Toon posts:

Port forwarden met NETGEAR RP614v3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het lukt me maar niet. Ik heb werkelijk alles geprobeerd. Een kwartier lang met een netgear medewerker aan de telefoon gezeten, maar de service van netgear stelt geen **** voor dus daar had ik ook niks aan.

Het gaat erom dat ik port 5454 (of welke andere dan ook) open wil zetten. Ik heb al een static internal ip en ik weet zeker dat ik alles goed heb ingevuld in de routerpage bij Port Forwarding (zo moeilijk is dat niet). Ik heb verder elke handleiding er al bij gehad en alles volgens www.portforward.com gedaan.

Als ik dat dan allemaal gedaan heb en op www.canyouseeme.org check of 5454 open staat, staat ie dus gewoon niet open. Firmware is de laatste versie.

Vergeet ik iets of zijn er nog andere mogelijkheden?

Alvast bedankt

• Rocadi
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Bij het ingeven van bepaalde gegevens moet je vaak dit bevestigen door op een bevestigingsicoon te klikken die ergens op de pagina staat. Misschien dit over het hoofd gezien?

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet wat je bedoeld, maar ik heb wel op 'apply' gedrukt, ja. :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Weet je zeker dat er op het IP wat je invult wel geluisterd wordt op die poort? Geen firewall ofzo die er geen zin in heeft? Test dat even met een andere PC binnen je netwerk.

En ik weet niet om wat voor applicatie het gaat, maar "accept remote connections" is ook in een aantal gevallen een optie.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 00:22:
Weet je zeker dat er op het IP wat je invult wel geluisterd wordt op die poort?
Wat bedoel je daar precies mee? Firewall is op het moment uitgeschakeld, dus die kan iig niks tegenhouden.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Je vult in de router toch een intern IP-adres in waarheen de poort geforward moet worden? Ga eens na of de PC met dat IP-adres wel in staat is om verbindingen te accepteren op dat IP-adres en die poort. Dit kun je bijvoorbeeld doen door op een andere PC het volgende commando in te voeren in de command-prompt:
telnet 192.168.0.5 5454

waardoor de PC verbinding gaat maken met de PC met het IP-adres 192.168.0.5 op poort 5454. Zodra je een zwart scherm met knipperende cursor voor je ziet is de PC in staat om verbindingen te accepteren, in ieder geval lokaal. Bij foutmeldingen zoals
C:\>telnet 192.168.0.5 5454
Connecting To 192.168.0.5...Could not open connection to the host, on port 5454:
 Connect failed

zul je toch moeten gaan troubleshooten, bijvoorbeeld door te kijken of de applicatie die zou moeten luisteren überhaupt wel draait.

Maar goed, dat is allemaal FAQ-werk.

• Rocadi
Ga mbv de Explorer via 192.168.0.1 naar het menu van de Netgear. Links staan rubrieken. Onder Security staat Add Service en klik hierop. Klik op Add Custom Service. Geef de gewenste naam in (=facultatief). Benoem Type oftewel TCP/UDP of beide. Benoem begin poort nummer. Benoem
eind poort nummer. Klik op Apply button.

Zoek aan linkerkant naar rubriek Advanced. Hieronder staat Ports. Klik hierop. Klik hierna op Add. Klik bij de Service Name op de pull down pijl en zoek de eerder aangemaakte service op. Klik hierop.
Klik op Apply.

Sluit het menu links onder doorop logg out te klikken.

Succes!

PS. Je interne IP adres moet dus beginnen met 192.168.0.XXX.

[ Voor 5% gewijzigd door Rocadi op 14-03-2007 01:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
CodeCaster: Ik zal dit morgen even proberen, omdat ik nu geen 2e pc tot m'n beschikking heb.

Rocadi: Ik heb dit allemaal allang gedaan.

Er wordt me net verteld dat ik de ports ook in m'n modem moet forwarden, maar nu ben ik dus de username en pass van m'n modem kwijt en ik heb ook geen idee welk modem ik heb, dus dat ga ik morgen even opzoeken.

Ik hou jullie op de hoogte

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 01:26:
CodeCaster: Ik zal dit morgen even proberen, omdat ik nu geen 2e pc tot m'n beschikking heb.

Rocadi: Ik heb dit allemaal allang gedaan.

Er wordt me net verteld dat ik de ports ook in m'n modem moet forwarden, maar nu ben ik dus de username en pass van m'n modem kwijt en ik heb ook geen idee welk modem ik heb, dus dat ga ik morgen even opzoeken.

Ik hou jullie op de hoogte
Daar heb je geen 2e PC voor nodig, je kan het ook gewoon lokaal doen door je eigen IP adres in te vullen.

Als dat niet werkt kun je ook even proberen met de hostname localhost of het ip adres 127.0.0.1, het kan namelijk zijn dat de applicatie alleen verbindingen vanuit zichzelf accepteert.

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je modem over een routerfunctie beschikt, dien je inderdaad daarin ook de poort te forwarden, en wel naar het IP-adres van je router.
@TRRoads: Euh... en het eigen IP-adres danwel 127.0.0.1 danwel localhost worden niet gezien als lokaal omdat...?

[ Voor 111% gewijzigd door CodeCaster op 14-03-2007 01:36 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu ook in het modem port forwarding aangezet, maar nog steeds niks.

In cmd als ik 'telnet 192.168.0.5 5454' doe krijg ik een blanco zwart scherm als de applicatie draait en als ie niet draait krijg ik idd die 'Could not open connection to the host, on port 5454:
Connect failed' melding.

Netgear heeft mij verder nog verteld om m'n firmware te reflashen, maar dat heeft niet mogen baten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Active Ports gedownload en zie dat de 'State' van port 5454 'CLOSE_WAIT' is. De vraag is nu uiteraard hoe zet ik 'm open. :)

• Rocadi
Waarom heb je besloten de Netgear achter je modem/router te gebruiken?
Kun je de router functie in je modem/router niet uitschakelen zodat de Netgear alles verder kan verzorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, geen idee.. dat is nou eenmaal zo gebeurd. Modem staat in de kelder en daar kom ik verder bijna nooit.

Maar ik heb in de modem de ports nu ook geforward.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2007 12:26 ]

Pagina: 1