Welke laptop? budget 600 a 700 euro?

Pagina: 1
Acties:

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 17:20
Ik ben op zoek naar een laptop.
Deze wil ik voornamelijk gaan gebruiken voor (wireless) internet, muziek, foto's, films en af en toe een game spelen.
Mijn budget is tussen de 600 en 700 euro.

Aangezien de meeste laptops een integrated videokaart hebben met gedeeld geheugen vraag ik me af of hier een beetje mee te gamen is?
Hieronder heb ik een lijstje gemaakt van 4 laptops die mij zelf wel aardig lijken.

De laptop van MSI heeft een standalone videokaart namelijk de ati radeon xpress 1150, de overige 3 hebben allemaal een integrated videokaart maar hebben wel weer een core duo processor.

Maar wat is beter sneller? een core duo in je laptop of toch iets van amd? Een standalone videokaart van ati of nvidia of is zo'n integrated videokaart ook wel aardig?

kortom komt het erop neer waarmee ik zoveel mogelijk performence voor mn geld krijg. Merken maken mij niet veel uit.
Vista compatible zou wel leuk zijn alleen zie ik nu dat de door mij geselecteerde laptops allemaal windows xp erop hebben.

Acer Aspire 5612WLMi_512 (Core Duo T2300; 512MB; 60GB; DVD-RW; 15.4"TFT; WXP Home)

Fujitsu Siemens Amilo V3515 (Core Duo T2060; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP Pro)

Acer Aspire 5633WLMi (Core Duo T5500; 512MB; 120GB; DVD+/-RW; 15.4"TFT; WXP MC)

MSI Megabook S271-201NL (Sempron 3400+; 1GB; 80GB; DVD+/-RW; 12.1"TFT; WXP Home)

Stop chasing the dream, you're already living it

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 18:20
Ik zou zelf proberen 1gb geheugen te regelen en gewoon voor een core duo gaan (helaas staat dat er niet tussen). De videokaarten in dit segment (integrated of stand-alone) zijn nou niet bepaald top. Gamen met de nieuwste generatie games zal moeilijk tot onmogelijk zijn. Dit is volgens mij inherent aan je budget en daarom zou ik me richten op de overige componenten.
Core Duo > Sempron
1GB > 512 MB (duh 8)7 )

Met bovenstaande tips vallen eigenlijk al je alternatieven af, sorry...

• Qosmic
dus een core duo met 1GB?

het budget is evt nog wel op te rekken naar 750 maar liever niet.

Het gaat me er ook niet om dat ik alle nieuwste games met alles op high kan spelen, maar bijv games zoals C&C tiberium wars op medium of NFS etc dat zou wel leuk zijn als dat mogelijk is.

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 18:20
Tsja, tiberium wars op medium zal toch ook redelijk veel gevraagd zijn ben ik bang. Je budget leent zich in laptopland helaas niet echt voor gamen. Ook NFSU wordt pittig, games zijn gewoon erg videokaartintensief vandaag de dag, en die dingen zijn duur. Je zou eventueel kunnen kijken naar een tweedehands Centrino met 1 GB ram en een degelijke videokaart, maar dat is misschien ook moeilijk om te vinden voor die prijs.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Ik wil even kwijt dat de Ati Radeon Xpress 1150 GEEN standalone videokaart is. Het maakt gebruik van UMA en dus van je systeemgeheugen.

Als je naar grafische kaarten in Notebooks gaat kijken is dit lijstje een goed begin. Er staan 3Dmark scores op en die kun je ook heel makkelijk vergelijken. Let overigens niet op de brakke vertaling (computer Duits > Nederlands namelijk).

Trouwens, je zult veel moeten scrollen voor de Xpress 1150 :P

EDIT: Klasse 5 gaat geen Tiberium Wars kunnen spelen denk ik, klasse 6 helemaal niet, maar klasse 4 is het MISSCHIEN, maar ik zou er niet vanuit gaan..

Je budget is gewoon net wat te krap voor wat jij wil. Waarom niet een desktop?

[ Voor 17% gewijzigd door alex3305 op 14-03-2007 14:35 ]

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:50
Alex3305 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:34:
Ik wil even kwijt dat de Ati Radeon Xpress 1150 GEEN standalone videokaart is. Het maakt gebruik van UMA en dus van je systeemgeheugen.

Als je naar grafische kaarten in Notebooks gaat kijken is dit lijstje een goed begin. Er staan 3Dmark scores op en die kun je ook heel makkelijk vergelijken. Let overigens niet op de brakke vertaling (computer Duits > Nederlands namelijk).

Trouwens, je zult veel moeten scrollen voor de Xpress 1150 :P

EDIT: Klasse 5 gaat geen Tiberium Wars kunnen spelen denk ik, klasse 6 helemaal niet, maar klasse 4 is het MISSCHIEN, maar ik zou er niet vanuit gaan..

Je budget is gewoon net wat te krap voor wat jij wil. Waarom niet een desktop?
Tiberium wars draait hier (met alles op zijn laagst uiteraard) vloeiend op een laptop met een geforce 6150 (klasse 5 volgens die tabel) het kan dus wel, maar verwacht geen pracht en praal :)

PSN: DutchTrickle PVoutput

• Qosmic
ik heb al een aardige desktop en wil ook wel lekker beneden internetten, muziek downen en gamen.

maar wellicht moet ik dan maar blijven gamen op mijn dekstop een goedkopere laptop nemen en evt een upgrade doen voor mn dekstop.

Ik neem aan dat de goedkoopste laptop uit de pricewatch tegenwoordig al volstaat om een beetje wireless te kunnen internetten en muziek en films af te spelen.

of ik kijk voor een 2de hands

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Qosmic schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:41:
ik heb al een aardige desktop en wil ook wel lekker beneden internetten, muziek downen en gamen.

maar wellicht moet ik dan maar blijven gamen op mijn dekstop een goedkopere laptop nemen en evt een upgrade doen voor mn dekstop.

Ik neem aan dat de goedkoopste laptop uit de pricewatch tegenwoordig al volstaat om een beetje wireless te kunnen internetten en muziek en films af te spelen.

of ik kijk voor een 2de hands
Dat doet de goedkoopste telefoon al zo'n beetje.
Pagina: 1