Hallo, ik heb pas een draadloze usb-adapter gekocht, de Sitecom wl-172. Op mijn router is mijn huiskamer pc op aangesloten via een lijntje. Maar nu wou ik voor mijn pc boven een draadloos netwerk maken. De router is overigens ook draadloos. Nu had ik de software van de usb adapter geinstalleerd op de pc. dat ging goed, en toen ik het geinstalleerd had moest ik verbinding met het netwerk maken, je moest dan je wpa code opgeven, en dat ging allemaal wel. Maar toen ik verbinding had (in het programma) kon ik nog steeds niet internetten. Wanneer ik bij netwerkverbindingen keek, had mijn computer wel een een ip adres, en een ook een subnetmasker, maar geen dns server en ook geen gateway. Maar ik had wel verbinding. Ik heb al op google gezocht maar niets gevonden. Ik ben er ook mee naar de winkel geweest, en zeiden dat ik met deze usb adapter geen internet verbinding kon maken, maar dat moet toch met elke WLan stick kunnen. Wat moet ik doen om een goede verbinding te krijgen, waar ik mee kan internetten en bestanden kan delen.
Even een paar korte vraagjes: wat voor ip adres kreeg je precies? En: wat voor router gebruik je?
blub
het ip adres was 163. nogwat weetk niet precies, en de router weet ik ook niet want het was bij men buurjongen
163?
Weet je zeker dat het niet een adres uit de 169.*.*.* reeks is? Als ik jou was zou ik de wpa code eens controleren, zou me niks verbazen als daar een tiepvoud in zit
Weet je zeker dat het niet een adres uit de 169.*.*.* reeks is? Als ik jou was zou ik de wpa code eens controleren, zou me niks verbazen als daar een tiepvoud in zit
blub
nej de wpa code wordt niet geaccepteerd als ik hem fout intype, en het zou ook 169 kunne zijn jah, weet ik niet zo goed meer. Maar ik had eerst wel degelijk contact met het netwerk, stond er. het signaal was wel zwak, en af en toe viel hij uit, maar meestal deed hij het. Moet je niet nog een paar speciale stappen nemen die anders zijn bij een gewoon netwerk dan bij een draadloos?
Dingen wat je kunt checken:
169.xx.xx.xx (APIPA adres) krijg je wanneer je PC geen contact kan krijgen met de DHCP van router bijv.
- Firewall/Security software uitschakelen.
- WPA/WEP beveiliging bijv een keer aanpassen of die ff uitzetten op de router, kijken of je dan wel kunt connecten en ook een correct ip adres krijgt.
- tcpip /winsock resetten helpt vaak
- Wireless channel veranderen sommige buitenlandse adapters kunnen bijv. geen kanaal 12/13 aan.
- Met een UTP kabel testen om te kijken of het dan wel werkt.
- IP adres/DNS hard invoeren
ps: schepen ze je wel mooi af dat deze Wlan adapter niet op internet kan
169.xx.xx.xx (APIPA adres) krijg je wanneer je PC geen contact kan krijgen met de DHCP van router bijv.
- Firewall/Security software uitschakelen.
- WPA/WEP beveiliging bijv een keer aanpassen of die ff uitzetten op de router, kijken of je dan wel kunt connecten en ook een correct ip adres krijgt.
- tcpip /winsock resetten helpt vaak
- Wireless channel veranderen sommige buitenlandse adapters kunnen bijv. geen kanaal 12/13 aan.
- Met een UTP kabel testen om te kijken of het dan wel werkt.
- IP adres/DNS hard invoeren
ps: schepen ze je wel mooi af dat deze Wlan adapter niet op internet kan
[ Voor 11% gewijzigd door Teune op 13-03-2007 19:05 ]
ja, maar zoiets (internet) moet toch met elke Wlan adapter kunnen?
Pagina: 1