Artifacts Acer 1692-laptop

Pagina: 1
Acties:

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Vanmorgen zat ik rustig in de collegezaal een pdf'je door te bladeren, toen mijn scherm ineens volstond met artifacts. Vrijwel gelijk de laptop gereboot, en sindsdien is mijn scherm vrijwel onleesbaar geworden. Al meteen in de bios post-schermen staat het scherm vol met artifacts. Hieronder een foto ter verduidelijking:
Afbeeldingslocatie: http://guliker.speedxs.nl/images/acer1692artifacts_small.jpg
Klik voor grotere versie

Eenmaal thuis heb ik de laptop opengemaakt via een klepje aan de onderkant om te kijken of de heatpipe nog goed op de gpu gemonteerd zat, en dat zat 'ie.
Daarnaast een extern scherm aangesloten om problemen met de verbinding tussen gpu en lcd-scherm uit te sluiten. Helaas ook op het externe scherm dezelfde situatie.
Kan ik er met deze gegevens vanuit gaan dat de gpu van mijn laptop geschiedenis is? of zijn er nog andere dingen die ik kan proberen?

• maxmaxmax
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik kan met enige zekerheid zeggen dat je grafischekaart naar de knoppen is.

sorry

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 00:48

3DDude

I void warranty's

tjah dat word opsturen / of laten ophalen.
hopelijk nog wel garantie ?
of het was een heel gevaarlijk pdfje ( nee geintje :P)

Ohja je kan er inderdaad wel vanuit gaan dat je gpu deaud is.

[ Voor 20% gewijzigd door 3DDude op 13-03-2007 22:47 ]

Be nice, You Assholes :)

• Intrepidity
3DDude schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:47:
tjah dat word opsturen / of laten ophalen.
hopelijk nog wel garantie ?
of het was een heel gevaarlijk pdfje ( nee geintje :P)

Ohja je kan er inderdaad wel vanuit gaan dat je gpu deaud is.
Helaas geen garantie meer, laptop is al 1,5 jaar oud en ik heb toendertijd (dom dom dom, maarja, dat is achteraf) maar standaard 1 jaar garantie bijgenomen..
Dus dat wordt dan liever sparen voor een nieuwe :)

/edit: Gelukkig gooien de google ads hieronder meteen allemaal aanbiedingen naar me toe :D

[ Voor 8% gewijzigd door Intrepidity op 13-03-2007 22:51 ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:40

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Probeer er voor de grap eens een extern scherm aan te hangen. Als je héél veel geluk hebt werkt dat wel nog. (denk het niet, aan je screenshot te zien, maar goed, het valt te proberen)

Excuses, overheen gelezen. Ik zag het nadat ik het gepost had.

Niet zo snel reageren jij hieronder! :P

[ Voor 23% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-03-2007 22:53 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Intrepidity
DrivinUCrazy schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:51:
Probeer er voor de grap eens een extern scherm aan te hangen. Als je héél veel geluk hebt werkt dat wel nog. (denk het niet, aan je screenshot te zien, maar goed, het valt te proberen)
Heb ik al gedaan, zie openingspost :)

• Intrepidity
Zijn er heel toevallig virussen oid die je VGA bios op deze manier kunnen verprutsen? :P

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-01 21:36
Nee, ga er maar gewoon vanuit dat die GPU niet meer lekker is, hoe kl*te je het ook zult vinden ;)
Pagina: 1