Hallo Mensen,
Allereerst een disclaimer vanaf mijn kant.
Ik kan absoluut niet programmeren, dus het kan n00b achtig overkomen
Maar ik heb wel gezocht, maar kan zowel op google, GoT, Microsoft niets vinden wat ik zoek.
Wat is het probleem dan
Ik heb een windows 2000 SP4 server welke fungeert als print server.
Nu komt het regelmatig voor (varierend van meerdere keren per dag, tot 1 x per week) dat mijn print spooler compleet vastloopt.
Het probleem an sich blijkt onoplosbaar, en ben er al zo'n 4 jaar mee bezig, zie topic:
\[2000] Aanhoudende problemen met print spooler
Dus ik wil eigenlijk een workaround gaan creeëren.
Nu is het mooie van het hele verhaal dat als de spooler vast loopt dit aangekondigt wordt in de eventviewer dmv onderstaande melding:
Met mijn simpele gedachten gang denk ik dat het niet moeilijk moet zijn om hier iets voor te maken dat zodra deze melding verschijnt in het logboek, er een batch file aangeroepen wordt met onderstaande commando's
net stop spooler
wait 30
net start spooler
Maar ik heb geen flauw idee hoe ik die batch file kan laten triggeren, het probleem is namelijk dat de spooler niet geheel stopt, want dan kon ik met de standaard recovery opties van windows 2000 wel wat.
Ik heb al kreten gehoord als "WMI", maar ik zit nu vast, en weet niet hoe ik verder moet komen.
Allereerst een disclaimer vanaf mijn kant.
Ik kan absoluut niet programmeren, dus het kan n00b achtig overkomen
Maar ik heb wel gezocht, maar kan zowel op google, GoT, Microsoft niets vinden wat ik zoek.
Wat is het probleem dan
Ik heb een windows 2000 SP4 server welke fungeert als print server.
Nu komt het regelmatig voor (varierend van meerdere keren per dag, tot 1 x per week) dat mijn print spooler compleet vastloopt.
Het probleem an sich blijkt onoplosbaar, en ben er al zo'n 4 jaar mee bezig, zie topic:
\[2000] Aanhoudende problemen met print spooler
Dus ik wil eigenlijk een workaround gaan creeëren.
Nu is het mooie van het hele verhaal dat als de spooler vast loopt dit aangekondigt wordt in de eventviewer dmv onderstaande melding:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| Type gebeurtenis: Informatie Bron van gebeurtenis: Application Popup Categorie van gebeurtenis: Geen Gebeurtenis-ID: 26 Datum: 13-3-2007 Tijd: 12:13:35 Gebruiker: n.v.t. Computer: DC2KAL Beschrijving: Application popup: spoolsv.exe - Application Error : The instruction at "0x77f87eeb" referenced memory at "0x00000014". The memory could not be "read". Click on OK to terminate the program |
Met mijn simpele gedachten gang denk ik dat het niet moeilijk moet zijn om hier iets voor te maken dat zodra deze melding verschijnt in het logboek, er een batch file aangeroepen wordt met onderstaande commando's
net stop spooler
wait 30
net start spooler
Maar ik heb geen flauw idee hoe ik die batch file kan laten triggeren, het probleem is namelijk dat de spooler niet geheel stopt, want dan kon ik met de standaard recovery opties van windows 2000 wel wat.
Ik heb al kreten gehoord als "WMI", maar ik zit nu vast, en weet niet hoe ik verder moet komen.