Ik heb vandaag de brief ontvangen van xs4all dat ik word overgenomen door hun. De aanbieding die ik kreeg is ronduit belachelijk. Ik heb nu een 8/1mbit verbinding voor € 25,- en krijg van hun de aanbieding met een tijdelijke korting van € 10,- een verbinding van 3/1 mbit voor €29.95 (dus straks € 39.95). Dat is ruim 60% prijstijging en ruim 70% minder snelheid. Nu moet xs4all natuurlijk zelf weten of zij een bedrijf overnemen, maar ik heb het idee dat ik dat ga betalen. Kan dit juridisch gezien wel eens vraag ik me af, en kan ik juridische stappen nemen hier tegen. Ze nemen tenslotte een compleet bedrijf over dat goed werkte, dus kan alles blijven zoals het was en is die hele omzetting van prijzen en verbindingen niet eens nodig m.i.
Bel gewoon de sales afdeling eens op met de mededeling dat je geen aanpassing op je huidige abonnement wilt, als zij Demon overnemen zijn ze ook aan de contractverplichtingen van Demon gebonden.
Wel zou het kunnen dat ze uiteindelijk besluiten van hun kant het contract te beeindigen.
Wel zou het kunnen dat ze uiteindelijk besluiten van hun kant het contract te beeindigen.
*zucht*
Je kunt beter beginnen met XS4all te vertellen dat je je contract helemaal niet aan wil passen. Nu weet ik niet wat er in je contract staat, maar ik vermoed dat dit betekent dat je contract beëindigd zal worden.Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:15:
Ik heb vandaag de brief ontvangen van xs4all dat ik word overgenomen door hun. De aanbieding die ik kreeg is ronduit belachelijk. Ik heb nu een 8/1mbit verbinding voor € 25,- en krijg van hun de aanbieding met een tijdelijke korting van € 10,- een verbinding van 3/1 mbit voor €29.95 (dus straks € 39.95). Dat is ruim 60% prijstijging en ruim 70% minder snelheid. Nu moet xs4all natuurlijk zelf weten of zij een bedrijf overnemen, maar ik heb het idee dat ik dat ga betalen. Kan dit juridisch gezien wel eens vraag ik me af, en kan ik juridische stappen nemen hier tegen.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
Uit jouw verhaal haal ik twee mogelijke situaties:
1. XS4all vervangt Demon als contractpartij door de overname.
Hier geldt de algemene regel dat wanneer één van de contractpartijen de contractvoorwaarden éénzijdig wijzigt andere contractvoorwaarden ook niet meer geldig zijn.
Dit betekent dat de voorwaarde in het contract m.b.t. opzegging (bv. voor één jaar tekenen met een x aantal maanden opzegtermijn na dat jaar) niet meer bindend is. Dit is ook logisch want anders zou het betekenen dat een contractpartij de voor hem ongunstige voorwaarden kan aanpassen om vervolgens de andere partij te houden aan voorwaarden die hem gunstig zijn.
Hetzelfde zie je tegenwoordig jaarlijks gebeuren wanneer de ziektekostenverzekeraar de polisvoorwaarden van je basisverzekering wijzigt. Op dat moment kun je ook direct overstappen naar een andere verzekeraar.
Conclusie: zodra xs4all de voorwaarden eenzijdig wijzigt kun jij van het contract af (gewoon schriftelijk opzeggen met verwijzing naar de brief).
2. XS4all biedt jou een nieuw contract aan ter vervanging van het oude.
Ook kan het zo zijn dat xs4all je feitelijk een nieuw contract aan wil bieden. Op zo'n aanbieding hoef jij natuurlijk niet in te gaan, je ontvangt tenslotte wel meer aanbiedingen.
Mijn advies
Gezien de snelheden die je noemt adviseer ik je om je € 25 per maand lekker bij iemand anders te besteden.
Hier geldt de algemene regel dat wanneer één van de contractpartijen de contractvoorwaarden éénzijdig wijzigt andere contractvoorwaarden ook niet meer geldig zijn.
Dit betekent dat de voorwaarde in het contract m.b.t. opzegging (bv. voor één jaar tekenen met een x aantal maanden opzegtermijn na dat jaar) niet meer bindend is. Dit is ook logisch want anders zou het betekenen dat een contractpartij de voor hem ongunstige voorwaarden kan aanpassen om vervolgens de andere partij te houden aan voorwaarden die hem gunstig zijn.
Hetzelfde zie je tegenwoordig jaarlijks gebeuren wanneer de ziektekostenverzekeraar de polisvoorwaarden van je basisverzekering wijzigt. Op dat moment kun je ook direct overstappen naar een andere verzekeraar.
Conclusie: zodra xs4all de voorwaarden eenzijdig wijzigt kun jij van het contract af (gewoon schriftelijk opzeggen met verwijzing naar de brief).
2. XS4all biedt jou een nieuw contract aan ter vervanging van het oude.
Ook kan het zo zijn dat xs4all je feitelijk een nieuw contract aan wil bieden. Op zo'n aanbieding hoef jij natuurlijk niet in te gaan, je ontvangt tenslotte wel meer aanbiedingen.
Mijn advies
Gezien de snelheden die je noemt adviseer ik je om je € 25 per maand lekker bij iemand anders te besteden.
Ah, vandaar dat je hier een apart draadje over opende. Het is je eerste post? 
Er loopt hier al een Demon draadje waar de overname enzo al uitgebreid is behandeld. Er zijn daarin ook alternatieven geopperd, zoals andere providers. Kijk hier maar even in:
Ervaringen Demon DSL # 22
Er loopt hier al een Demon draadje waar de overname enzo al uitgebreid is behandeld. Er zijn daarin ook alternatieven geopperd, zoals andere providers. Kijk hier maar even in:
Ervaringen Demon DSL # 22
when the Darkness fell upon us
when the Evil Ones came!
Creatures from the darkest pits of hell they were.
Trinsec's Journal
hm, dan heb ik niet veel keus aangezien adsl 2 niet beschikbaar is hier. Misschien even doorbijten bij xs4all tot dat er beschikbaarheid is. Thnx voor de meedenkerij!
Het gevolg klopt, maar de manier waarop jij het uitlegt niet. Punt is namelijk dat het niet mogelijk is om een overeenkomst éénzijdig te wijzigen (tenzij de overeenkomst een bepaling bevat die dat wel mogelijk maakt).Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:37:
Uit jouw verhaal haal ik twee mogelijke situaties:
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Verwijderd
Ah shit, dan heb ik toch niet op zitten letten bij privaatrecht. Ik dacht nog wel "eindelijk iets waar ik wat van weet op GOT".StevenK schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 17:10:
[...]
Het gevolg klopt, maar de manier waarop jij het uitlegt niet. Punt is namelijk dat het niet mogelijk is om een overeenkomst éénzijdig te wijzigen (tenzij de overeenkomst een bepaling bevat die dat wel mogelijk maakt).
Pagina: 1