Toon posts:

[xp] problemen met HHD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb algelopen weekend in de computer van mijn ouders een nieuwe hardeschijf gezet
en daar windows op geïnstalleerd gewoon media center

op de oude harde schrijf stonden een hoop bestanden die ze liever niet kwijt willen

normaal was het geen probleem als ik me hardeschijf als ''slave'' zet maar nu is het zo dat als ik bij ''deze computer'' de betreffende slave-hhd aan klik, hij zegt dat hij nog geformateerd moest worden en of ik dat nu gelijk even wilde doen.

maar dat wil ik, weet iemand hoe ik dit kan omzeilen en niet mijn ouders gegevens verlies.

ik heb hier gezocht en op google maar niets gevonden.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:00

Reptile209

- gers -

Wordt de slave wel (correct) herkend in het BIOS? Herkent de Windows diskmanager 'm wel op de goede grootte? Wat voor schijf (merk) en hoe groot is 'ie? Heb je de mogelijkheid om hem in een andere PC te proberen?

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:29:
Wordt de slave wel (correct) herkend in het BIOS? Herkent de Windows diskmanager 'm wel op de goede grootte? Wat voor schijf (merk) en hoe groot is 'ie? Heb je de mogelijkheid om hem in een andere PC te proberen?
het is een 40 gieg hardeschijfje
en nu je het zegt ik ging kijken hoeveel de pc ziet dat het is

maar er staat 0 bites

wil dat zeggen dat ik hem niet op slave moet zetten maar op iets anders ofzo?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:00

Reptile209

- gers -

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:44:
[...]
maar er staat 0 bites

wil dat zeggen dat ik hem niet op slave moet zetten maar op iets anders ofzo?
Rechtsklik op My Computer > Manage > Disk Management
Dat is de diskmanager die je kan vertellen wat voor schijven er in je PC (lijken te) zitten en hoe en of ze van bestandssysteem voorzien (lijken te) zijn. Wat vertelt hij je daar?

Mocht het op slave niet werken, zet hem dan eens als master op je tweede IDE kanaal (in zijn uppie) en kijk eens of dat wat uitmaakt.

Zo scherp als een voetbal!