Toon posts:

Wat te kopen?

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem:
Ik heb op dit moment als boxen een medion 5.1 setje. En die zijn echt bagger!

Wat wil ik anders hebben?
Beter geluid!

Wat zijn de plannen?
1: Nieuwe boxen.
2: Nieuwe geluidskaart
3: Tevreden zijn en genieten.

Wat ik in gedachten had:
Mogelijkheid 1:
Een marktplaats koopje van reciever plus boxen.
Hier de lap tekst die erbij stond.
"JVC RX-508 V - 70 Watt receiver -Dolby prologic
Met FM-AM digitale tuner met 40 voorkeuze-zenders
Aansluitingen (zie ook foto):
- tape 1
- tape 2
- phono (platenspeler)
- Video voor bijvoorbeeld CD of DVD
- VCR voor bijvoorbeeld CD of DVD
- hoofdtelefoon aansluiting
- 2 paar boxen; ook gelijktijdig te gebruiken
- Center en 2 rear speakers
- coax-antenne / kabel aansluiting
Met afstandsbediening en handleiding.
Ingebouwde dolby prologic decoder. Echte surround sound over 5 boxen.

Met 2 Jamo compact 70 Watt boxen (boekenplank-model) en Akai SR-C70 center (60 watt) en rear (30 watt) speakers. "
Dat kost mij overgens 100 euro.

Mogelijkheid 2:
Logitech setje kopen.

Mogelijkheid 3:
Bij conrad paar bouwpaket speakertjes kopen. Op reciever aansluiten en klaar is nelis91.

Mogelijkheid 4:
Naar een goed idee van een van jullie luisteren.

En niet geheel onbelangerijk.. het budget
Maximaal 200 euro. Dat is dan wel inclusief een nieuwe geluidskaart. Want ik zit nu vast aan onboard en das ook niet al te best.. Wel? :9

Hopelijk kunnen jullie mij vertellen welke weg te bewandelen 8)7. In elk geval al bedankt voor het aandachtige lezen.

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Houd er in ieder geval rekening mee dat Dolby Pro Logic niet de 5.1 surround is die je misschien denkt dat het is. Het is een soort van analoge voorloper ervan.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Verwijderd

Topicstarter
DuDePrOdUcTiOnS schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:02:
Houd er in ieder geval rekening mee dat Dolby Pro Logic niet de 5.1 surround is die je misschien denkt dat het is. Het is een soort van analoge voorloper ervan.. :)
Oke.. Dat is een punt. Misschien toch niet zon goede aanbieding als dat ik dacht dat het was...

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-01 08:36
heb je geen hifiketen in je kamer staan met een aux-ingang? Indien ja en je bent tevreden van je hifi, dan zou ik je pc daaraan op aansluiten. Dan nog enkel een deftig geluidskaartje en klaar is kees.

Verwijderd

Topicstarter
ShaiNe schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 19:14:
heb je geen hifiketen in je kamer staan met een aux-ingang? Indien ja en je bent tevreden van je hifi, dan zou ik je pc daaraan op aansluiten. Dan nog enkel een deftig geluidskaartje en klaar is kees.
Helaas niet. Ik zit hier op mijn slaapkamer. Met verder niks dan een bed,kast, buro en computer. En medion boxjes.. Waar ik vanaf wil. :+

Maar niemand weet iemand een goede oplossing? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 06:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Someone? _/-\o_

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 21:50:
[...]

Helaas niet. Ik zit hier op mijn slaapkamer. Met verder niks dan een bed,kast, buro en computer. En medion boxjes.. Waar ik vanaf wil. :+

Maar niemand weet iemand een goede oplossing? O-)
De grootste verandering zal je hebben als je je boxen vervangt. Dat mag van mij een logitech setje zijn, persoonlijk ben ik daar niet erg van gecharmeerd. Zelf heb ik een creative setje (op 't werk). (Gigaworks T20 http://nl.europe.creative...category=28&product=14299) - en dát klinkt erg gedetailleerd!

Als 2e zou je je geluidskaart kunnen doen, maar mijn ervaring is dat de gemiddelde 'audio n00b' hier niets van merkt. Soms merkt iemand dan nog wel dat het minder ruist en daar blijft het bij.
(voor de audio nerds hier: ja, ik weet het natuurlijk maakt het veel uit. Maar voor sommige mensen rijd een lada net zo goed als een audi).

Alles kan stuk.

Verwijderd

Ik zou gaan voor het Logitech setje. Er zijn allerlei setjes van Logitech en andere fabrikanten die een goed en vol geluid opleveren.

