Toon posts:

DOS screen capture

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik probeer een screen capture te maken van een maximized DOS window, ik heb snagit en printscreen platinum geprobeerd, maar telkens als ik probeer om een screen te maken krijg ik geen plaatje van het scherm met het DOS window zeg maar. In plaats daarvan krijg ik dit:
http://img159.imageshack.us/img159/9789/34pg4.jpg
Is er geen andere manier om een screen capture van een maximized dos windows te maken? Of wat doe ik fout?

Bij voorbaat dank

Verwijderd

met shift-printscreen krijg je een screenshot van je actieve window. Mogelijk dat dat werkt.
Als het je om de output gaat kun je de output van het command ook naar een file laten schrijven ipv de commandline bijv:

dir > lijst.txt

Verwijderd

Het is ALT + Prt Scr

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-03-2007 18:16 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alt+prt scr en shift prt scr gedaan, maar als ik heb in bijv Word plak krijg ik hetzelfde als bij snagit.

''Als het je om de output gaat kun je de output van het command ook naar een file laten schrijven ipv de commandline bijv:

dir > lijst.txt''

Wat bedoel je hier precies mee?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kun je sowieso wel een screenshot nemen?

Wat bedoel je eigenlijk met 'maximized dos window'? Zit er dan wel zo'n kader omheen? Of ben je echt helemaal uit Windows?

Verwijderd

Sorry, te lang niet gebruikt (werkt trouwens ook onder gnome merk ik nu). :9
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 18:42:
---
Wat bedoel je hier precies mee?
Ik moet eigenlijk eerst vragen wat je vast wilt leggen. Wil je data uit het DOS scherm, zoals de inhoud van een directory zien, of wil je een plaatje van DOS programma maken. Dat eerste kun je ook doen door alles naar een bestand te laten schrijven. Dus gewoon:
COMMANDO > bestand.txt

Mogelijk heb je hier iets aan:
http://www.techsmith.com/learn/snagit/current/capture/7011.asp

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-07 12:59
Andere oplossing, Vmware -> en daar de dos shell op openen in een virtual machine en dan de screenshot functie van vmware gebruiken of printscreen

My favorite programming language is solder.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Probeer Zapgrab eens. Werkt voor mij ook al een tijdje in dat soort vreemde gevallen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een plaatje van een DOS programma maken. Het gaat om een programmaatje waarmee je oefent met reactievergelijkingen kloppend maken. Je kunt dus geen command intypen/gebruiken. @dikke_muk
ik had precies die tutorial gevolgd om een screen capture te maken.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:35

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

geforceerd in een venster draaien en ctrl-printscreen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

kun je niet het programma in dosbox laden en vanuit daar een screenshot maken? zo heb ik het opgelost toen ik met hetzelfde probleem zat met een fullscreen programma

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

Verwijderd

Topicstarter
Puch-Maxi: Ik heb geen enige ervaring met vmware, en ik kom er maar niet uit hoe je die bestand opent in vmware. Ik heb geprobeerd een virtual server op te zetten, maar ik heb niet de juiste gegevens die ik moet invullen.

The Eagle: Als ik naar het dos programma ga, zie je de toolbox niet meer. Een ''window on top'' programmatje helpt ook niet.

SinergyX: Bij eigenschappen kun je niet kiezen om het in een venster te openen.

SantjeS: Het is me wel gelukt om het in dosbox te laden, maar ik wil juist dat het afbeelding dezelfde resolutie/grootte behoudt.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 20:08:
SantjeS: Het is me wel gelukt om het in dosbox te laden, maar ik wil juist dat het afbeelding dezelfde resolutie/grootte behoudt.
Dan resize je hem? Fullscreen is deze niet scherper aangezien dos programma's vaak op een lagere resolutie (640x480 o.i.d.) draaien.
Pagina: 1