Toon posts:

[Prey] uber pc, lage fps??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een performance issue met prey, ik heb onlangs een nieuwe pc gekocht en dacht die eens even lekker uit te testen. Veel lol kon ik er niet aan beleven want mijn framerate in prey bedraagt gemiddeld 36, en bij het geringste effect dropt deze naar 15/16/17 etc. Het spel is nog speelbaar, maar ik weiger te accepteren dat dit is wat mijn 8800GTS op het scherm kan toveren.
Daar betaal ik geen 500 euro voor.

Mijn configuratie:

Core2Duo 6300 (2x1,86ghz meen ik)
2 gig intern
Geforce 8800GTS 640M (BFG)
en genoeg schijfruimte.

Ik draai de laatste versie van de nvidia driver.

Iemand een idee?

• Pilske
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-11 07:58
heb je ook al chipset drivers enzo geinstalleerd ? wat heb je zelf al geprobeerd om 'm aan de gang te krijgen behalve de nieuwste nvida drivers ? welk OS heb je ?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb geen ervaring met dit spel, maar staan je instellingen niet gewoon te hoog?
Anders kan je proberen je processor enigzins te overclocken en dan kijken of het nog steeds voorkomt. :)

Verwijderd

Topicstarter
We hebben het wel over 1 van de laatste videokaarten toen ik hem kocht, ik ben er zeker van dat ie meer aan moet kunnen dan zo'n matige kwaliteit als ik nu op m'n scherm zie.

Ik draai winXP sp2 met alle updates, heb alle drivers netjes geinstalleerd zoals het hoort.

Mijn 3dmark score weet ik niet meer precies, maar weet wel dat het dik in orde was in vergelijking tot pc's over de hele wereld met ongeveer dezelfde hardware.

Wat ik zelf nog gedaan heb: alle instellingen aan en uit gevinkt, geen resultaat...
AA en AF op zn hoogst of uit maken ook geen verschil (en dat is toch vreemd lijkt me)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 23:09 ]

• babbaloerie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Satch schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:05:
Ik heb geen ervaring met dit spel, maar staan je instellingen niet gewoon te hoog?
Anders kan je proberen je processor enigzins te overclocken en dan kijken of het nog steeds voorkomt. :)
Je kan bij Prey al zo'n beetje alle instellingen op maximum gooien met een Radeon 9800Pro, dus voor een 8800GTS moet het een makkie zijn.

Ik denk idd ook chipset drivers die nog geinstalleerd moeten worden :)

Verwijderd

Topicstarter
babbaloerie schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 23:08:
[...]

Je kan bij Prey al zo'n beetje alle instellingen op maximum gooien met een Radeon 9800Pro, dus voor een 8800GTS moet het een makkie zijn.

Ik denk idd ook chipset drivers die nog geinstalleerd moeten worden :)
Ik denk dat ik maar voor een clean install ga, met de recentste driver versies van internet. iemand anders een beter idee?

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 28-11 11:07
Als eerste de chipset drivers installeren na clean install.
Pagina: 1