Hallo,
Om even met de deur in huis te vallen, ik zit met een probleem.
Welk probleem?
Even een situatieschets:
Er is 1 server waar een backup op gebeurd.
Nu zou deze backup naar een andere server toe moeten worden gekopieerd.
Op zich geen probleem maar ik wil dit automatiseren met behulp van een batchbestand.
Probleem:
De eigenlijke backup-server staat niet in het domein maar staat daar door omstandigheden buiten (DMZ). De server waar de backup naartoe moet worden gekopieerd staat echter wel in het domein.
Ook kent de backup-server niet de user accounts van de andere server en omgekeerd.
Vraag:
Hoe kan ik de backup automatiseren?
Ik heb al geprobeerd via run as maar dat blijkt niet te werken.
De enige workarround die ik tot nu heb gevonden is de gedeelde bron benaderen, mij authenticeren en dan de batch laten lopen. De bedoeling is om deze stappen te omzeilen en zo het proces te automatiseren.
Om even met de deur in huis te vallen, ik zit met een probleem.
Welk probleem?
Even een situatieschets:
Er is 1 server waar een backup op gebeurd.
Nu zou deze backup naar een andere server toe moeten worden gekopieerd.
Op zich geen probleem maar ik wil dit automatiseren met behulp van een batchbestand.
Probleem:
De eigenlijke backup-server staat niet in het domein maar staat daar door omstandigheden buiten (DMZ). De server waar de backup naartoe moet worden gekopieerd staat echter wel in het domein.
Ook kent de backup-server niet de user accounts van de andere server en omgekeerd.
Vraag:
Hoe kan ik de backup automatiseren?
Ik heb al geprobeerd via run as maar dat blijkt niet te werken.
De enige workarround die ik tot nu heb gevonden is de gedeelde bron benaderen, mij authenticeren en dan de batch laten lopen. De bedoeling is om deze stappen te omzeilen en zo het proces te automatiseren.