[script] programma uit laten voeren nav eventvwr

Pagina: 1
Acties:

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:58
Hallo Mensen,

Allereerst een disclaimer vanaf mijn kant.

Ik kan absoluut niet programmeren, dus het kan n00b achtig overkomen :P

Maar ik heb wel gezocht, maar kan zowel op google, GoT, Microsoft niets vinden wat ik zoek.

Wat is het probleem dan :?

Ik heb een windows 2000 SP4 server welke fungeert als print server.
Nu komt het regelmatig voor (varierend van meerdere keren per dag, tot 1 x per week) dat mijn print spooler compleet vastloopt.

Het probleem an sich blijkt onoplosbaar, en ben er al zo'n 4 jaar mee bezig, zie topic:

\[2000] Aanhoudende problemen met print spooler

Dus ik wil eigenlijk een workaround gaan creeëren.
Nu is het mooie van het hele verhaal dat als de spooler vast loopt dit aangekondigt wordt in de eventviewer dmv onderstaande melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Type gebeurtenis:   Informatie
Bron van gebeurtenis:   Application Popup
Categorie van gebeurtenis:  Geen
Gebeurtenis-ID: 26
Datum:      13-3-2007
Tijd:       12:13:35
Gebruiker:      n.v.t.
Computer:   DC2KAL
Beschrijving:
Application popup: spoolsv.exe - Application Error : The instruction at "0x77f87eeb" referenced memory at "0x00000014". The memory could not be "read".

Click on OK to terminate the program

Met mijn simpele gedachten gang denk ik dat het niet moeilijk moet zijn om hier iets voor te maken dat zodra deze melding verschijnt in het logboek, er een batch file aangeroepen wordt met onderstaande commando's

net stop spooler
wait 30
net start spooler

Maar ik heb geen flauw idee hoe ik die batch file kan laten triggeren, het probleem is namelijk dat de spooler niet geheel stopt, want dan kon ik met de standaard recovery opties van windows 2000 wel wat.

Ik heb al kreten gehoord als "WMI", maar ik zit nu vast, en weet niet hoe ik verder moet komen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Heeft vrij weinig met programmeren te maken, als je gebruik kan maken van bijvoorbeeld SNMP traps. Dit zit standaard ingebakken waardoor je kan reageren op systeem events (zoals events in de EventViewer). Wellicht dat dit je in een andere, doch betere, hoek duwt.

HTH

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Grolsch
BtM909 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 10:59:
Heeft vrij weinig met programmeren te maken, als je gebruik kan maken van bijvoorbeeld SNMP traps. Dit zit standaard ingebakken waardoor je kan reageren op systeem events (zoals events in de EventViewer). Wellicht dat dit je in een andere, doch betere, hoek duwt.

HTH
Bedankt voor je snelle reactie.
Ik kom op mijn server geen enkel default programma tegen welke iets doet cq. kan met "SNMP traps".

Maar ik ga nu googlen op bovenstaande informatie, tnx so far.

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-12 21:22

CodeIT

Code IT

Als je wilt programmeren kan dit je aardig op weg helpen: http://www.codeproject.com/vb/net/EventlogViewer.asp

• Grolsch
ik zou wel willen programmeren, maar ik kan niet programmeren.

Ik ben nu zover dat ik dmv de microsoft site iets gevonden heb waar ik naar mijn idee iets aan heb:

http://www.microsoft.com/...eb_snp_vmkn.mspx?mfr=true

Ik heb nu dus dmv dat programma een SNMP trap aangemaakt voor mijn specifieke event, maar nu moet die "trap" dus een batch file aanroepen, maar dat wil me nog niet lukken.

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-09 10:39
kan je niet gewoon bij services zeggen als service crasht service restarten, bij xp & hoger is dit iig mogelijk...

*edit*

Afbeeldingslocatie: http://img80.imageshack.us/img80/8355/zoietsdandusrx7.th.jpg

*edit*

neem aan dat de print spooler gewoon een service is ;-)

[ Voor 51% gewijzigd door Dutch2007 op 14-03-2007 12:05 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dutch2007 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:55:
kan je niet gewoon bij services zeggen als service crasht service restarten, bij xp & hoger is dit iig mogelijk...

*edit*

[afbeelding]

*edit*

neem aan dat de print spooler gewoon een service is ;-)
Ja, maar zoals TS zegt, hij crasht niet zodat hij stopt, dus hij crasht, maar het proces blijft wel doordraaien ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Grolsch
inderdaad, zoals BtM909 zegt, onder services staat de print spooler wel gewoon op started.

Pagina: 1