Toon posts:

Back-up naar een andere locatie kopiëren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Om even met de deur in huis te vallen, ik zit met een probleem.
Welk probleem?

Even een situatieschets:

Er is 1 server waar een backup op gebeurd.
Nu zou deze backup naar een andere server toe moeten worden gekopieerd.
Op zich geen probleem maar ik wil dit automatiseren met behulp van een batchbestand.

Probleem:

De eigenlijke backup-server staat niet in het domein maar staat daar door omstandigheden buiten (DMZ). De server waar de backup naartoe moet worden gekopieerd staat echter wel in het domein.
Ook kent de backup-server niet de user accounts van de andere server en omgekeerd.

Vraag:

Hoe kan ik de backup automatiseren?
Ik heb al geprobeerd via run as maar dat blijkt niet te werken.
De enige workarround die ik tot nu heb gevonden is de gedeelde bron benaderen, mij authenticeren en dan de batch laten lopen. De bedoeling is om deze stappen te omzeilen en zo het proces te automatiseren.

• Sir_G-nius
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-03 15:03

Sir_G-nius

- - -

Is het geen optie om een neworkdrive te mappen?
En dan naar die netwerklocatie te kopieren?

Zo doe ik het thuis ook. Server1 heeft een share (genaamd backup$) en server2 heeft een mapping naar \\server1\backup$. Deze geef je bijv de letter 'Q:'. Dan d.m.v. een batch-file gewoon de bestanden naar Q:\ kopieren.

Verwijderd

Topicstarter
Dit is mss een mogelijke oplossing en deze zal zeker in overweging worden genomen.
Echter is het probleem niet zozeer het kopiëren van de ene naar de andere locatie maar een probleem qua authenticatie. Zo kan dit proces nog steeds niet geautomatiseerd worden.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:01

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je zou eens kunnen te proberen te FTP'en. Moet je alleen zorgen dat je backup-server door de firewall te bereiken is via FTP.
Andere optie is, nadat de backup voltooid is (eindtijd moet je gewoon uit de logs halen) vanaf de 2e server contact te maken met de backupserver en zo het zaakje gescheduled binnen te trekken.
Laatste optie is volgens mij de backupserver of beide servers met een extra NIC uitrusten zodat ze een eigen netwerkje kunnen vormen, los van de DMZ.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)