Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beschadigde velg, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Topicstarter
Toen ik mijn auto kocht, had ik al gezien dat 1 van de velgen niet helemaal mooi was. Na wassen blijkt de top laklaag los te laten en wordt de witte onderlaag zichtbaar. Niet echt mooi dus.
Blijkbaar zijn mijn velgen op een beetje aparte manier gecoat, want de velg zelf is wit, en de voorzijde is zilver gespoten.
Velg reparatie bedrijven waar ik heb geïnformeert spreken over zo'n €100 om 1 velg opnieuw te laten spuiten, maar zandstralen en opnieuw powdercoaten zou maar zo'n €50 kosten.
Nu vind ik €50 zeker de moeite waard, maar het risico met powdercoaten is, dat er een duidelijk kleurverschil ontstaat met de 3 andere velgen. En daarnaast is de velg eigenlijk helemaal gaaf op de laklaag na...

Zo ziet de velg er op het moment uit:
Afbeeldingslocatie: http://80.100.213.215/images/velg-small.jpg
*clique voor groter

De doffe plekken zijn de plekken waar de lak eraf is. Dit is dus duidelijk te zien en eigenlijk best wel zonde aangezien de rest van de auto gewoon echt smetteloos is (voor foto's zie het grote BMW topic).
Wat kan ik het beste met deze velg doen?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-11 22:45

Twhomp

Stayin' Alive

Je kan even proberen de hele velg op te schuren met waterproof 1000 of 2000. De goede lak schuur je dan op, de lakloze verf wordt een basis. Daarna kan je de hele velg weer lakken.

Of bedoel je dat de verf van de velg is? Dan heeft lakken geen zin. Je zou dan met een kleurenkaart verf kunnen laten mengen, dan is het kleurverschil erg klein. En daarna lakken uiteraard :P

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

• Emerge
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-11 08:12

Emerge

Bifidus schmifidus

Hoe is het met jóuw opgeblazen gevoel vandaag?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-11 17:33

drooger

Falen is ook een kunst.

Je kan ook alle 4 de wielen laten powdercoaten, is maar 200 euro ;)

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
@Rinaldo
Het is echt de zilververf die loslaat.

@Emerge
Met hen heb ik dus contact gehad, en daar zou opnieuw spuiten zo'n €100 gaan kosten...

@drooger
Daar heb ik ook aan gedacht, misschien laat ik dat ook nog wel doen. Maar dan eerst deze velg en de andere velg op dezelfde as (de banden moeten volgend jaar vervangen worden).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-11 19:20
Misschien eens bij de sloop langs gaan? beetje geluk score je voor een redelijke prijs een indentieke velg.

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-11 13:04
Ja en wat denk je dat die sloper daar voor vraagt? Tegenwoordig kosten sloop onderdelen ook een vermogen...

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Stralen en poedercoaten voor 50 is niet gek hoor, en kan in elke RAL en metallic kleur, dus praktisch geen kleurverschil.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
bij het bedrijf waar ik heb geïnformeerd hebben ze maar een beperkte keuze in kleuren, dus er is kans op een (klein) kleurverschil, maar echt erg zal dat waarschijnlijk niet zijn.

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:31

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Poedercoaten :Y

En je andere velgen zullen binnenkort ook wel aan de beurt zijn...

Wise enough to play the fool

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-11 19:20
RobertJ schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 20:29:
Ja en wat denk je dat die sloper daar voor vraagt? Tegenwoordig kosten sloop onderdelen ook een vermogen...
Ik weet niet wat een sloper hiervoor gaat vragen, persoonlijk koop ik namelijk niks van de sloop.... misschien dat jij mij dat kan vertellen?
Ik gaf hier namelijk een mogelijke optie aan...

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ziet je reservewiel er nog goed uit?

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:51

XXXVI

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
Roenie schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:17:
Ziet je reservewiel er nog goed uit?
Uhm ja, maar dat is een thuis brengertje met een vmax van 80km/u, die gaan we dus maar niet onder zetten :o

De andere 3 velgen zijn opzich nog in goede staat, al zou opnieuw spuiten/powdercoaten ze wel beter maken.

Ik ga ze trouwens ook niet naar de velgendocter brengen, ik heb contact gehad met een andere zaak waar een oud-collega heel goede ervaringen mee had.

Verwijderd

ephymerous schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 21:40:
[...]

Hele slechte verhalen over gelezen :X
VELGENDOKTER NIET!!!!!!!! DOEN

kl*te zaak, kennis van me is echt een eeuw bezig geweest om zijn velgen terug te krijgen, en waren ze slecht gepolijst, en in een verkeerde kleur gespoten...... Moest WEL betalen :(

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-11 18:11

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kun je niet gewoon met de velg naar een schadebedrijf... Die zullen er wel raad mee weten...?

• blaguy
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-01-2023

blaguy

Computer says no...

deepbass909 schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:36:
[...]

Uhm ja, maar dat is een thuis brengertje met een vmax van 80km/u, die gaan we dus maar niet onder zetten :o
Je kan ook de velg van het reservewiel omwisselen met de beschadigde velg.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:24

The Eagle

I wear my sunglasses at night

MikeyMan schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:45:
Kun je niet gewoon met de velg naar een schadebedrijf... Die zullen er wel raad mee weten...?
Die zullen hem in het algemeen ook laten poedercoaten. Alleen betaalt dan de verzekering van de tegenpartij uiteindelijk de rekening ;)
blaguy schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:55:
[...]

Je kan ook de velg van het reservewiel omwisselen met de beschadigde velg.
@Blaguy: je doet je nickname eer aan :P Volgens mij weet je niet wat een thuisbrengertje is, of wel ;)

[ Voor 35% gewijzigd door The Eagle op 18-03-2007 11:03 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

The Eagle schreef op zondag 18 maart 2007 @ 10:59:
[...]

Die zullen hem in het algemeen ook laten poedercoaten. Alleen betaalt dan de verzekering van de tegenpartij uiteindelijk de rekening ;)
[...]

@Blaguy: je doet je nickname eer aan :P Volgens mij weet je niet wat een thuisbrengertje is, of wel ;)
echte auto's hebben een volwaardig reserve wiel (alleen is die in de bak van m'n ouders helaasch niet licht metaal :+ )

• deepbass909

deepbass909

Topicstarter
echte auto's hebben geen reserve wiel nodig :p

Pagina: 1