Hoe beter beeld te krijgen + films opnemen

Pagina: 1
Acties:

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 22:02
Ik heb bij een vriend zijn nieuwe lcd-scherm mogen bewonderen, maar w#$@#$!@%! wat is dat beeld slecht met analoge kabel. Ik dus direct digitale-tv zitten aansmeren, en nou wordt er getwijfeld tussen digitale-tv via de kabel (@home) of een schotel. Hij wil graag zoveel mogelijk van zijn hdmi-aansluiting genieten dus als het kan een hd-decoder.

Waar ik aan dacht, is een satelliet ontvanger met ingebouwde hdd, en eventueel een usb-aansluiting zodat je de films kunt overzetten, of een ontvanger met dual tuner, en een aparte hdd-recorder met een dvd-rewriter erin, dus geen pc meer nodig. Totaalprijs rond de 500,-, prijs per maand afhankelijk van de gekozen zenderpakket (ga uit van 12,95, want belgie moet er ook bij)

Of een decoder voor kabel-tv en een hdd-recorder, maar dan zit je weer met het probleem; hoe krijg je de opgenomen films op een dvd. Totaalprijs rond de 400 euro, prijs per maand 14,95.

Alleen wat is nou het beste, via de kabel of toch een schotel? En, als je een hdd-recorder neemt, kan je dan ook de opgenomen programma's op een dvd-branden, of zit je dan met rechten oid?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:53
Sowieso schotel nemen, kabel heb nog altijd bandbreedte problemen en schotel is gewoon goedkoper ook. Tevens heb je dan veel meer zenders waaronder alle FTA BBC's :)

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-02 22:02
ja ik zat ook al aan schotel te denken (zelf ook al een tijdje schotel en 200% tevreden, behalve als het onweert) maar dan zit ik met het probleem welke decoder ik moet kopen. Ik dacht aan de goedgekeurde Inverto ontvanger, je kan dan dus gewoon 1 programma kijken en een andere opnemen? En kan dat met een Goedgekeurde CanalD CAM? Of moet dat met een dual-cam?

Verwijderd

Ik heb die Inverto ontvanger en bevalt prima. Werkt uitstekend met de ASTON 1.07 cam (zeker met de laatste firmware) en werkt redelijk met de CanalDigitaal CAM. De Inverto staat bekend om zijn uitstekende beeldkwaliteit, heeft zowel SCART als Component over SCART. Harddisk officieel tot 160 GB, officieus passen er ook 250 GB harddisken in.

Let wel: de USB snelheid is bedroevend laag en zal ook niet meer verbetert (kunnen) worden vanwege hardware beperkingen.

Is USB een issue dan kun je eens kijken naar de ARION ontvanger, die is er ook in de goedgekeurde smaak. Maar let wel: elke PVR heeft zijn nukken en onvolkomendheden. Kijk anders ook maar eens op SAT4ALL, voor meer info.

• michelkoenders
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-02 19:48
Is een dreambox geen optie? bevalt mij uitstekend ook met films overzetten naar de pc.