iCalendar import Outlook2000 +1uur tijdverschil

Pagina: 1
Acties:

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 11:40
Na wat zoeken op zowel tweakers als het forum van WebCalendar helaas tot geen resultaat.

Situatie:
Ik run mijn agenda online op mn eigen site dmv het WebCalendar script versie 1.1.2 dit werkt prima behalve als ik een export doe van mijn kalender in het universele iCal (iCalendar) formaat. Er is zogezegd een tijdverschil zodra ik het importeer in Outlook2000. Op mijn werk heb ik ook getracht dezelfde iCalendar file te importeren in Outlook2003 dit lukt helaas niet (enkel onvolledige vCalendar werkt wel gek genoeg maar ook daar het tijdverschil van +1 uur). Het lijkt dat de iCalendar file in orde is maar door Outlook om een of andere vage reden er een uurtje bij op telt. Iemand een idee om dat te fixen?

Voorbeeld script iCalendar met Notepad:
BEGIN:VEVENT
UID:-WWW-FUNRIDERS-NET-AGENDA-ADMIN-0000000000
SUMMARY;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:Afspraak Pietje Puk Site/PR
DESCRIPTION;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:Afspraak Pietje Puk Site/PR
CLASS:PUBLIC
ATTENDEE;ROLE=OWNER;STATUS=CONFIRMED;ENCODING=QUOTED-PRINTABLE:Mijn naam=
Groot <mijn@email.net>
DTSTART:20070314T200000Z
DTEND:20070314T220000Z
END:VEVENT

hiervan maakt ie dus bij importeren in Outlook: 21.00 - 23.00 uur 8)7
Mijn tijd staat op mn pc/outlook op GMT+1 Amsterdam
Het script op mijn site (Nederlandse Windows server Sohosted) toont " Uw huidige afwijking van GMT is 0 uren." standaard is dat toch +1 GMT?. Dit is bij Beheer. Bij instellingen wordt dit weergegeven. Ondanks dat lijkt het toch bij Outlook importeren mis te gaan terwijl script qua tijden in Notepad ok lijkt.
Overigens pas ik de locatie in Instellingen/Beheer aan naar bijv. Athene of Honolulu hij blijft altijd op 0 staan.

Eerder vond ik dit topic waar iemand ook tegen soortgelijk probleem in de broncode staat 20060506T110000Z (11:00 uur) maar wanneer je deze importeert in een programmma komt daar 13:00 uur te staan, omdat die er vanuit gaan dat de tijden UTC/GMT zijn en daarvoor probeert te corrigeren. Of deze en deze waar soortgelijke situaties worden genoemd.

[ Voor 12% gewijzigd door funrider op 14-03-2007 12:00 ]

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Het script op mijn site (Nederlandse server Sohosted) toont " Uw huidige afwijking van GMT is 0 uren." standaard is dat toch +1 GMT?
Dat lijkt me niet GMT + 1 is niet GMT + 0?

oogjes open, snaveltjes dicht

• funrider
Sorry Don ik begrijp niet wat je bedoeld. Het lijkt mis te gaan zodra ik de iCalender importeer in Outlook of zojuist ook bij desktop calendar 'Rainlendar' waar tijden t.o.v. file afwijken. Het lijkt niet op de server fout te zitten maar eerder in de importeer functie lijkt me.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

mulder

ik spuug op het trottoir

De server staat waarschijnlijk op GMT + 0, dwz 12:00 is 12:00. Bij jou is het GMT + 1, dus 12:00 is 13:00. Je zou idd verwachten dat de import functie daar mee rekening zou, mits deze de GMT tijdzone kan bepalen uit het te importeren bericht.

oogjes open, snaveltjes dicht

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan ook te maken hebben met zomer/wintertijd :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• funrider
De zomertijd gaat toch pas in mei in? Ik heb zojuist eens in script zitten rommelen qua locatie. Of ik m nu op Athene of Honolulu of New York zet t maakt niet uit hij blijft met de melding staan van "huidige afwijking van GMT is 0 uren". Zo ook eens hoster eens bellen. Kan het te maken hebben dat het script op een Windows server draait dat het script wellicht niet volledig functioneerd ?
Snakiej schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:01:
Kan ook te maken hebben met zomer/wintertijd :)

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 14-03-2007 12:17 ]

• funrider
iemand mogelijk een oplossing of die met zelfde probleem te maken heeft en een werkwijze heeft gevonden?
Pagina: 1