006

Ik probeer hieronder een foto te krijgen van het probleem.

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/9915/maart20072oa4.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 14:06 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:55

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Simpel: even testen op een andere PC, als daar het probleem ook optreed --> mee terug naar de winkel, je hebt minimaal een jaar garantie :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zou het ook niet kunnen dat er een knik in de kabel zit. Ik heb ook wel eens gezien dat toen de kabel er niet goed inzat mijn Iiyama scherm GROEN beeld gaf( maar dan compleet) Misschien is dat het?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Nog simpeler: Ga maar gelijk terug naar de winkel.

Het probleem treed ook op zonder computer dus het ligt aan de monitor zelf.
Bovendien is het schijnbaar een spookprobleem. Het kan best zo zijn dat hij er bij een andere computer toevallig geen last van heeft en daarna bij jou wel weer of ook een tijdje weer niet.

Even terug naar de winkel en ze uitleggen dat het probleem zich vaker voor heeft gedaan maar niet altijd reproduceerbaar is. En gelijk aangeven dat dit probleem zich ook voordoet wanneer de pc niet aanstaat / is aangesloten.
In de winkel kunnen ze hem zelf ook wel aansluiten op een andere pc. En als het probleem zich dan niet voordoet heb je ze vantevoren al aangegeven dat het probleem zich niet constant voordoet.

Verwijderd

Touchdomex schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:15:
Zou het ook niet kunnen dat er een knik in de kabel zit. Ik heb ook wel eens gezien dat toen de kabel er niet goed inzat mijn Iiyama scherm GROEN beeld gaf( maar dan compleet) Misschien is dat het?
No signal :O

Verwijderd

Topicstarter
Op de andere PC's hetzelfde verhaal

Paradigit zegt dat ik Iiyama moet bellen, nu zeggen die weer van: gaat 2 tot 3 weken duren en geen vervangende monitor, komt lekker uit met me Hoge School.

Als het probleem over 2 weken weg is (en ik heb dan meer tijd aangezien ik dan 3 weken gene projecten heb) kan ik hem dan alsnog laten nakijken? aangezien het dus een terugkerend probleem is....

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels kabels eruit, er zat 1 pin weggedrukt.
Nu ik ze weer terug doe (3 dagen later) doet hij het weer normaal.

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:53

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:26:
Inmiddels kabels eruit, er zat 1 pin weggedrukt.
Nu ik ze weer terug doe (3 dagen later) doet hij het weer normaal.
Nu jij weer :/

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Nou, opzich was het probleem er ook gewoon toen de PC uitstond en dus alleen de monitor uit stond.

Er is 1 pinnetje nog steeds ingedrukt, maar nu ik de kabel gewoon weer netjes terugdoe is er niks aan de hand.

Ik denk dat me monitorkabel dan heel gevoelig is voor beweging, want ik verplaats hem vaak een klein stukje.
Pagina: 1