[Vista] Onbekend USB apparaat

Pagina: 1
Acties:
  • 671 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-03 12:18
He

Ik gebruikte ongeveer een week of 3 al m'n Vista Home Premium i.c.m. m'n Logitech MX5000 (muis/toetsenbord) die draadloos verbonden is via bluetooth, althans, dat zou moeten. Zoals ik al zei, de eerste 3 weken ging het prima met de nieuwe software van Logitech voor Vista. Maar na die 3 weken kreeg ik problemen, want ik verloor om de 10min de bluetooth verbinding waardoor m'n muis en toetsenbord voor een seconde of 10 niet meer werkte (met geluiden die horen bij het eruit en erin steken van apparaten). Ik heb het aangekaart bij Logitech en die vroegen of ik de nieuwste drivers heb voor m'n moederbord voor de USB controller. Ik heb een Asus P5B Deluxe Wifi/AP en ik kon daar niks nieuwers voor vinden. Verder gaven ze aan dat iik een update voor Vista moest downloaden die de stabiliteit zou verbeteren. Dus ik heb die keurig geinstalleerd.

Toen begonnen de problemen (en ja, ik heb al een herstelpunt terug proberen te halen, maar dit maakte niks uit). Zodra Vista was opgestart kreeg ik dat ik een Periphal Bluetooth Device moest installeren. Aangezien m'n setje het enige is wat met bluetooth werkt, kan dat het enige zijn. Maar die drivers staan er dus allemaal op. Ik heb zelfs de verouderde cd erin gedaan, maar ook dat maakte geen verschil. De installatie van de setpoint software uitgepakt en daar naar verwezen bij de nieuwe hardware installatie, maar ook dat mocht niet baten. De muis werkte wel gewoon, net zoals de software. Alleen het toetsenbord functioneerde niet meer :? In de software van logitech werkt ook keurig de muis herkent. Terwijl alles over het zelfde bluetooth stickie verloopt en die het dus wel gewoon doet.

Dus ik besloot om m'n oude PS2 muis (jaja, nog eentje met zo'n balletje) en toetsenbord maar eens aan te sluiten. Nu was Vista zelfs op zoek naar drivers voor deze oude standaard dingen :| Hier snap ik echt niks van. Het enige verschil is dat m'n toestenbord het nu wel doet! Ik heb dit probleem al vaker gehad met Vista en het betekende dat ik geen enkel USB apparaat wat nog niet geinstalleerd is kan aansluiten :? Nou kan ik dat nu niet zeggen, omdat ik geen nieuwe USB apparaten heb aangesloten. Die vorige keer dat het probleem ontstond, had ik die update overigens niet geinstalleerd.

Ik heb nu de logitech software van m'n PC verwijderd en de situatie is niet anders. M'n muis werkt gewoon, maar m'n toetsenbord werkt niet. Alleen de sneltoetsen (e-mail e.d.) werken wel.

Wat overigens ook nog zeker vermeld moet worden: ik heb vanwege het gezeik vanmiddag maar even een Microsoft setje gekocht ( Wireless Laser Desktop 6000 ), maar bij deze kreeg ik ook elke keer het gezeik dat de USB ontvanger geinstalleed moest worden (muis en toetsenbord deden het wel, maar bij elke reboot die melding). En op de doos stond zelfs nog dat ie prima geschikt was voor Windows Vista.

Ik ben er dus vrijwel zeker van dat het aan iets in Vista ligt. Heeft iemand hier een id over?

thanks!

[ Voor 17% gewijzigd door rob1985 op 13-03-2007 22:04 ]