Toon posts:

Nieuw pc-systeem max. € 1500,-

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb op zoek naar een pc (alleen kast) met een max. prijs van € 1500,-(incl. btw). Aangezien ik geen tijd (en kennis) heb om de pc zelf in mekaar te schroeven, moet het een compleet systeem zijn.

Ik zoek een degelijke pc welke de nieuwere spellen goed kan verteren. Ik ben geen die-hard gamer maar de pc moet wel wat aankunnen.

Ik zat te denken aan dit systeem: http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2000 . Maar misschien is er meer te krijgen voor dit bedrag.

Graag verneem ik van jullie sugesties of evt. een mooi systeem voor dit bedrag. Via internet bestellen heb ik geen probleem mee, als het bedrijf in kwestie maar bekend is.

Voor de rest heb ik eigenlijk geen wensen, Windows Vista HP zou wel fijn zijn.

Ik hoor het wel. Alvast bedankt!

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Dit topic voldoet niet aan de gestelde eisen en wordt waarschijnlijk gesloten door de moderators. Dessalniettemin het volgende:

- Die pc bij paradigit is redelijk, maar er is zeker iets beters te krijgen voor dat geld. Ik heb bijvoorbeeld voor 1500 euro een systeem samengesteld met monitor, speakers, muis en toetsenbord, die sneller is dan deze. Jij hebt niet eens een monitor nodig, dus kan het nog goedkoper, of sneller.

- Je zult je er toch in moeten verdiepen als je een weloverwogen aankoop wilt doen. Het beste is om zelf een lijst te maken van onderdelen, die je dan bij een goede winkel koopt en laat bouwen. Dan hoef je zelf dus niet aan de slag met het bouwen, maar je kiest wel elk onderdeel voor optimale vrijheid en prijs/kwaliteit. Een kant-en-klaar systeem is nooit exact wat je wilt.

- Ik raad je aan om soortgelijke topics op dit forum te lezen, er zijn al honderden mensen voor je geweest die een systeem wilden samenstellen. In de topic-lijst van het forum kun je onderin aangeven dat je alles wilt zien van de laatste 30 dagen bijvoorbeeld, dan kun je alles even doorlezen en dan kom je vast wel op een goed systeem. Maak dan een nieuw topic en vraag om advies.

- Een goede webwinkel is Azerty, één van de beste van Nederland. Groot aanbod, lage prijzen en goede service. Ze bouwen het systeem dat jij samenstelt voor een paar tientjes, en geven daar ook garantie op. Ze installeren ook Windows erop, zodat je gelijk aan de slag kunt. Alles is op de website samen te stellen, en bellen/mailen kan altijd voor hulp.

- Heel snel een paar tips:
- processor: Core 2 Duo E6600
- moederbord: gigabyte DS3
- geheugen: 2Gb PC5300 van Kingston
- videokaart: ATi x1950 Pro 256Mb of Geforce 8800GTS
- behuizing+voeding: Antec NSK6500 of Antec Sonata 2
- hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 250Gb of 320Gb.
- dvd-speler en dvd-brander van Samsung of Nec erbij
- Windows Vista Home Premium 32-bit of 64-bit

Dit lijstje is ongeveer 1100-1200 euro bij Azerty (schatting), dus je kunt er nog dingen bij doen.

Succes verder!

[ Voor 7% gewijzigd door geert1 op 14-03-2007 13:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de informatie Geert. Ik zal de site van Azerty eens bekijken.

Indien iemand nog meer goedkope/goede/betrouwbare bedrijven (website's) weet, hoor ik het graag.

Bedankt!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dit is best een mooi systeem, op de site van Azerty:

http://www.azerty.nl/syst...SYSTEMEN_GROEP_ID=5&TAB=1

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-01 10:55
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:02:
Hallo iedereen,

Ik heb op zoek naar een pc (alleen kast) met een max. prijs van € 1500,-(incl. btw). Aangezien ik geen tijd (en kennis) heb om de pc zelf in mekaar te schroeven, moet het een compleet systeem zijn.

Ik zoek een degelijke pc welke de nieuwere spellen goed kan verteren. Ik ben geen die-hard gamer maar de pc moet wel wat aankunnen.

Ik zat te denken aan dit systeem: http://www.paradigit.nl/configurator.php?system=2000 . Maar misschien is er meer te krijgen voor dit bedrag.

Graag verneem ik van jullie sugesties of evt. een mooi systeem voor dit bedrag. Via internet bestellen heb ik geen probleem mee, als het bedrijf in kwestie maar bekend is.

