Spontane reboots

Pagina: 1
Acties:

• avdwerf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:08
hey,
mijn computer heeft al een tijdje last van spontane reboots, erg irritant... Heb afgelopen nacht memtest eens laten runnen om te kijken of men geheugen nog wel in orde is, maar alle test gaven OK aan... Hier mijn hardware specs:

processor: AMD Athlox XP2800+
geheugen: 2x 512 Mb DDR
moederbord: ASUS A7N8X deluxe
videokaart: ASUS v9520-X/TD/ 128Mb
harde schijf: Maxtor 120GB

Er is geen structuur in de reboots, heb het al op allerlei verschillende momenten gehad dat er gereboot wordt... Heb eventueel de minidump files vna de 2 laatste keren dat hij rebootte, laat maar wetne als die eventueel nodig zijn.... Bedankt voor de hulp alvast!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Hoe zit het met de temperaturen van je PC? Is je voeding stabiel (testen met multimeter of kijk in de BIOS)?
Neem anders de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter even door, dan kan je het een en ander uitsluiten :)

Wauw, een sig!

• avdwerf
temperaturen zijn volgens mij wel ok, voel niks echt warm worden ofzo... voeding zal ik nog es ff checken dan maar die is pas nieuw (400W), dus daar kan volgens mij ook weinig fout mee zijn... zal dat topic ook even doornemen...

• Outerspace

Outerspace

Dat iets nieuw is, is geen garantie dat het goed werkt :) Helaas gaat die vogel niet op.
Zie je trouwens ook foutmeldingen in je logboek staan? Misschien kan je dan achterhalen wat er vastloopt.

En wanneer krijg je de reboots? Krijg je ze alleen in je OS of ook als je gewoon aan het opstarten bent? Als je ze alleen in je OS krijgt, moet je bijvoorbeeld met XP eens opstarten in veilig modus. Dan zal je namelijk merken dat bepaalde drivers niet geladen worden en als je PC dan niet meer hangt, is het waarschijnlijk een driverissue :)

Wauw, een sig!

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11-2025

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Spontane reboots zijn heel erg vaak voedigns problemen.
Hoe zwaar is je voeding ? Toch niet 250W ofzo he ?

CBD olie kopen , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

• Outerspace

Outerspace

gertjanvdheuvel schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:23:
Spontane reboots zijn heel erg vaak voedigns problemen.
Dat is waar, maar kan ook bijvoorbeeld aan een harde schijf liggen of aan je geheugen.
Hoe zwaar is je voeding ? Toch niet 250W ofzo he ?
avdwerf schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 13:08:
voeding zal ik nog es ff checken dan maar die is pas nieuw (400W), dus daar kan volgens mij ook weinig fout mee zijn... zal dat topic ook even doornemen...
:)

Wauw, een sig!

• Ultraman
  • Laatst online: 22-05 15:47

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

400W zegt me echt helemaal niets. Een 400W goedkoop-maar-het-werkt (Qtec?) is toch wel even heel iets anders dan een 400W van een degelijk A-merk.

Hoe zijn de voltages? Hoeveel vermogen kan de voeding op de verschillende lijnen leveren?
Reboot de PC ook als je van een ander OS gebruik maakt? Bijvoorbeeld een Linux Live CD, hiermee kun je een brakke Windows (driver) uitsluiten.
Geaard stopcontact ja/nee?
Hoe zijn de temperaturen?

Je mag wmb wat meer informatie geven en wat meer zelf proberen. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• gertjanvdheuvel
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-11-2025

gertjanvdheuvel

Magento 2 / WebOptimalisatie

Idd, Cybersteef , klopt helemaal ... Qtec maakt 500W voedingen die ongeveer net zo presteren als een 300W Antec/Coolermaster voeding.

En eerlijk gezegd, drivers lijkt me eerder een BSOD te leveren als een echte reboot.

CBD olie kopen , Gezonder Leven , Bumper Beschermer

• Outerspace

Outerspace

gertjanvdheuvel schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 12:46:
Idd, Cybersteef , klopt helemaal ... Qtec maakt 500W voedingen die ongeveer net zo presteren als een 300W Antec/Coolermaster voeding.

En eerlijk gezegd, drivers lijkt me eerder een BSOD te leveren als een echte reboot.
Ligt eraan, als men het knopje van 'computer automatisch opnieuw opstarten' uitheeft staan, dan krijgt mijn wel een BSOD. Staat het vinkje aan, dan herstart de computer zich automatisch.

Wauw, een sig!

• avdwerf
voeding was van antec geloof ik, iig een goed merk, heb zelf geen multimeter liggen dus kan zelf niks doormeten... PC wordt wel een beetje warm, maar niet echt bijzonder heet ofzo. Heb geprobeerd dat vinkje uit te zetten, maar ipv te rebooten krijg dan een bluescreen...

heb nog niet geprobeerd van een ander OS gebruik te maken, wel ipv windows xp pro een keer windows xp home en windows vista home basic geprobeerd, maar dat maakte niets uit... stopcontact is gewoon geaard...

[ Voor 28% gewijzigd door avdwerf op 16-03-2007 11:06 ]

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

BSOD's kan je uitlezen. Door bijvoorbeeld de foutmelding op google te gooien of dan hier te posten aangezien je hier toch al bezig bent en wij je proberen te helpen ;) .

Misschien ligt het aan andere hardware onderdelen. Probeer zoveel mogelijk uit te sluiten door met zo min mogelijk hardware op te starten.

Test je geheugen :memtest86
test je hardeschijf : tools meestal verkrijgbaarop de site van de fabrikant
test je systeem overal : zoek even een stress tool

Self reflection is the school of wisdom

Verwijderd

Ik gooi het op de temperaturen :')

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Juist... ja... hier kunnen we wat mee... |:(

Lijkt mij een driver probleem, aangezien het probleem niet optrad toen je een nachtje liep te memtesten.
Voedingsprobleem is het ook niet want nu je dat hebt uitgevinkt, krijg je BSOD's ipv reboots. ;)

Dus smijt de code is door g00gle?

[ Voor 29% gewijzigd door MensionXL op 16-03-2007 20:57 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Ventrigo schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 11:18:
BSOD's kan je uitlezen. Door bijvoorbeeld de foutmelding op google te gooien of dan hier te posten aangezien je hier toch al bezig bent en wij je proberen te helpen ;) .
Meestal leveren de cryptische BSOD meldingen weinig op of de foute driver op. Download en installer windbg, die laat bij een crash 9 van de 10 keer wel de correcte boosdoener zien.
Pagina: 1