[Vista 64bit] Nieuwe Dell traag met afsluiten en of reboot

Pagina: 1
Acties:
  • 858 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 13:03

danplo

The Force is strong with me

Topicstarter
Ik heb vandaag mij nieuwe Dell xps 710 binnen gekregen.

Core 2 Duo Processor E6700
4096MB Dual Channel DDR2 667MHz [4x1024] Memory
3.5" Floppy Drive 1
Hard Drive 320GB Serial ATA non Raid (7200 Rpm) 1
Hard Drive #3 320GB Serial ATA2 (7200 Rpm)
SINGLE 768MB nVidia GeForce 8800 GTX

Nu heb ik net Windows Vista 64bit Ultimate er op gezet en ging goed.
Waren wat problemen met het geheugen bij de install, maar dit kon ik oplossen met een MS patch.
Ging over het feit dat als je 4 gig had bij dell xps 710 dat je dan 2 reepjes eruit moet halen en dan pas kan installen, daarna kan je een patch van ms downloaden en erop zetten en kunnen de geheugen reepjes erin gezet worden.
Maar dat is mijn probleem verder niet, ik zit met wat anders, als ik de pc opnieuw wil laten opstarten dan doet hij dit erg snel en ik kom in een zwartscherm en mijn pc blijft wel gewoon aanstaan.
Het lijkt of hij niks meer wilt doen, maar na een paar minuten gaat hij toch rebooten en komt hij weer in windows vista.
Dit gebeurd ook met het afsluiten van Vista, het afsluiten van vista gaat zeer snel maar dan weer kom ik in het zwarte scherm en blijft de pc aanstaan, maar ook weer na een paar minuten wachten valt hij ineens wel uit.
Erg vreemd dat hij elke keer een paar minuten wacht en dan pas de pc afsluit of reboot ??
Is hier wat tegen te doen ?? hoor het dan graag, want is niet erg lekker zo.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Probeer eens Bootvis van MS te downloaden en te laten draaien. Kun je vrij gemakkelijk zien waar je probleem zit. Klinkt als drivers die niet goed geladen worden en daardoor een vertraging opleveren.

telefoontoestel

• danplo

danplo

Topicstarter
telefoontoestel schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 02:52:
Probeer eens Bootvis van MS te downloaden en te laten draaien. Kun je vrij gemakkelijk zien waar je probleem zit. Klinkt als drivers die niet goed geladen worden en daardoor een vertraging opleveren.
Bootvis werkt alleen maar op Windows XP.
Heb het wel geprobeerd, maar start niet op.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 17 Pro Max 256GB / LG OLED G5 65”

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
weet je zeker dat je restart en niet kiest voor sluimerstand? (standby/ slaapstand?), dat "probleem" had/heb ik op een oudere pc, daar is het nml door de hardware niet mogelijk dat ding in slaapstand/sluimerstand te krijgen... (standaard is die shutdown knop nml geen shutdown :)(in vista iig) )

verder wordt bootvis niet meer supported door ms

[ Voor 8% gewijzigd door Dutch2007 op 14-03-2007 11:31 ]

• danplo

danplo

Topicstarter
Dutch2007 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 11:30:
weet je zeker dat je restart en niet kiest voor sluimerstand? (standby/ slaapstand?), dat "probleem" had/heb ik op een oudere pc, daar is het nml door de hardware niet mogelijk dat ding in slaapstand/sluimerstand te krijgen... (standaard is die shutdown knop nml geen shutdown :)(in vista iig) )

verder wordt bootvis niet meer supported door ms
Bij energiebeheer heb ik alles aangepast.
Dus ik weet zeker dat hij uit gaat of restart en niet in de slaapstand gaat.
Erg vreemd allemaal :(

• danplo

danplo

Topicstarter
Net even windows Media Centre erop gezet om te testen.
Dan werkt het afsluiten en restarten wel gewoon goed.
Denk toch dat het iets met Windows Vista te maken heeft.
Hopenlijk hebben meer mensen hier last van, want anders zal Dell er niks aan doen.
Heb ze gebeld en ze zeggen dat ze niks eraan kunnen doen, had ik maar bij hun Vista moeten kopen, nu krijg ik geen support omdat het waarschijnlijk software probleem is.

• punica
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

punica

Longtime Member

wel goed nieuws voor je dat je straks gratis een nieuw Mainboard krijgt van dell...

http://direct2dell.com/one2one/archive/category/1016.aspx

• danplo

danplo

Topicstarter
punica schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:18:
wel goed nieuws voor je dat je straks gratis een nieuw Mainboard krijgt van dell...

http://direct2dell.com/one2one/archive/category/1016.aspx
Dit gaat over de 700 versie, ik heb de 710 versie ;)

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wel, schoonouders hebben ook zo'n pc, en daar was het RAM van kapot, misschien heb je veel fouten die 'ie moet corrigeren, waardoor ie zo traag is :)

Draai eens een nachtje memtest86

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• danplo

danplo

Topicstarter
Voor de mensen die ooit het zelfde probleem krijgen als ik heb, je kan op de support site van Dell zoeken op het volgende:

PS/Dimension XPS 710
Windows Vista 32/64 bit
Dutch !

Dan kom je de volgende patch tegen:
- nVidia MediaShield Klik Hier voor Download

Dit is een patch voor je Nforce board.
Recommended Dell recommends applying this update during your next scheduled update cycle. The update contains feature enhancements or changes that will help keep your system software current and compatible with other system modules (firmware, BIOS, drivers and software).
Nadat hij dit na een reboot geinstalleerd heeft zal hij weer rebooten en afsluiten :D
Ik ben weer een blij mens, toch fijn dat ze dit niet wisten te vertellen bij hun service desk.
Kost mij 3 vrije dagen om dit zelf uit te zoeken en te proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door danplo op 16-03-2007 00:07 ]

• emailjunkie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-02 13:12
Ik heb zelf ok een dell xps 710 met 2gyg en 2 x 250 gyg in raid,in multiboot standaard xp home us erop, en vista home premium nl, totaal geen problemen heb je nvidia ntune al geinstalleerd? Kun je leuk je discolampjes veranderen zonder in de bios te klooien, enne ik heb er 2 gyg inzitten is genoeg voor de games nu nu maar wachten tot er eindelijk dx10 games uitkomen bf2 realitymod loopt als ee zonnetje nu.....

• danplo

danplo

Topicstarter
emailjunkie schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 19:21:
Ik heb zelf ok een dell xps 710 met 2gyg en 2 x 250 gyg in raid,in multiboot standaard xp home us erop, en vista home premium nl, totaal geen problemen heb je nvidia ntune al geinstalleerd? Kun je leuk je discolampjes veranderen zonder in de bios te klooien, enne ik heb er 2 gyg inzitten is genoeg voor de games nu nu maar wachten tot er eindelijk dx10 games uitkomen bf2 realitymod loopt als ee zonnetje nu.....
Vreemd dat ik er wel last van had en jij dan weer niet.
Heb het echt alleen met de vista versies, de XP versies doen het wel goed.
Maar het werkt nu goed gelukkig en draait als een zonnetje :D
Bedankt voor de tip over die nvidia ntune, zal het gelijk eens installeren en uitproberen.
Veel succes en plezier verders met je Dell 710 ;) Echt een heerlijke pc.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

wij krijgen hier op kantoor 4x de 710 binnen paar weken. We willen alleen per direct vista erop vanuit Dell al maar ze leveren niet voordat ze 8800 drivers goed hebben... Werkt het al wel soepel als je het zelf doet?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• danplo

danplo

Topicstarter
Jazzper schreef op maandag 02 april 2007 @ 14:16:
wij krijgen hier op kantoor 4x de 710 binnen paar weken. We willen alleen per direct vista erop vanuit Dell al maar ze leveren niet voordat ze 8800 drivers goed hebben... Werkt het al wel soepel als je het zelf doet?
Bij mij draait alles als een zonnetje hoor ;)
En Vista vind met de autom. update al Nvidia drivers voor de 8800 kaart.
Deze installeren en je moet gewoon goed kunnen werken.

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 12:25

Jazzper

BB4E^Guerilla

hmmz ja maar we willen dat we Vista krijgen voorgeinstalleerd vanuit Dell maar dat doen ze niet zolang die drivers van nvidia niet rond zijn afaik.

(In een thuissituatie zou ik ze kopen met XP en lekker zelf vista erop zetten (die je er bij krijgt) maar dit is business omgeving)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Pagina: 1