[XP/2003] Veel taalbalken in terminal server

Pagina: 1
Acties:

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik hoop dat dit hier goed staat, maar ik zit met een volgend probleem:

Afbeeldingslocatie: http://www.gumballonline.nl/taalbalk.JPG

Dit heeft denk ik te maken met het feit dat de computer die de gebruiker heeft een NL-windows is, en de terminal server waarop ze werken een Engelse Windows is. (heb gehoord dat dit problemen op kan leveren).

Nu is mijn vraag, heeft iemand dit eerder gezien? Ik kan ze wel allemaal uitvinken, maar na af- en aanmelden is het probleem net zo hard weer terug!!!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hoe staan op server en client de taal/toetsenbordinstellingen?
En heb je wel of niet de regkey geset om de remotekeyboardlayout te negeren?
How the "Regional and Language Options" settings in Windows Server 2003 are applied

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Gumball
  • Niet online
Bij de gebruiker staat "text services en input languages" (das bij rechtermuisknop op dat blauwe NL labeltje in de taalbalk) op Dutch (Nederlands) - United States-international.
"regional and language settings" staan op Dutch.

De "regional and language settings" op de terminal server staan op ook Dutch.

Nu hebben wij voor de profielen van de gebruikers een andere server, deze is net als de terminal server Engelstalig.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dit topic lijkt me beter op z'n plek in Windows Servers en Server-software, ik verplaats je topic eventjes :)

Windows Clients >> Windows Servers en Server-software

• Gumball
  • Niet online
Iemand?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Heb je dat document wat ik je gaf al doorgenomen?
Misschien een applicatie met afwijkende taalinstellingen (goede kandidaat bijvoorbeeld Office of Adobe) waardoor er steeds een languagebar wordt aangemaakt? Applicaties die in de allusers-startup staan bijvoorbeeld (kijk via msconfig tabblad opstarten).

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Gumball
  • Niet online
sanfranjake schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:05:
Heb je dat document wat ik je gaf al doorgenomen?
Misschien een applicatie met afwijkende taalinstellingen (goede kandidaat bijvoorbeeld Office of Adobe) waardoor er steeds een languagebar wordt aangemaakt? Applicaties die in de allusers-startup staan bijvoorbeeld (kijk via msconfig tabblad opstarten).
ja heb ik nagekeken maar was ook geen oplossing. ZOwel op terminal server als op domain controller.

Nu heb ik iets heel simpels gelezen op internet, namelijk via configuratiescherm -> regio languages, tabje Languages en dan de knop bij Txt services en input languages aangeklikt. Daar heb ik wat gespeeld met vinkjes tot ik uiteindelijk na 3x herstarten nog steeds geen problemen meer had, het is dus voor elkaar! Toch bedankt voor de medewerking _/-\o_
Pagina: 1