Foto album structuren naar XML file

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

• Elconejo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-11 15:03
Ik ben een fotoalbum aan het bouwen in Flash. Dit werkt momenteel perfect maar ik gebruik hiervoor een XML file met hierin de structuur van de foto's voor in dit fotoalbum.
Deze file ziet er dus als volgt uit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
<Slides>
  <Albums   name="Een voorbeeldalbum">
    <slideNode URL="Albums/album1/1.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/1.jpg" name="A1Foto1"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album1/2.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/2.jpg" name="A1Foto2"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album1/3.jpg" thumb = "Albums/album1/thumbs/3.jpg" name="A1Foto3"></slideNode>
  </Albums>

<Albums       name="Echte fotos 2 februarie 2006">
    <slideNode URL="Albums/album3/1.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/1.jpg" name="A3Foto2"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/2.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/2.jpg" name="A3Foto1"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/3.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/3.jpg" name="A3Foto3"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/4.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/4.jpg" name="A3Foto4"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/5.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/5.jpg" name="A3Foto5"></slideNode>
    <slideNode URL="Albums/album3/6.jpg" thumb = "Albums/album3/thumbs/6.jpg" name="A3Foto6"></slideNode>
  </Albums>

</Slides>

De bijhorende mappen op de webserver zijn als volgt ingedeeld:

Albums (map) -> Album1 (map) - Fotos (fotos zelf)
-> Album 2 (map) - Foto's (fotos zelf)

Als ik een nieuw album (map) toevoeg met bijhorende foto's moet ik de XML file aanpassen en deze nieuwe items toevoegen.

Is er hiervoor een tooltje of eenvoudige manier om de structuur van deze mappen om te zetten in een XML file?

Alvast bedankt,

[ Voor 0% gewijzigd door RobIII op 14-03-2007 01:06 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Allereerst: ik heb je post aangepast. Als je code post, gebruik dan alsjeblieft [code] tags; dat maakt het stukken leesbaarder.
Ten tweede: je post nu in PRG, een forum waar we het hebben over zélf programmeren. We gaan hier dus niet over "tooltjes" die je ergens kunt downen die "iets" voor je doen. Dit topic, zonder eigen inzet, is dus een scriptrequest. Je vraagt ons gewoon om "een eenvoudige manier" voor je voor te kauwen om iets te doen. In PRG is het de bedoeling dat je zélf aan de slag gaat en als je dan ergens strandt (en dus concrete vragen hebt over x en y) dan zullen we je graag helpen. Helaas zie ik dat in dit topic niet terug.

Ik zie graag een nieuw topic van je nadat je even onze PRG Quickstart hebt doorgekeken en als je die dan in je achterhoofd houdt en er rekening mee houdt in je nieuwe topicstart dan komt het vast goed ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.