Voor de rest heb ik eigenlijk geen wensen, Windows Vista HP zou wel fijn zijn.

Ik hoor het wel. Alvast bedankt!
Ik zeg het gewoon want anders schiet het niet op. PARADIGIT LICHT JE OP! Voor 1500 euro stel je bij www.azerty.nl een systeem samen dat 4x zo snel is voor hetzelfde geld. Maar een nieuwe topic aan met wat je wilt dus lees ff het faq. Of vraag een kennis die er veel verstand van heeft om een systeem samen te stellen. Als je dit systeem hebt zet het even op tweakers voor wat meer feedback. Ik kan je zo al zeggen dat als jij een systeem zelf samenstelt dat het altijd VEEL sneller is dan dat je een vast systeem koopt.

suc6

Specs

• geert1
Bij dat systeem wordt alsnog geld weggegooid (duur geheugen, duur moederbord, dure videokaart). Dus dat is ook geen kant-en-klare oplossing. Moet je ook niet willen, zelf samenstellen heeft veel voordeel.

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Bij azerty:
- processor: Core 2 Duo E6600....................................................€ 293,63
- moederbord: gigabyte DS3........................................................€ 115,67
- geheugen: 2Gb PC5300 van Kingston.........................................€ 123,20
- videokaart: Geforce 8800GTS.....................................................€ 283,60
- behuizing+voeding: Antec Sonata 2............................................€ 104,16
- hardeschijf: Seagate Barracuda 7200.10 320Gb...........................€ 79,19
- Dvd-brander: Samsung SH-182M...............................................€ 31,43
- Windows Vista Home Premium 32-bit/64-bit................................€ 86,66/€ 91,28
- Assemblage: Azerty Montage + windows installatie 1 jaar garantie€ 50,00
...................................................................................TOTAAL: € 1.170

Als ik kon kiezen zou ik de hierboven staande nemen. Hij is sneller, beter en goedkoper.
Assemblage kan je erbij nemen zodat ze het in elkaar kunnen zetten en testen of alle onderdelen werken.
Het komt ongeveer op €1.200 met verzendkosten.

[ Voor 7% gewijzigd door MrJames op 14-03-2007 14:44 ]

• geert1
Fettah raad exact hetzelfde systeem aan als ik, lijkt me zeker geen slechte keuze. Allemaal top-onderdelen die met elkaar in balans zijn, waarbij geen ene euro verkeerd besteed wordt. Je kunt alle games erop spelen, en ook in andere taken is dit ding loeisnel. Ik heb zelf bijna hetzelfde systeem thuis staan, en het is elke dag een genot.

Je kunt er nog een dvd-speler bij doen, dan heb je twee drives. Is wel makkelijk, hoef je minder vaak discs te wisselen. Ik zou trouwens kiezen voor SATA-drives, dus de Samsung 183L als brander en de Samsung 163 (of iets dergelijks) als dvd-speler er extra bij, als je daar behoefte aan hebt.

Over de garantie: Je kunt bij Azerty kiezen hoeveel jaar je garantie wilt op de assemblage, en daarnaast geldt een garantietermijn per onderdeel, die heb je sowieso. Dit is 1 tot 5 jaar, afhankelijk van het onderdeel.

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16-12-2025
systeem van fettah is (Y) voor die prijs. Je kan eventueel nog een seagate erbij nemen en dan in raid zetten. Verder een betere processor koeler (niet echt noodzakelijk als je niet gaat overklokken maar kan ook stiller zijn dan de standaard). Idd 2dvd spelers (waarvan iig 1 brander. Misschien dat je ook nog wilt uitbreiden met een muis/toetsenbord (in de loop van de tijd). Weet niet of je veel audio luistert maar dan kan een geluidskaart er ook bij. Voor fotos is een cardreader handig (kost max 3 tientjes)
voor het mobo kan je ook de p5b eventueel nemen maar deze maken geloof ik niet veel uit. Las ook iets van een mobo van msi met een fsb van 1333. heeft dit nut?

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Dit topic voldoet niet aan de eisen van bovengenoemde sticky en gaat derhalve op slot :).

Pak er eens wat benchmarks en reviews bij (zie o.a. Anandtech, X-Bit Labs en Tom's Hardware. Deze laatste heeft handige CPU en VGA charts). Lees deze en maak op basis daarvan een keuze. Uiteraard kun je ook nog ervaringen op zowel GoT als in de Tweakers.net Productsurvey opzoeken om te kijken of er veel problemen met bepaalde onderdelen voorkomen.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.