Asus P5B-Deluxe verwarring

Pagina: 1
Acties:

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Het zal vast een domme vraag zijn, maar ik waag het er maar op:

Ik ben van plan een Asus P5B deluxe plus core duo 6600 te kopen,
maar in de pricewatch vind ik 3 varianten van deze plank:deluxe, V-deluxe en V DH-Deluxe.
En op de asus site staan er weer 5 anderen: p5b-deluxe/wifiap, p5b-e, p5b-v, p5b-m en p5b-vm.

Wat ik eigenlijk wil is al het lekkere van de die deluxe/wifiap, maar met onboard vga (ben duidelijk geen gamer ;) )... welke site moet ik nou volgen voor het juiste model?

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Ok, ten eerste is die P5B V DH-Deluxe geen bestaand product en mogelijk hernoemt naar P5W DH Deluxe (tenminste daar lijkt het op). Deze heeft geen 965p maar een 975x chipset en dus geen onboard video. De P5B Deluxe en p5b-e ook niet. Het -V achtervoegsel staat voor video dus dat moet je hebben. -M staat voor micro en is dus een kleiner formaat moederbord, met meestal minder features erop. Dus ik zou zeggen je moet de P5B V hebben. De P5B-V deluxe bestaat volgens mij ook niet.

Je hebt ook twee nieuwe varianten de P5B plus vista edition en de P5B-premium vista edition met allerlei vista grappen zoals afstandsbediening, onboard geheugen voor readyboost en bij de premium zelf een schermpje die het een en ander kan weergeven.

http://event.asus.com/vista_ready/index.htm

Je kan natuurlijk een van die borden of de P5B Deluxe nemen en er een goedkoop videokaartje inzetten voor 30Euro.

[ Voor 34% gewijzigd door kutkip op 14-03-2007 00:39 ]

Verwijderd

Tja ehh... kijk op de site van Asus welk van de moederborden onboard video heeft, en je hebt je bordje te pakken! Hint: je hebt een Video nodig ;)

• ThaLaw
@kutkip: Thanx!... die vista rommel ga ik ook eens bekijken :)

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-05 12:51

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Warning:
Laat jezelf niet foppen.
Ik zat er ook aan te denken om de *vista* versie te halen, maar ik ben niet gek om 70 euries te verspillen aan een klene schermpje... :>

Gulfstream G650

Verwijderd

De vista versie staat bij mij al weken in bestelling :p dus echt leverbaar is ie nog niet denk ik. Voordeel van dat moederbordje is onder andere dat ie dus muziek kan spelen als ie uit staat op dat scherm, dat hij zowieso 512mb ingebouwde readyboost ram heeft etc, toch wel leuk :)

• ThaLaw
Ik ben er inmiddels uit, het gaat de e-plus worden.
Inderdaad, die vista cr@p hoef ik niet.
Ik duw er een Sapphire X1550 in, da's voor mij ruim voldoende.. en Vista Aero doet het daar ook goed op volgens de specs.

Uiteindelijk handig lijstje gevonden, dat al het vergelijkwerk dat me toch wat meer tijd koste een stuk makkelijker had gemaakt.

Voor de liefhebbers: http://event.asus.com/nl/mb_P5B/models.html

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Volgensmij kun je dat onboard flash geheugen prima zelf doen door een usb2.0 usb stick in de pc te doen! Het loopt namelijk intern ook gewoon over USB.
Ik twijfel zelf ook nog tussen de p5b-e plus en de de p5b deluxe.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
De p5b deluxes die je nu besteld zijn wel c2 stepping versies.
Die van mij ook waarschijnlijk, kennis van mij heeft namelijk bij dezelfde shop
besteld, en ook een versie 1.04g.
Overklokken kan die als de beste dat board, zit geloof ik nu al op 3200mhz stabiel.
Die van mij zit nog in de doos wacht nog op wat componenten :p
Pagina: 1