Hallo,
Ik ben 16 jaar, doe over twee maanden eindexamen VWO en ben momenteel aan het orienteren op een vervolgstudie (ja beetje laat
). Nu vind ik een paar dingen heel belangrijk: Ik moet het vooral leuk vinden, er moet een goede toekomst in zitten en het salaris moet goed zijn.
Mijn grote hobby is muziek, en het liefst zou ik daar mijn beroep van maken (als producer of geluidstechnicus) Helaas is er geen 'studie' voor deze beroepen en ik ben bang dat de toekomstperspectieven ook niet zo goed zijn.
Daarnaast kan ik ook gewoon een universitaire studie gaan doen, zoals informatica bijvoorbeeld, maar ik heb het idee dat er al zoveel mensen bezig zijn in deze branche. Ook denk ik dat je sowieso voor jezelf moet beginnen wil je een beetje veel verdienen
Dus ik zit een beetje in dubio wat ik nu moet gaan doen
Ik kan misschien deze studies combineren maar ik weet niet of dat wel zo zinvol is. Specialicate schijnt immers beter te zijn dan een brede kennis? Hoe denken jullie hierover? Kloppen mijn gedachtegangen een beetje? Ik lees wel veel op internet, maar echt duidelijk wordt het me niet.. En aangezien ik nog maar 3 weken heb om me aan te melden moet ik eerdaags al een besluit nemen
Alvast bedankt voor de reacties
Ik ben 16 jaar, doe over twee maanden eindexamen VWO en ben momenteel aan het orienteren op een vervolgstudie (ja beetje laat
Mijn grote hobby is muziek, en het liefst zou ik daar mijn beroep van maken (als producer of geluidstechnicus) Helaas is er geen 'studie' voor deze beroepen en ik ben bang dat de toekomstperspectieven ook niet zo goed zijn.
Daarnaast kan ik ook gewoon een universitaire studie gaan doen, zoals informatica bijvoorbeeld, maar ik heb het idee dat er al zoveel mensen bezig zijn in deze branche. Ook denk ik dat je sowieso voor jezelf moet beginnen wil je een beetje veel verdienen
Dus ik zit een beetje in dubio wat ik nu moet gaan doen
Alvast bedankt voor de reacties