Toon posts:

Kenko lensen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een K100D met 18-55 en 75-200mm lens kit.

Hebben jullie ervaring met KENKO Lensen - made in Japan - ?

Ik ben hier in de US tegen een aanbieding aangelopen die bijna te mooi is om waar te zijn.
KENKO Telezoom lens 210-800mm + *2converter (=420-1600mm ! ) voor $ 179.00 ( NIEUW van een zeer goed aangeschreven leverancier ). De ad geeft aan dat die Pentax K100D compatible is.

Risico waard :Y of weggegooid geld :N ( en dus door sparen voor beter alternatief ? en dat is ... ? :?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:20

breinonline

Are you afraid to be known?

Lensen? :X

Kenko maakt wel aardige tussenringen, maar glas is niet zo bekend. Alleen al een 210-800 moet zo vol compromissen zitten dat de kwaliteit niet overhoudt, laat staan met een extender en al helemaal met zo'n prijs!

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Kenko maakt geen objectieven volgens de site, maar is wel een onderdeel van Tokina.

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik kan niets vinden, maar het klinkt als troep. Als zo'n low budget uberhaupt al zou bestaan heeft het het meest crappy max diafragma ooit. Max diafragma en uberhaupt de optische prestaties zullen ervoor zorgen dat je niet eens die converter wil gebruiken.

Ding bestaat niet, of is gewoon naadje. Zonde om verder ook maar enige tijd in te steken om verder uit te zoeken.

{signature}

Verwijderd

voor die prijs kan je misschien wel leuk een experimenteel lensje hebben met grappige effecten.

dus als je nog niet weet waar je op moet letten bij beeldkwaliteit en houd van experimenteren kan je het allicht proberen maar ik zou ook zeker niet teveel verwachtingen ervan hebben ;)