Upgraden van sempron naar turion

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Aangezien ik nogal wat processor kracht te kort kom in mijn laptop (mobile sempron 3000+) vroeg ik mij eigen af of het verstandig is om er een turion MT-37 in te zetten (het is mogelijk).

nou had ik er een paar vragen over
het cache verschil is nogal groot 128kb voor de sempron en 1MB voor de Turion.
ook is de turion 200MHZ sneller 1,8Ghz voor de sempron en 2,0Ghz voor de Turion.

De sempron werkte met pc2700 geheugen maar inmiddels zit er al pc3200 geheugen in. Is dit eigenlijk cpu afhankelijk of zit je ook met de bussnelheid op het moederbord te kijken aangezien de turion wel pc3200 ondersteund. Ook vroeg ik me af of de Turion sneller per "kloktik" is als de sempron. Ik heb op got en google informatie proberen te vinden maar ik ben nog geen benchmark tegen gekomen van een turion tegenover een sempron cpu. Er is zelfs bijna helemaal geen info over de Turion cpu te vinden.

Edit:
het gaat trouwens om een NX6125 laptop, deze laptop is ook verkocht geweest met een turion cpu dus misschien dat het moederbord om die reden ook op 400mhz kan draaien.

[ Voor 9% gewijzigd door Avvd op 14-03-2007 11:24 ]

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:39

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Als je 'laptop' die processor ondersteund kan je het gewoon doen, sommige verschillen heb je namelijk zelf al blootgelegd ;) De Turion is sneller vanwege de L2 cache en zuiniger qua stroomvreterij :) Zorg wel dat je er niet teveel geld voor neertelt, heeeel veel sneller is hij volgens mij niet.

Neem anders deze link nog even onder de loep:
http://forum.notebookrevi...ve/index.php?t-35096.html :)

Wauw, een sig!

• Avvd
  • Niet online
de prijst van de MT-37 is 200 euro. maar ik vroeg me dus ook af of de turion sneller per kloktik is als de sempron of dat dat gewoon hetzelfde is

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
de turion is een tikje sneller per kolktik, maar dar is volledig te wijten aan meer cache. ik zou persoonlijk op zoek gaan naar een turion x2 socket 754 (ja die bestaan),

Out of the box? What box? There is no box.

• Avvd
  • Niet online
als die ergens verkrijgbaar zijn zou het helemaal ideaal zijn maar ik kom die alleen maar voor de socket S1 tegen (op de site van balusC staat hij ook niet). Weet jij misschien een webshop waar ze die hebben?

[ Voor 11% gewijzigd door Avvd op 14-03-2007 13:06 ]

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:59
successor schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:25:
de turion is een tikje sneller per kolktik, maar dar is volledig te wijten aan meer cache. ik zou persoonlijk op zoek gaan naar een turion x2 socket 754 (ja die bestaan),
Hier ben ik ook erg nieuwschierig naar, aangezien een turion x2 s1 een andere geheugencontroller heeft dan een turion s754. Maar als jij een site weet die ze verkoopt dan hoor ik het graag, ik wil namelijk mijn huidige laptop ook ietjes sneller maken.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - Reverto.bot

• Avvd
  • Niet online
Ik kan er op internet niets van terug vinden dat ze ook voor socket 754 gemaakt zijn. maar ik vraag me dus ook nog steeds af of het waard is om 199 euro te gaan investeren in een laptop om van een sempron 3000+ naar een Turion MT-37 te gaan.

Voor de rest is de laptop dik in orde:
1,25GB ram
7200rpm schijf

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:59
Blueone schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:13:
Ik kan er op internet niets van terug vinden dat ze ook voor socket 754 gemaakt zijn. maar ik vraag me dus ook nog steeds af of het waard is om 199 euro te gaan investeren in een laptop om van een sempron 3000+ naar een Turion MT-37 te gaan.

Voor de rest is de laptop dik in orde:
1,25GB ram
7200rpm schijf
Het ligt er denk ik aan waar jij je laptop voor gebruikt. Voor spelletjes krijg je misschien een paar FPS meer, maar voor normaal office/internet gebruik zal je alleen merken dat de accu iets langer meegaat.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper? - Reverto.bot

• Avvd
  • Niet online
schopje, zijn er nog mensen die ervaring hebben met deze cpu?

• Avvd
  • Niet online
laatste poging tot het horen van ervaringen
Pagina: 1