[CSS] Height van div wordt niet aangepast adv content*

Pagina: 1
Acties:

• dotramses
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-03-2021
Zal vast wel zoveelste topic zijn hierover, maar ik probeer al de hele dag hier op mijn stage dit te fixen. Ik heb een div met daarin tekst en een UL firefox resized automatisch de height van de div, maar ie7 weigert dit de doen. Wat doe ik verkeert?!

http://www.monkey-boy.nl/starform/

• Norckon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-11 20:17
Heb geen IE7, maar d'r mist in elk geval een < van </li> in het menu bij About.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

TeeDee

CQB 241

Ik vermoed dat je ergens nog een clearing div moet plaatsen. Meer info hier.
Norckon schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:44:
Heb geen IE7, maar d'r mist in elk geval een < van </li> in het menu bij About.
Ach, de anchors worden ook niet netjes afgesloten.

[ Voor 47% gewijzigd door TeeDee op 13-03-2007 16:46 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Div :? Welke div? Bedoel je de #header of de #content_prod? Waarom trouwens een <div> in een <div>?

Ik heb geen IE, dus ik kan niet zien wat er fout gaat, maar iets meer uitleg is wel handig, samen met wat code. Probeer een testcase op te zetten: met zo min mogelijk code toch dezelfde fout maken. