[ASP.Net 2.0] ContentPlaceholder invisible -> Page = null

Pagina: 1
Acties:

• maikel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-12 17:12
Ik heb in een webapplicatie een masterpage met daarin een aantal contentplaceholders. In een van de contentplaceholders (body) plaats ik een groot gedeelte van de pagina met daarin een UserControl (ascx).

In deze usercontrol vraag ik de Url op via Page.Request.Url. Dit gaat goed totdat ik de contentplaceholder bij de eerste keer opvragen niet zichtbaar maak.
Wanneer ik dit doe, krijg ik een nullreference-exception in de UserControl en blijkt 'Page' null te zijn.

Tijdens de postback is een van de eerste dingen die ik doe, het visible maken van de betreffende contentplaceholder.

Heeft iemand enig idee waar dit door komt en waarom dit zo is?
En hoe zou ik dit op een andere manier kunnen aanpakken? Ik heb al geprobeerd niet de contentplaceholder in de master-page invisible te maken, maar de Content-control in de pagina zelf. Dit bleek echter helemaal geen effect te hebben en de inhoud was gewoon zichtbaar.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Gokje: Er is dan geen connectie tussen de masterpage en de Page, waardoor Page niet gevuld wordt. Probeer het eens vis System.Web.HttpContext.Current.Request.Url

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• maikel
gorgi_19 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:26:
Gokje: Er is dan geen connectie tussen de masterpage en de Page, waardoor Page niet gevuld wordt. Probeer het eens vis System.Web.HttpContext.Current.Request.Url
Dan werkt het inderdaad wel. Maar ik blijf het vreemd vinden dat die connectie er niet is. De betreffende regel code zit namelijk in een method van de usercontrol die ik vanuit de pagina aanroep. Je zou toch zeggen dat er dan een connectie moet zijn.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Zou je dan misschien, als je die al niet gebruikt, de MasterType directive moeten zetten?

[ Voor 29% gewijzigd door mulder op 13-03-2007 19:45 . Reden: linky ]

oogjes open, snaveltjes dicht

• maikel
Don Facundo schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:43:
Zou je dan misschien, als je die al niet gebruikt, de MasterType directive moeten zetten?
Nee, die heb ik gezet.