PC start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Topicstarter
Mijn broer moest een nieuwe windows installatie voor een kennis van ons uitvoeren, thuis aangekomen heeft hij de pc aangesloten, maar na willekeurige tijden gaat hij uit, de ene keer is dat 10 seconden, de andere keer 5 seconden, maar nooit langer als 15 seconden blijt hij aan, dit is van te voren nooit gebeurt.

We hebben een andere twee anderen voedingen geprobeert, met zo min mogelijk hardware geboot, het geheugen in andere bankjes gedaan, geboot met een reepje geheugen, de batterij van het bios gecontroleerd maar het hielp niks. Toen ik aan kwam lopen had ik al wel een vermoeden wat het was, ik keek in de kast en zag een, jawel, Sweex voeding, nou ben ik dus bang dat de voeding naar z'n grootje is gegaan, en het mobo mee heeft genomen naar de eeuwige jachtvelden, en misschien nog wel maar., maar dit kan ik nou niet testen (niet de benodigde hardware hier), maar kan iemand dit bevestigen?

Op een gegeven moment piepte de pc wel, maar in het boekje van Epox staat niets over wat de piepjes betekenen. 8)7

Specs:
Mobo:Epox 4 PLAI
P4 2.4 Ghz
Sweex 400 Watt, 12 A op de +12V lijn.
Geheugen: Kingston 2 x 256 PC3200
Club 3D GF FX5200 AGP

Edit: Nou valt de pc constant om de halve seconde uit, maar als ik een minuutje wacht houdt de pc het 15 seconden volt.

[ Voor 7% gewijzigd door Maarten-NForce op 13-03-2007 20:35 ]

www.koopeendroom.nl

• Jirnsum
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-01 17:49
Tijdens het vervoer is niet toevallig de HSF losgeraakt?

Steam profiel UPlay JirnsumNL

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Had een soortgelijk probleem bij de 1e keer opstarten van mijn nieuwe pc. Een kijkje bij de temperaturen in het bios leerde dat de processor binnen 10 a 15 sec 96 graden was. Oorzaak was een niet goed vastzittende processorkoeler (van intel zelf) Na het opnieuw vastzetten ervan was het probleem opgelost. Kan me voorstellen dat bij jou tijdens het vervoer de koeler een beetje los is gegaan, controleer anders eens ff snel in 15 sec de bios temperaturen dan weet je het

• Maarten-NForce
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-03-2025

Maarten-NForce

Swipe een tweedehands boot!

Topicstarter
Koeler eraf gehaald, koelprut eraf gehaald. Nieuwe koelprut erop gedaan, en het draait weer als een zonnetje :)

Beide bedankt ;)

www.koopeendroom.nl