OC GPU in Vista 64

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

• BlackPredator72
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-11-2024
Iemand al 'n oplossing om je (nvidia) videokaart te kunnen overclocken in Vista Ultimate 64 ?
Ik heb als enige programma Ati Tool wel aan de praat gekregen
(en heb daar dus ook al mee ge-overclocked),
maar elke reboot moet ik weer allerlei trucs uithalen om het werkend te krijgen.
(opstarten met F8, handtekening verificatie uitschakelen, opstarten als admin etc.)

Dus dacht misschien iemand die 'n scriptje kan schrijven of zo zodat het wel standaard werkt als je opstart.....

Let me know !!!

Verwijderd

is het michien een idee om je nieuwe instellingen gewoon in je bios te zetten?
heb je nooit een programma nodig wat moet opstarten.

• BlackPredator72
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:23:
is het michien een idee om je nieuwe instellingen gewoon in je bios te zetten?
heb je nooit een programma nodig wat moet opstarten.
in de bios van het MB of van de graka ?

of bedoel je flashen ?

en wat is de functie trouwens in de bios van het MB van : NB PCIE : 100 en SB PCIE : 100 ?

kan je daar je graka mee oc-en ?

[ Voor 17% gewijzigd door BlackPredator72 op 13-03-2007 19:28 ]

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-02 21:41
BlackPredator72 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:45:
[...]

in de bios van het MB of van de graka ?

of bedoel je flashen ?

en wat is de functie trouwens in de bios van het MB van : NB PCIE : 100 en SB PCIE : 100 ?

kan je daar je graka mee oc-en ?
Waarschijnlijk bedoelt hij de bios van de graka. De bios van de graka aanpassen met nibitor, dan de kaart flashen met de aangepaste bios en nvflash. Uiteraard niet vergeten eerst een backup te nemen van de originele bios. Maar als je niet weet wat je doet, blijf je er beter van af. En gezien jouw vragen, zou je best hier en daar nog wat lezen voor zoiets te proberen.

Die settings in de bios van jouw mobo zijn de kloksnelheden van de PCI Express bussen. Daarmee kan je geen graka overclocken. Die kloksnelheid kan je wel verhogen of verlagen maar dit heeft niet echt een invloed op prestaties van de videokaart. En aangezien de kans bestaat dat je je kaarten om zeep helpt door een te hoge setting te kiezen (je zou de eerste niet zijn), laat je die settings beter zoals ze zijn.

• BlackPredator72
had ergens anders gelezen dat je gewoon ati tool set up opnieuw moet draaien en dan repair aanklikken en dat ie dan weer werkt....

en volgens mij werkt het inderdaad !!!!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit is toch wel redelijk simpel :) Ik doe dit op slot omdat het toch wel basis kennis is om via je BIOS te overklokken ;)

[ Voor 56% gewijzigd door Apen-nootjes op 16-03-2007 22:17 ]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.