Toon posts:

Hardware defect, maar wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probleem omschrijving:
Systeem geeft soms achter elkaar na reboot blauwe schermen, of hangt. Er is hier geen structuur in te ontdekken, soms gaat het ook weer weken goed.

Uitzonderlijk start het systeem na een bluescreen reboot helemaal niet meer op. De volgende toon is dan te horen:
piiieppppp---piep piep---piiieppppp---piep piep---piiieppppp....
pas nadat het systeem enige tijd heeft uitgestaan werkt het weer.

Hardware:
Asus A8N-E moederbord
AMD 64 3500+
4 x Kingston 512MB cl3 pc3200
EN7600GS-512MB ddr2 videokaart
2 x 320GB WD sata2
Nieuw aangekocht aug 06, geen gekke dingen mee gedaan, geen overclocking oid.

Software:
Windows XP pro
Nu Vista Ultimate

Bij beide het blauwescherm probleem en piep toon gehad. Ik ben er van overtuigd dat het om een hardware probleem gaat.

Zelf al geprobeerd
WD harddisk check (disks zijn in orde).
Via ultimate boot cd geheugen checks, dit schiet niet op, maar geeft na uur nog geen fail.

Meldingen windows Vista na bluescreen:
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 3b
BCP1: 00000000C0000005
BCP2: FFFFF800020DF4B8
BCP3: FFFFF9803E262C00
BCP4: 0000000000000000
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Vista melding 2
Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.1
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: a
BCP1: 0000000000000000
BCP2: 000000000000000C
BCP3: 0000000000000001
BCP4: FFFFF80001C5D26C
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Iemand idee wat er defect is aan mijn systeem?
Dank O-)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 19:14 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door. Grote kans dat je geheugen brak is oid.

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20:16

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

rotte elco's? check die eens na op je mobo.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• akadexter
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-11-2025
Als er een award bios in zit, geeft de beep code (in dit geval) een defecte videokaart aan..

(soms ff loshalen en opnieuw inpluggen al genoeg)

How do you mean, we are schizo?

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
doe eens memtest 86 , ik denk dat dit een slecht transistortje op je geheugen kan zijn. doe het wel een uur of 8

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de snelle reacties en tips, ik kan weer even verder testen.

@akadexter, er zit idd phoenix award bios in. Zou het de Videokaart dan zijn?

Geheugen is van Kingston, speciaal gezocht voor bij het moederbord. Volgens mij test kingston eerst zelf ook alles, kans dus klein dat het aan geheugen ligt of ik zie dit verkeerd?

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:33:
Dank voor de snelle reacties en tips, ik kan weer even verder testen.

@akadexter, er zit idd phoenix award bios in. Zou het de Videokaart dan zijn?

Geheugen is van Kingston, speciaal gezocht voor bij het moederbord. Volgens mij test kingston eerst zelf ook alles, kans dus klein dat het aan geheugen ligt of ik zie dit verkeerd?
Kingston test net als alle andere fabrikanten setjes uit de gehele batch, niet elke dimm wordt getest.

• akadexter
De beep code geeft in dit geval aan dat de fout in de richting v.d. videokaart gezocht moet worden.
Dit kan uiteraard ook het moederbord zijn wat de kaart niet goed initialiseert, dit kan gebeuren met b.v een te lichte of haperende voeding.

Het probleem is echter, dat het schijnbaar niet constant gebeurt.. dus even testen met een ander videokaartje zou een langdurige geschiedenis worden.
Had je de kaart al even losgehaald en opnieuw ingeprikt?
Heb de ervaring dat er soms te voorzichtig geinstalleerd word, en de kaart niet volledig in het slot verdwijnt.

Ik zie net dat het een model is zonder actieve koeling.... hmm.. als dit koelblok geen optimaal contact maakt met z'n gpu kan het zijn dat deze te warm word en uitschakeld.
(dat zou verklaren waarom ie na een tijdje weer functioneert)
Zodra de PC weer werkt zou je eens een zware 3D benchmark van b.v. futuremark moeten gaan draaien en kijken of het probleem zich versneld voordoet.

Succes..

Verwijderd

Topicstarter
akadexter schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 22:57:
De beep code geeft in dit geval aan dat de fout in de richting v.d. videokaart gezocht moet worden.
Dit kan uiteraard ook het moederbord zijn wat de kaart niet goed initialiseert, dit kan gebeuren met b.v een te lichte of haperende voeding.

Het probleem is echter, dat het schijnbaar niet constant gebeurt.. dus even testen met een ander videokaartje zou een langdurige geschiedenis worden.
Had je de kaart al even losgehaald en opnieuw ingeprikt?
Heb de ervaring dat er soms te voorzichtig geinstalleerd word, en de kaart niet volledig in het slot verdwijnt.

Ik zie net dat het een model is zonder actieve koeling.... hmm.. als dit koelblok geen optimaal contact maakt met z'n gpu kan het zijn dat deze te warm word en uitschakeld.
(dat zou verklaren waarom ie na een tijdje weer functioneert)
Zodra de PC weer werkt zou je eens een zware 3D benchmark van b.v. futuremark moeten gaan draaien en kijken of het probleem zich versneld voordoet.

Succes..
Bij 3D benchmark 1 x blauw scherm, al bij tweede test, daarna ging het wel paar keer goed. Helaas later toch weer blauwe schermen, op onvoorspelbare momenten. Ook keertje direct na opstarten 's ochtends. Maar goed, ik heb een nieuwe (zelfde merk, zelfde type) videokaart bij de Mediamarkt gehaald om te proberen, en sindsdien geen blauweschermen meer. Probleem lijkt dus gevonden, heel erg bedankt _/-\o_

• akadexter
Your welcome..

Pagina: 1