Toon posts:

SATA driver isntalleren zonder disk-station op Vista

Pagina: 1
Acties:
  • 1.389 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net windows Vista geinstalleerd, maar nu ziet hij 1 hdd ( de sata) niet meer. TIjdens de installatie zag hij deze ook al niet. Maar nu heb ik 1 probleem: ik heb geen diskette station.
Is er een mogelijkheid om de drivers te installeren zonder floppy? of misschien zelfs zonder driver? De raid/sata drivers zijn waarschijnlijk ook voor winxp dus had het niet eens gewerkt.

Alvast bedankt he.

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
WinUpdate

Dan komt misschien de driver wel binnen?

Werkte bij mij teminste wel.

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-02 12:49
Heb je al geprobeert gewoon de xp divers te installeren?
En wat meer info over je hardware is wel zo handig, want vista zou je drive gewoon meteen moetten herkennen.

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Zal me verbazen als dit niet verwijdert word, deze zeer magere TS.
Maar om toch maar een antwoord te geven: Je kan geen driver installeren zonder de driver... :S
Het beste is die driver even te downloaden van de website van de fabrikant. Ik neem aan dat je geen windows wou zetten op deze drive, anders zou je al niet eens in windows komen... (en dan hoef je de driver ook niet op de installatie cd te zetten, of op diskette, maar kan je hem gewoon zo in windows installeren.)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Downloaden vanaf de website van de fabrikant en installeren. Of als je het in de setup wilt doen kun je het gewoon op cdtje zetten. Met Vista is er eindelijk de mogelijkheid ook iets anders dan je fdd te gebruiken :P

• siren
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06-2025
Ligt eraan wou je windows op die schijf hebben dan moet je even de driver voor je sata/raid installeren. Het makkelijkst kan dat door de driver te downloaden en dan op je cd te zetten. Ik gebruik daarvoor nlite daarmee voeg je heel makkelijk drivers toe aan de installatie. Nlite maakt dan een image die je vervolgens brand. Dan moet de installatie heel wat makkelijker gaan.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

siren schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:44:
Ligt eraan wou je windows op die schijf hebben dan moet je even de driver voor je sata/raid installeren. Het makkelijkst kan dat door de driver te downloaden en dan op je cd te zetten. Ik gebruik daarvoor nlite daarmee voeg je heel makkelijk drivers toe aan de installatie. Nlite maakt dan een image die je vervolgens brand. Dan moet de installatie heel wat makkelijker gaan.
nLite is voor XP, voor Vista heb je vLite maar dat is nog zeer pre-beta. Behalve dat gaat het hier niet om drivers slipstreamen voor tijdens de Windows installatie maar gewoon achteraf drivers installen iets dat iedereen met een beetje basis kennis/zoekwerk zou moeten kunnen.. Stop eens met meteen nLite schreeuwen zodra het om Windows en drivers gaat. (algemeen bedoeld)

[ Voor 6% gewijzigd door fsfikke op 13-03-2007 23:56 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
W.Bakker schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:41:
WinUpdate

Dan komt misschien de driver wel binnen?

Werkte bij mij teminste wel.
Nee helaas, werkte niet.
martijnve schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:41:
Heb je al geprobeert gewoon de xp divers te installeren?
En wat meer info over je hardware is wel zo handig, want vista zou je drive gewoon meteen moetten herkennen.
Hoe kom ik aan de drivers dan, kan ze namelijk niet vinden.
Ik heb een Maxtor DiamondMax 10 200GB 7200rpm S-ATA 8MB Cache 6L200M0.

ASUS a7n8x-e deluxe moederbord
ATI radeon 9800 pro vidkaart

De bios vind deze sata schijf wel...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 15:24 . Reden: typo ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46
En aan welke controller hangt de desbtreffende schijf ? Als je dat weet kun je gewoon de drivers van de site van de fabrikant downloaden.

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:30
vraag me af of die drivers wel voor Vista zijn. En als ze op de sillicon image sata zitten, zijn er van asus geen drivers beschikbaar voor vista.

Vette shit!

• ADT_Phantom
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-02 13:48
R.E. schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:32:
vraag me af of die drivers wel voor Vista zijn. En als ze op de sillicon image sata zitten, zijn er van asus geen drivers beschikbaar voor vista.
maar via sillicon image zijn er wel al vista drivers, deze heb ik zelf namelijk geinstalleerd voor mijn ASUS P5GD2 (en werken nog best goed ook)

Wel even via je POST scherm (of via handleiding) kijken welke sata controller je hebt. Die op cd branden of op een usb stick zetten en bij installatie deze aangeven, maar aangezien dit niet de boot schijf is kan je ze gewoon van de site downloaden.

• Whiskey103
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-05-2023
[quote]Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 15:23:
[...]

Nee helaas, werkte niet.

[...]

Bij WinUpdate config drivers van overige hardware ook updaten aanvinken?

ROM: Android Revolution HD www.androidrevolution.nl

Pagina: 1