Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• stefanbstefan
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-07 09:42
Hallo,

Ik ben 16 jaar, doe over twee maanden eindexamen VWO en ben momenteel aan het orienteren op een vervolgstudie (ja beetje laat :P). Nu vind ik een paar dingen heel belangrijk: Ik moet het vooral leuk vinden, er moet een goede toekomst in zitten en het salaris moet goed zijn.

Mijn grote hobby is muziek, en het liefst zou ik daar mijn beroep van maken (als producer of geluidstechnicus) Helaas is er geen 'studie' voor deze beroepen en ik ben bang dat de toekomstperspectieven ook niet zo goed zijn.

Daarnaast kan ik ook gewoon een universitaire studie gaan doen, zoals informatica bijvoorbeeld, maar ik heb het idee dat er al zoveel mensen bezig zijn in deze branche. Ook denk ik dat je sowieso voor jezelf moet beginnen wil je een beetje veel verdienen

Dus ik zit een beetje in dubio wat ik nu moet gaan doen :? Ik kan misschien deze studies combineren maar ik weet niet of dat wel zo zinvol is. Specialicate schijnt immers beter te zijn dan een brede kennis? Hoe denken jullie hierover? Kloppen mijn gedachtegangen een beetje? Ik lees wel veel op internet, maar echt duidelijk wordt het me niet.. En aangezien ik nog maar 3 weken heb om me aan te melden moet ik eerdaags al een besluit nemen :P

Alvast bedankt voor de reacties :)

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-11 22:17
Als ik jou was zou ik voor een leuke studie kiezen, wat daarna komt zie je dan wel. Veel mensen doen uiteindelijk werk wat niet echt aansluit bij de gedane studie. Bijvoorbeeld geschiedenis studeren en carriere maken bij de ABN-Amro. Dat soort dingen zijn eerder regel dan uizondering. Ga je dan ook niet blind starten op banen en salarissen. Dat heeft weinig zijn namelijk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:55

drooger

Falen is ook een kunst.

Mijn grote hobby is muziek, en het liefst zou ik daar mijn beroep van maken (als producer of geluidstechnicus) Helaas is er geen 'studie' voor deze beroepen en ik ben bang dat de toekomstperspectieven ook niet zo goed zijn.
Conservatorium misschien? :9

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je doet op je 16e al VWO examen? Dan moet je minstens 1 klas over gesprongen zijn.

Misschien Kunst Cultuur en Media? Wat voor vakkenpakket heb je nu?

• stefanbstefan
Ik heb idd een klas overgeslagen en ik ben een vroege leeling. Conservatorium lijkt me heel leuk en ik ga ook zeker proberen daar toegelaten te worden (kans is 5%, maar je kunt het altijd proberen :))

Ik heb nu NT dus ik kan in principe alle richtingen op.

• shorttracker
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-08-2021
Ik doe Elektrotechniek, en er zijn in mijn klas een paar jongens die zijn ook erg geïntereseerd in muziek, en willen daar later ook mee verder.

Ze hebben voor Elektro gekozen om geluidsignalen te bewerken en dat soort geintjes, misschien kan je eens kijken of dat iets voor je is?

PS. salaris komt zeker goed ;) :D

[ Voor 6% gewijzigd door shorttracker op 14-03-2007 15:29 ]

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:28

Basszje

Reisvaap!]

argro schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:07:
Als ik jou was zou ik voor een leuke studie kiezen, wat daarna komt zie je dan wel. Veel mensen doen uiteindelijk werk wat niet echt aansluit bij de gedane studie. Bijvoorbeeld geschiedenis studeren en carriere maken bij de ABN-Amro. Dat soort dingen zijn eerder regel dan uizondering. Ga je dan ook niet blind starten op banen en salarissen. Dat heeft weinig zijn namelijk.
Vooral deze tip goed onthouden! :) Als ik nog eens de keuze had zou ik ook iets interessants gaan studeren, zeker als je pas 16 ben. Werken kan je nog de rest van je leven :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Je hebt muziektechnische studies
Kijk hier: http://www.digischool.nl/mu/leerlingen/muziek_links.htm bij studie en beroep.
Waarbij ik je nog even wil wijzen op deze:
http://fac-kmt.hku.nl/hku/show/id=57064
Overigens niet de studies waar veel 17-jarigen direct op binnen stromen.

Overigens denk ik dat je met Informatica best makkelijk werk met een goed salaris kunt vinden. Maar de wereld kan over vijf jaar natuurlijk compleet anders zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 15:34 ]

• argro
shorttracker schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:29:
Ik doe Elektrotechniek, en er zijn in mijn klas een paar jongens die zijn ook erg geïntereseerd in muziek, en willen daar later ook mee verder.

