Philips schijfjes zijn.....? (DVD DL + CD-R)

Pagina: 1
Acties:
  • 556 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Uilskuiken als ik ben, heb ik al enige tijd 'last' met lege Philips media, maar de aanbiedingen zijn vaak aantrekkelijk, dus koop ik het toch weer 8)7.

Spindeltje CD-R.
Ze mislukken vaak, kunnen soms niet calibreren, ze blijven steken in sommige frontlader spelers, en bijzondere inhoud (navigatie bijv) wordt 5 van de 10 keer gewoon niet geaccepteerd :{

rommel denk ik dan? maar misschien ligt het aan mij.

Als ik dezelfde dingen probeer op Samsung, of op merloos maar waarvan geclaimd wordt dat het Samsung schijven zijn, heb ik nooit van deze problemen.

Erger vind ik de toch nog steeds hele dure DVD DL schijfjes.
Ze zijn überhaupt slecht verkrijgbaar, maar hier en daar kan ik dan Philips DVD DL kopen, per stuk verpakt in jewelcase, varierend in prijs van 6 euro per stuk tot 11 euro per stuk. Behoorlijk prijzig dus en daar mag ik dan ook best wat van verwachten... toch?

3 schijfjes gekocht, 1 mislukt met branden, de andere 2 lukken.
1 daarvan werkt (nog) de andere zit sinds gisteren een soort grote luchtbel tussen de 2 lagen in :|

het ding kraakt, kreunt en steunt en je kunt zo met je duim lucht verplaatsen tussen de twee lagen in, maar nergens is er een opening oid zichtbaar.
Het mag duidelijk zijn dat de DVD volstrekt onbruikbaar is geworden :|

Is Dual Layer nou zo slecht? of zijn het juist Philips wat keer op keer onvoorstelbare rommel blijkt te leveren? Ik ben huiverig geworden voor het proberen met andere merken, want de dingen zijn gewoon vreselijk duur.

Meer mensen last van Philips? of al juist hele pozen lang zorgenloos Dual Layer DVD's in de omloop?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Het kan ook gewoon aan de mediacode, die de Philipsschijfjes gebruiken, liggen :) Daarnaast is Dual Layer niet per definitie slecht omdat het bij jou niet werkt, ken genoeg mensen die er goed mee kunnen werken :)

Probeer de volgende keer iets van Ritek ofzo, of een ander merk :)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• djcasl
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb zelf wel vaker Philips CDR en bij mij doen ze het prima. Vaak is het een combinatie van brander met bepaalde media. Ik heb geen ervaring met DL van Philips, maar van de DVD+R heb ik genoeg weggefikt zonder problemen. Ben zelf nu overgestapt op Fuji. Maar dat kan met een maand weer anders zijn, ligt een beetje wat er in de aanbieding is.

No-Brand neem ik eigenlijk niet meer, het scheelt vaak te weinig met media van een bekend merk.

There is no knowledge, that is not Power!

• paQ
  • Nu online
Outerspace schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:41:Daarnaast is Dual Layer niet per definitie slecht omdat het bij jou niet werkt, ken genoeg mensen die er goed mee kunnen werken :)
wat heeft loslatende lagen met gebruik te maken?

schijfje is amper 4 weken oud :?

• Outerspace
  • Laatst online: 05:42

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Helemaal niets, maar jij vraagt dit:
Is Dual Layer nou zo slecht?
Daar antwoord ik op ;)
Dat de lagen loslaten is inderdaad niet de bedoeling, alleen daar ging ik niet op in :) Als mij dat vaker zou overkomen was ik overgestapt naar een ander 'kwaliteitsmerk'.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-02 22:09

ralpje

Deugpopje

(jarig!)
paQ schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:58:
[...]

wat heeft loslatende lagen met gebruik te maken?

schijfje is amper 4 weken oud :?
Niets, dat zegt hij toch ook niet? Hij zegt dat er mensen zijn die nooit problemen hebben met deze schijfjes, dus wellicht dat jij gewoon de pech hebt een slechte batch te pakken te hebben ofzo.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• Ultraman
  • Laatst online: 00:18

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat voor brander gebruik je hiervoor? En welke firmware heb je daar op zitten?

Hier namelijk geen enkel probleem met Philips DVDs. Zowel "normale" als Dual Layer DVDs doen het keurig op de NEC 3540 DVD brander.
Mogelijk heb je last van incompatibeliteit tussen je brander en die DVDs, misschien dat nieuwe firmware dat voor je op kan lossen.

Maar die schijf met die luchtbel is wel erg apart. Zeker weten dat het geen Philips kloontjes zijn?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• paQ
  • Nu online
heb er een paar
NEC 3540
nog een lite on bulk
en een samsung bulk

ik wissel nog wel eens af, maar merk geen verschil (in wel of niet lukken)

gebruik meestal nero, soms clone CD

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:29
paQ schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 09:35:
1 daarvan werkt (nog) de andere zit sinds gisteren een soort grote luchtbel tussen de 2 lagen in :|

het ding kraakt, kreunt en steunt en je kunt zo met je duim lucht verplaatsen tussen de twee lagen in, maar nergens is er een opening oid zichtbaar.
Het mag duidelijk zijn dat de DVD volstrekt onbruikbaar is geworden :|
Dit lijkt me een fabricagefout. Bellen met Philips opticals en zorgen dat je een nieuwe krijgt.

En waarom is de andere mislukt?
Pagina: 1