Toon posts:

Allround Laptop Max 1000 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop. Me oude pc is al een tijdje over z'n houdbaarheids datum heen. Pentium 3 :S En in verband met ruimte gebrek ben ik dus opzoek naar een laptop. En het is ook nog eens makkelijk voor de studie. Nu ben ik de laatste paar dagen een beetje alle topics aan het doorlezen over laptops. Voor een idee wat mogelijk is binnen mijn budget. Nu blijf ik toch zitten met een vraag. Namelijk wat voor videokaart moet ik nemen. Vista is geen vereiste, misschien ooit in de toekomst, de meeste hebben wel 1gb geheugen en qua cpu hoef ik niet het snelste van het snelste te hebben.

Ik wil ongeveer tussen de 800 en 1000 euro uitgeven. Ik gebruik de laptop voornamelijk voor het Office gebeuren, internet, VB en C programmeren wat Vmware workstation (MCSE traject) en af en een spelletje (GTA,Age of Empires, Command & Conquer 3 en Company of Heroes) hoeft niet in "alle details aan modus" te draaien.

Nu heb ik de volgende laptops in gedachte. Dell Inspiron 1501 met turion TL 52 en een ati X1150, Asus F3TJc turion TL52 met een Gf go 7300, of de asus A8J T5500 met een ati X2300.

De vraag is dus een beetje welke videokaart is goed genoeg om beetje redelijk bovenstaande spellen te spelen een voor een redelijke prijs. Want ik heb t idee dat de onboard 950 een no go is

Verwijderd

Ik denk dat de Asus A8J de beste keuze is. Is de enige van de drie met een C2D processor. De X2300 is verre van geweldig, maar zal wel in staat zijn games te spelen, hoewel niet in de hoogte settings. De GF 7300 van de Asus F3T is denk ik vergelijkbaar met die van de Asus A8J.

Je weet wel dat de A8 serie 14 inch notebooks zijn toch? De andere notebooks die je noemt zijn namelijk 15,4 inch. De Dell vind ik qua specs toch wel de minste van de drie, maar die is waarschijnlijk ook het geoedkoopste.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Het voordeel van de Turion chips ten opzichte van de Core 2 Duo chip (T5500) is dat de AMD Chip virtualisatie technologie aanboord heeft. Dat kan helpen bij VMWare - nu nog niet, maar in de toekomst wel -.

De ATI MR X1150 is een geintegreerde grafische kaart (vergelijkbaar met een GMA 950 van Intel) en dus niet heel snel en niet geschikt voor spellen. De Geforce Go 7300 heeft het voordeel een eigen rekenchip te zijn, dus niet geintegreerd, maar als het goed is gebruikt deze wel weer gedeeld geheugen, wat deze chip dus langzamer maakt... De ATI MR X2300 is geen DX10 kaart, maar een opgepompte X1400. Deze heeft wel dedicated RAM dacht ik en is het snelste van de drie (waarschijnlijk).

Je zou ook nog kunnen kijken naar de Inspiron 6400, en dan het duurste model. Deze gaat wel 100 euro over het budget heen (met deze acties). Maar is dan denk ik het beste. Heeft namelijk een T5600 processor, MET virtualisatie. Heeft een X1400 grafische kaart. Wel hypermemory, maar waarschijnlijk 128MB gedeeld en 128MB dedicated. Verder 2GB geheugen en je kunt altijd ff bellen naar Dell om af te dingen.

Ik moet wel zeggen dat goedkoop meestal duurkoop blijkt en dat heb ik gemerkt met een laptop. Ik had namelijk een laptop gekocht voor een goede prijs/kwaliteit verhouding, maar wel van MSI. Deze is kapot gegaan (meteen in het begin al) en is toen omgeruild voor een 'betere'. Deze had echter een fout in de chipset, en werkte dus helemaal niet lekker! Nu zijn we alweer 2 maanden verder (na de eerste RMA begon) en heb ik mijn geld nog niet. Ik heb wel vandaag te horen gekregen dat ik de dagwaarde (de helft ongeveer) terugkrijg van MSI.. Slaat eigenlijk nergens op, maargoed, wat ik ermee wil zeggen is "betaal wat meer, dan heb je er waarschijnlijk ook langer veel plezier van!".

Oh jah en weet zeker dat je een A++ merk koopt (lees: Asus, HP, Dell, Lenovo, etc) en heel veel succes ermee!

[ Voor 8% gewijzigd door alex3305 op 14-03-2007 16:32 ]

Verwijderd

Alex3305 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 16:30:

Oh jah en weet zeker dat je een A++ merk koopt (lees: Asus, HP, Dell, Lenovo, etc) en heel veel succes ermee!
Goede en duidelijke uitleg. Verder heb je mijn inziens ook gelijk qua goedkoop is duurkoop. Ik vind alleen niet dat je Asus en Dell in hetzelfde rijtje mag stoppen als Lenovo en HP (en van HP dan eigenlijk alleen maar de business modellen). Het verschil tussen een normale Asus en een Lenovo is echt heel groot imo.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 16:57 ]

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 28-01 20:54
Is een dell inspiron 6400 niet wat. heeft een goede processor, en je krijgt er tijdelijk 2 gb geheugen bij.

• ChessSpider
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-01 22:42
http://nl.computers.toshi...vice=NL&PRODUCT_ID=122801

Is dit niet een leuk dingetje? Van het geld dat je overhoud kan je er een gb aan geheugen bijkopen en wellicht een snellere harde schijf inkopen...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:10
En wat blijft het jammer dat de A6T eruit is terwijl de F3T nog niet in Nederland leverbaar is.. Op zn laagst 900Euro, 100 euro extra voor een extra GB en je kreeg de krachtpatser uit mn sig... Zonde van Asus. Wellicht kun je wachten op de F3T aangezien die al wel in Duitsland en Oostenrijk etc leverbaar is. Net als de A6T hebben hun hem wat eerder.. En ja, wil je later ook nog gamen? Je kan nu wel spellen op low willen zonder probs, maar hoe is het over 2 jaar? Als je echt graag gamed zou ik niet voor minder dan X1600/7600 gaan persoonlijk..

Verwijderd

GremliN-Online schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 18:55:
En wat blijft het jammer dat de A6T eruit is terwijl de F3T nog niet in Nederland leverbaar is.. Op zn laagst 900Euro, 100 euro extra voor een extra GB en je kreeg de krachtpatser uit mn sig... Zonde van Asus. Wellicht kun je wachten op de F3T aangezien die al wel in Duitsland en Oostenrijk etc leverbaar is. Net als de A6T hebben hun hem wat eerder.. En ja, wil je later ook nog gamen? Je kan nu wel spellen op low willen zonder probs, maar hoe is het over 2 jaar? Als je echt graag gamed zou ik niet voor minder dan X1600/7600 gaan persoonlijk..
Ja misschien wel zonde voor een aantal van jullie, maar ik vind de compal HEL80 dus echt een veel betere deal dan de A6T was. Die gaat weg voor 1100 euro en heeft een C2D T5600, 2 GB en een go7600. Tough to beat imo. Maarja als je daar meer over wilt weten, kun je ook even kijken in het HEL80 topic.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties... Klopt heb HEL80 topic al doorgelezen en is ook wel interessant. Maar vind de behuizing niet zo heel mooi. Ziet er op de plaatjes nogal goedkoop/plastic achtig uit.
Pagina: 1