[Imaging] vlak egaliseren

Pagina: 1
Acties:

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:32
Ik zit met het volgende probleem: Ik ben bezig met imaging, en ben objecten uit een beeld aan het filteren. Op dit moment heb ik een wit stuk papier, waarop tekst staat geschreven en/of gedrukt. Nu wil ik dat vlak uit het image filteren, zo, dat alleen het vlak zichtbaar is, en niet de tekst. Heel het vlak moet een egaal witte kleur krijgen(er wordt dus een binary image gecreeerd). Nu krijg ik het wel voor elkaar om het vlak te filteren, maar er is telkens nog een deel van de tekst zichtbaar. Als ik hierop een te zwaar dilatation filter toepas, dan verdwijnt de tekst wel, maar dan worden de hoeken van het vlak weer afgevlakt, en dat wil ik ook niet. Heeft iemand een (simpele) oplossing hiervoor?

Memories of yesterday, will grow, but never die

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik snap niet helemaal wat je nu bedoeld. Je zegt dat je het vlak kan filteren?. Je hebt dus de shape van het vlak? Dan kan je die toch gewoon helemaal wit maken? Hoe hou je dan nog text over? Kun je mischien een plaatje plaatsen met wat je bedoeld?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• Bint
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-11 17:32
Ik heb inderdaad de shape. Maar hoe kan ik die vullen? dat is mij niet duidelijk.

Memories of yesterday, will grow, but never die

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Je kan toch gewoon alle pixels die binnen de shape vallen wit maken?

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Beste Bint, wil je mij (en ons) even een lol doen en onze Programming Beleid Quickstart doorkijken? Zoals je daar kunt lezen ontbreekt het in je topic aan nogal wat informatie voor ons om je (goed) te kunnen helpen. Bij deze dan ook het vriendelijke verzoek je topicstart aan te passen zodat benodigde informatie voor ons meteen terhande is (denk daarbij aan: wat heb je geprobeerd, gezocht, gevonden, relevante code, een programmeertaal etc).

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Bint schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:18:
Als ik hierop een te zwaar dilatation filter toepas, dan verdwijnt de tekst wel, maar dan worden de hoeken van het vlak weer afgevlakt, en dat wil ik ook niet. Heeft iemand een (simpele) oplossing hiervoor?
Als je nou ipv een dilation filter een closing filter toepast (dilation+erosion) dan voorkom je dat je hoeken worden afgevlakt. Of verlies je dan teveel detail?

Maar zoals hierboven al wordt aangegeven kan je toch simpelweg de pixels in de shape op wit zetten? (dmv threshold ofzo)

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 14:08:
[...]

Als je nou ipv een dilation filter een closing filter toepast (dilation+erosion) dan voorkom je dat je hoeken worden afgevlakt. Of verlies je dan teveel detail?

Maar zoals hierboven al wordt aangegeven kan je toch simpelweg de pixels in de shape op wit zetten? (dmv threshold ofzo)
Als je de shape al hebt is het nogal overbodig om allemaal morphologische filters toe te gaan passen. Ten minste als je het echt gewoon een kleur wilt maken.

Pagina: 1