Ze hebben voor Elektro gekozen om geluidsignalen te bewerken en dat soort geintjes, misschien kan je eens kijken of dat iets voor je is?
Dat is misschien iets wat ze die jongens op een opendag wijs gemaakt hebben. Ik steek er mijn hand voor in het vuur dat minder dan 1% van hun studieprogramma zal bestaan uit het bewerken van geluidssignalen. Op zo'n manier kan ik iedere studie wel aan muziek koppelen.

@TS: Wat zijn dingen die je naast muziek nog meer leuk vindt? Daar kunnen we wat je opleiding betreft misschien iets meer mee.

• stefanbstefan
Hmm eigenlijk vind ik muziek gewoon het leukst :D . Het liefst wordt ik natuurlijk muzikant of beroemd met mn band maarja daar heb je alleen maar geluk voor nodig. Verder spreekt techniek mij ook wel aan, vandaar dat ik de combinatie geluid+techniek = geluidstechniek/producer had gemaakt O-) ..

Zo'n opleiding (aan het HKU bijvoorbeeld) is alleen wel HBO, en ik heb geen idee of er een brood te verdienen valt als geluidstechnicus of producer. Daarom zocht ik naar een studie met een meer zekere toekomst, zoiets als informatica.. maar dat vind ik weer zo saai :X

Maar volgens jullie kan ik dus beter doen wat ik leuk vind, en dan maar het risico nemen en hopen dat ik later een baan vind :P

[ Voor 10% gewijzigd door stefanbstefan op 14-03-2007 16:00 ]

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

Als ik jou was zou ik met een NT profiel en ws een redelijk stel hersens een technische opleiding doen, natuurkunde, scheikunde, technische bedrijfskunde, dat soort werk. Als je zo'n opleiding afrondt kun je zo ongeveer overal aan de slag, technische achtergrond is in heel veel bedrijfstakken een enorme pre.

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

• argro
Je kunt natuurlijk ook kiezen voor een studie die meer aansluit bij jouw niveau en in je vrije tijd in een bandje spelen ofzo. Beroemd worden bestaat geen opleiding voor.

Zet de opleidingen van de TU Delft, UT Twente en TU Eindhovens eens op een rijtje. Misschien dat een paar studies je interesse wekken. Vraag van die studies eens wat informatie op of ga naar een opendag.

Bedenk hierbij goed dat eigenlijk alle studie behoorlijk breed zijn. Met Bouwkunde word je o.a. opgeleid tot architect of vastgoedeconoom. Met Civiele techniek word je o.a. opgeleid tot constructeur of havenontwerper. Maar zoals eerder gezegd kan het ook heel iets anders worden. Tijdens de studie kom je er vanzelf achter wat je leuk vindt en wat niet. Ondertussen wordt je lid bij een leuke studentenvereniging en ga je daar in een bandje spelen ofzo.

[ Voor 10% gewijzigd door argro op 14-03-2007 16:58 ]

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Aan het conservatorium kun je muziekregistratie studeren, als je daarmee klaar bent kun je je geld gaan verdienen met bijvoorbeeld cd's opnemen en nabewerken voor musici. Maar wie zegt dat je maar één ding gaat doen?
Als musicus werk je meestal als zelfstandig ondernemer/freelancer en sprokkel je her en der je geld bij elkaar.
In je conservatoriumtijd kun je als bijvak een instrument studeren. Dan geef je bijvoorbeeld nog wat les, speel je in een band, etc. Of je combineert conservatorium met universiteit (kan in Den Haag, daar is een samenwerkingsverband met Leiden).
Maar natuurlijk moet je eerst worden toegelaten. Verdiep je in de eisen en kijk of je daar misschien aan voldoet. Sowieso zou ik me daarnaast ook voor een andere studie inschrijven, voor het geval je er niet tussen komt.
Doe auditie in meerdere plaatsen. Er is kwaliteitsverschil tussen de verschillende conservatoria. Ga ook eens rondkijken of het je wat lijkt.
In Den Haag heb je ook een studie sonologie, die misschien meer aansluit bij wat je wilt. Kijk hier maar eens.
Succes met kiezen, ik zat indertijd voor een zelfde soort keuze (VWO bijna klaar, twijfelen tussen "zekerheid" en muziek), ik heb gekozen voor wat me het leukst leek en heb er geen spijt van!

O, trouwens, beroemd worden is niet alleen een kwestie van geluk, maar vooral van heel goed worden door veel te oefenen, en daarnaast goed zijn in netwerken.

[ Voor 6% gewijzigd door Velvet op 14-03-2007 18:03 ]

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Pagina: 1