Welkom bij deze preview van mijn ideeen voor een case. Ik laat ze zien om het een en ander aan feedback te krijgen en ook omdat mensen dan misschien zin hebben om mee te brainstormen voor ideeen.
Ik ga deze computer voor de zomervakantie maken. Ik heb het een en ander vaststaan in gedachten. Hij moet namelijk wit met zwarte doorzichtig plexi. De verlichting zal iig met blauwe 5 mm LED's worden gedaan, aangezien ik deze nog heb liggen.
Het moet dus een HTPC worden, waar ik ook gewoon nog office op gebruik en waar ik mijn verslaving van MSN mee voedt. Hij moet een beetje geinspireerd worden op Stargate Atlantis, omdat dit gwn echt een toffe serie is.
De specificaties tot nu toe:
Compaq Evo D310 moederbord
Pentium 4 2,4 GHZ processor
Ati Radeon 9200 128 MB Video Card
512 MB DDR PC2700 intern geheugen
200 GB Hard Disk
160 GB Hard Disk
Sweex 3-ports USB card
Pioneer Slot-in DVD-ROM
Externe NEC DVD-Brander
PCTV 50e TV-Kaart
SpeedTouch 120g Wireless Adaptor
Creative Exigy Soundcard
Logitech Media Keyboard
Logitech MX 310 Mouse
hier zijn een aantal tekeningen die ik gemaakt heb:
Voorkant
Voorkant, de DVD zal alleen softwarematig open kunnen.
Fanguard
Fanguard
Fanguard
Bovenkant, het zwart moet zwart plexi worden.
LEDjes al vervangen van HDD activity en Power
Bovenkant, wat verder getekend.
Dit is de binnenkant. De kast zelf ga ik alleen als donor gebruiken, omdat ik de kast van hout ga maken.
Eigenlijk ben ik al van het bovenstaande concept gedeeltelijk afgestapt. Zoals de voorkant bv. het design blijft hetzelfde, alleen ipv. zwart plexi wordt dit witte mesh. Wat dus achter het hout bevestigd zal worden en waar de drive en de aan-uit knop komen te zitten. Op de bovenkant komt geen window, hier komt het stargate atlantis logo. Ook ben ik nog op zoek naar bouwpakketten, waar ik dingen van kan gebruiken voor op de case. Zoals mssn sommige kennen, ook op de Doom 3 PC gebruik van is gemaakt.
Ik kijk uit naar jullie ideeen en/of aanmerkingen!
Bedankt...
Meer weten? Stel vragen....
offtopic:
Toestemming xenon
Toestemming xenon