Toon posts:

[Linux] Backup met meerdere versies

Pagina: 1
Acties:
  • 147 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende situatie :

Er staat in een kantoorpand een "server", waarop alle medewerkers hun data op opslaan. Nu wil ik deze data backuppen naar een server die in een datacenter staat. Op zich geen probleem, met rsync lukt dat allemaal prima, maar nu wil ik dus zorgen dat er versie beheer is, zodat medewerkers terug kunnen zoeken in oudere files. Het backuppen moet iedere nacht automatisch gebeuren.

Weet iemand of hier een goed en stabiel werkend pakket voor is.

Beide servers draaien op Debian.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Misschien is rdiff-backup iets voor je.

• ToBe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:04:
Ik heb de volgende situatie :

Er staat in een kantoorpand een "server", waarop alle medewerkers hun data op opslaan. Nu wil ik deze data backuppen naar een server die in een datacenter staat. Op zich geen probleem, met rsync lukt dat allemaal prima, maar nu wil ik dus zorgen dat er versie beheer is, zodat medewerkers terug kunnen zoeken in oudere files. Het backuppen moet iedere nacht automatisch gebeuren.

Weet iemand of hier een goed en stabiel werkend pakket voor is.

Beide servers draaien op Debian.
Kijk eens naar rsnapshot. Dit is gebaseerd op rsync, maar doet hele intelligente dingen met versiebeheer en synchronisatie.

[ Voor 2% gewijzigd door ToBe op 14-03-2007 14:12 . Reden: Url toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan je me vertellen hoe het versiebeheer met dit pakket precies werkt ? Dus wordt het in losse bestanden opgeslagen en is er een mogelijkheid dat iemand gemakkelijk een oude versie terug kan vinden ?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

backuppc doet dat ook in combinatie met rsync, bevalt ons prima :)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
moto-moi schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:13:
backuppc doet dat ook in combinatie met rsync, bevalt ons prima :)
Maar kan daar niets vinden over versie beheer, dat je echt door alle mogelijke versies die er geweest zijn van een bestand heen kan bladeren en deze ophalen.

Verwijderd

Topicstarter
ToBe schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:11:
[...]

Kijk eens naar rsnapshot. Dit is gebaseerd op rsync, maar doet hele intelligente dingen met versiebeheer en synchronisatie.
Maar hier is niet op een makkelijke manier voor een gebruiker een bestand terug te halen van bijvoorbeeld een half jaar oud.

• [ash]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-04-2025

[ash]

Cookies :9

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:13:Kan je me vertellen hoe het versiebeheer met dit pakket precies werkt ? Dus wordt het in losse bestanden opgeslagen en is er een mogelijkheid dat iemand gemakkelijk een oude versie terug kan vinden ?
Gemakkelijk is anders, maar hier kan je de nodige informatie vinden.

Verwijderd

Topicstarter
[ash] schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:44:
[...]
Gemakkelijk is anders, maar hier kan je de nodige informatie vinden.
Gebruikersvriendelijk is het idd niet, niemand een andere oplossing, het gaat er eingelijk alleen maar om dat het in verschillende versies per bestand wordt opgeslagen als gehele bestanden. Een user interface kan ik er zelf wel omheen bouwen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:57:
[...]

Gebruikersvriendelijk is het idd niet, niemand een andere oplossing, het gaat er eingelijk alleen maar om dat het in verschillende versies per bestand wordt opgeslagen als gehele bestanden. Een user interface kan ik er zelf wel omheen bouwen.
Iemand nog een idee wat wel gebruikersvriendelijk is ?
Pagina: 1