Wat je namelijk aan 2e handsspul beschrijft is niet iets waarvoor ik zou warmlopen.
1: Dolby Prologic is stereo geluid wat door een matrix getrokken wordt om een mono surround geluid achter je te krijgen en is dus lang niet zo overtuigend als AC3/DTS.
2: Elke speaker heeft zijn eigen klankkleur dus het is niet bevorderlijk voor de geluidskwaliteit om die verschillende merken en typen te mixen.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2007 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Wie zegt dat ik een audio noob ben? :P

Verder.. bij een vriend van mij hebben ze thuis een 5.1 set van dikke 500 euro. en daarmee hoor ik het verschil echt wel tussen mijn setje en die van hun :*) Goh.. Maar dat merkt elke idioot.
Maar een kameraad van mij heeft een medion 5,1 setje dat zon 3 jaar geleden in de aanbieding was. en die klinkt zelfs beter. Had degene die mij vertelde dat uit smalle boxjes bagger geluid komt toch gelijk. :+

Maar jullie zeggen van hee koop maar lekker een simpel 2.0 setje van een merk als logitech of creative?

Verwijderd

Overigens, mocht je een 5.1 onboard kaart hebben dan zou ik die gebruiken en het extra geld uitgeven aan een iets duurder speakersetje. Bij spelletjes met EAX ondersteuning zul je wat omgevingsgeluidjes missen maar voor films e.d. wordt dat toch niet gebruikt.

Maar ga wel voor 5.1!

Ik denk alleen niet dat je voor 200 euro veel hifi spul zult krijgen met dezelfde kwaliteit als de logitech of creative setjes. Deze hebben namelijk een eindversterker ingebouwd en een normale eindversterker kost al meer. Laat staan een Class A.

Verwijderd

Cyberangel, beter een goede 2.0 dan een slechte 5.1!

Ik heb nu tot ik weer geld genoeg heb om een center en rears te kopen twee Magnat Quantum 506 (200 euro per stuk) en een Tannoy m-sub 10 staan en dat is indrukwekkender dan mijn vorige 5.1 set (geen kant en klaar) die bestond uit 2x Mission m32i, 2x Mission m30i en 1x Mission m3c1. En dat is veeeeeeel beter dan standaard 5.1 setjes van 500 euro en al helemaal dan die Logitech meuk.

Imho is het echt aan te raden voor de receiver en een paar leuke speakers te gaan. Eventueel kan je dan nog uitbouwen naar 5.1 als je goed hebt. Je gaat er zoveel meer plezier aan beleven dan met een kant en klaar setje.

Ik zie bijv. voor 100 euro op marktplaats dit staan:

Sony STR-DE495. Wel aardige receiver denk ik.

Dan nog paar leuke Magnats erbij zoeken (zijn het goedkoopst denk ik) en knallen maar!!!

Geluidskaart en andere upgrades kan je dan later doen. Sowieso als je je computer optisch of coaxiaal aansluit zou ik de geluidskaart gewoon laten voor wat het is.

Verwijderd

ThaMadEd, Ik ben het met je eens maar een samenraapsel van van alles door elkaar is ook niets en voor een beperkt budget is er gewoon minder te krijgen. Vandaar dus ook mijn reactie

De receiver van sony is inderdaad een redelijk apparaat. Maar vergeet niet dat je er dan 5 Magnats en een Sub bij wilt hebben en dat dat bij elkaar ook maar 100 euro mag kosten.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:02

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Verwijderd schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:03:
Wie zegt dat ik een audio noob ben? :P
Ik niet :+
Verder.. bij een vriend van mij hebben ze thuis een 5.1 set van dikke 500 euro. en daarmee hoor ik het verschil echt wel tussen mijn setje en die van hun :*) Goh.. Maar dat merkt elke idioot.
Ik doelde op het vervangen van een geluidskaart voor een duurder model. Dát verschil horen veel mensen niet of nauwelijks.
Verschillen tussen speakers onderling zijn veel groter, en daarom gaf ik dat ook als eerste aanpassing op.
Maar een kameraad van mij heeft een medion 5,1 setje dat zon 3 jaar geleden in de aanbieding was. en die klinkt zelfs beter. Had degene die mij vertelde dat uit smalle boxjes bagger geluid komt toch gelijk. :+

Maar jullie zeggen van hee koop maar lekker een simpel 2.0 setje van een merk als logitech of creative?
Zoals al eerder gezegd: beter een goede 2.0 dan een bagger 5.1. Maar de keuze is aan jouw. Als je 5.1 wilt, kan je met geluk ook aan een set komen die voor jouw (want daar gaat het om) goed klinkt.

btw. Wat ik nog vergat te vertellen: die set in je TS van marktplaats gaat nergens naar klinken. Ik ben niet kapot van dat model Jamo speakers en al helemaal niet van Akai.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Dus een mooie 2.0 set kopen is het advies? Dan ga ik even op marktplaats zoeken O+

En dan las ik elders dat je met de xfi kaart van creative en een headset ook lekker geluid krijgt voor bij het gamen.. Is dat ook weer klaar. >:)
Pagina: 1