Tools om audio op te nemen

Pagina: 1
Acties:

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-01 16:46

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een tool om audio voor een bepaalde tijd op te nemen. Ik zou dat met GarageBand kunnen doen, maar ik wil dat het opnemen gestopt wordt als er een x-aantal seconden geen input meer is binnengekomen.
De opgenomen audio moet omgezet worden naar mp3 en automatisch op een webserver geplaatst worden. Een en ander heb ik op FreeBSD wel voor elkaar gekregen, maar dat x-aantal seconden stoppen nadat er geen invoer meer is nog niet...

weet iemand een bij voorkeur open source tool?

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Ik heb een simpel handig tooltje: Audio Recorder, wat doet het? Het neemt namelijk audio op, en je kan (denk ik) ook instellen in welk formaat.

Je moet maar eens zoeken op Google met de term: "Audio Recorder" +mac

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023

Red

Blue

Volgens mij moet dit wel te doen zijn met Applescript icm met Quicktime Pro..... alleen ben ik benieuwd hoever jou Applescript kennis is.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Red schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:23:
Volgens mij moet dit wel te doen zijn met Applescript icm met Quicktime Pro..... alleen ben ik benieuwd hoever jou Applescript kennis is.
Ik heb wel wat simpele dingen er mee gedaan (systeemstemmen naar audiofile laten schrijven en zo). Waarom Quicktime pro? Dat lijkt me niet de meest logische applicatie voor het opnemen van geluid? Ik heb de coreaudiosdk geinstalleerd, daar kijk ik ook maar eens even na. Op FreeBSD was het iig niet simpel om tegelijk te recorden en monitoren.

@_EclipX: wat jij zegt werkt perfect met Garageband (podcasts maken en zo), maar lees het topic, ik wil monitoren en aan de hand daarvan eventueel de opname afbreken.

[ Voor 12% gewijzigd door jopiek op 14-03-2007 14:58 ]

Cogito Ergo Credo

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
hmm het ziet er naar uit dat Audio Hijack Pro 2.5 het iig zelf kan:

- Silence Monitor now features a "Stop Recording After" option

scheelt coden... probeer het later op m'n gemak zelf wel maar dan eerst xcode en freepascal installeren.

Cogito Ergo Credo

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

jopiek schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:52:
dat het opnemen gestopt wordt als er een x-aantal seconden geen input meer is binnengekomen.
Die moet je maar net weten. In het engels noemen ze dat 'vox', van Voice Operated X-mitter. Dus http://www.google.com/sea...0Recorder%22%20OS-X%20vox geeft je een sloot links naar een app die precies dat doet, Audiocorder.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
burne schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 03:48:
[...]

Die moet je maar net weten. In het engels noemen ze dat 'vox', van Voice Operated X-mitter. Dus http://www.google.com/sea...0Recorder%22%20OS-X%20vox geeft je een sloot links naar een app die precies dat doet, Audiocorder.
Audio Hijack Pro doet het ook, dank je voor je tip. Ik heb inmiddels ook wat programmeertools op OS X draaien dus kan het ook nog allemaal aansturen.

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1