C# 1 classe gebruiken in webservice en cliënt

Pagina: 1
Acties:

• Lordsauron
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-12 12:09
Na een lange dag en avond zoeken moet ik jullie toch lastig vallen, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Ik moet voor school in C# een ASP.net webapplicatie maken, op zich lukt dit aardig allen nu heb ik het probleem
In de website gebruik ik een classe gebruiker nu is het de bedoeling dat er ergens ver weg een webservice draait waarop je de inlog gegevens dropt en hij voor je kijkt in hun database.
Nu wil ik dus een object in dit geval gebruiker van de aspx file naar die via web References naar de webservice gaat
Nu was mij als tip gegeven dat ik de gebruiker.cs uit de website project moest halen en dan iets met proxy classe of SWDL doen.

En hier loop ik vast
Een tip dit gegeven was, was deze website:
http://my.execpc.com/~gop...ervice_csharp_client.html

Ik werk er nu 2 weken mee dus heb niet super veel ervaring als je wat informatie mist zal ik deze zo snel mogelijk er bij zetten

• Kama
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-11 11:19

Kama

Game Coordinator

Heb je de web service al als web reference geimporteerd?

Project -> Add Web Reference -> Vul url in en kies een leuke naam.

Als je die eenmaal hebt, wijst de rest zich vrijwel vanzelf. Je kunt de web reference gewoon gebruiken als een "normale" reference. .NET handelt onder water de SOAP communicatie af.

drs. Kama

• Lordsauron
Kama schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:37:
Heb je de web service al als web reference geimporteerd?

Project -> Add Web Reference -> Vul url in en kies een leuke naam.

Als je die eenmaal hebt, wijst de rest zich vrijwel vanzelf. Je kunt de web reference gewoon gebruiken als een "normale" reference. .NET handelt onder water de SOAP communicatie af.
OMG zeker 14 uur rond kijken om dat iedereen heb had over proxy classes en WSDL en zo dat ik helemaal over het hooft heb gezien dat ik gewoon via de web reference kan gebruiken :X :X

meschien loop ik later wel weer tegen problemen op maar onwijs bedankt voor je hulp
8)7

[ Voor 27% gewijzigd door Lordsauron op 13-03-2007 23:43 ]

• Kama

Kama

Game Coordinator

Lordsauron schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:39:
[...]

Ja de webservice staat al via web reference toegevoegt maar ik kan dan niet van uit de client het gebruiker object gebruiken
Wat bedoel je precies met "de client" en "kan niet gebruiken" ?? Je kunt de reference dmv "using xxxx;" opnemen in je .cs file en dan kun je hem gewoon gebruiken als elke andere class.

Je moet wel een web project hebben waarbij de code in .cs files wordt opgeslagen. Ik meen dat je dat bij het maken van je project aan kunt geven.

drs. Kama

• Lordsauron
Kama schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:43:
[...]

Wat bedoel je precies met "de client" en "kan niet gebruiken" ?? Je kunt de reference dmv "using xxxx;" opnemen in je .cs file en dan kun je hem gewoon gebruiken als elke andere class.

Je moet wel een web project hebben waarbij de code in .cs files wordt opgeslagen. Ik meen dat je dat bij het maken van je project aan kunt geven.
supper bedankt voor je hulp zie mijn edit hier boven het is gelukt(echt een domme fout van 14 uur (nieuw persoonlijk record voor domheid gemaakt |:( 8)7 )

• Kama

Kama

Game Coordinator

Lordsauron schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:46:
[...]
supper bedankt voor je hulp zie mijn edit hier boven het is gelukt(echt een domme fout van 14 uur (nieuw persoonlijk record voor domheid gemaakt |:( 8)7 )
Mooi! Succes!

drs. Kama

• giMoz
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-11 14:05

giMoz

iets met meester...

Lordsauron schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:39:
[...]

OMG zeker 14 uur rond kijken om dat iedereen heb had over proxy classes en WSDL en zo dat ik helemaal over het hooft heb gezien dat ik gewoon via de web reference kan gebruiken :X :X
Om het nog lastiger te maken,
er zitten wel wat nadelen aan de webreference, o.a als de url van je webreference wijzigd moet je helemaal opnieuw compilen enz..

Een proxy class is dan eigenlijk wel "de way to go"
deze class handeld al de "webservice spullen" af en is voor je applicatie gewoon te benaderen als elke andere class..

Een proxy class kan je simpel genereren door middel van de wsdl exe:
http://www.google.com/sea...oft:en-US&ie=utf8&oe=utf8
en daarvan de eerste hit:
Web Services Description Language Tool (Wsdl.exe)

succs!

Of niet natuurlijk...

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-12 20:19

Gerco

Professional Newbie

giMoz: Je kunt de URL van je webreference gewoon aanpassen op runtime hoor, is geen enkel probleem. De URL die je bij de web reference opgeeft is enkel de default URL.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Pagina: 1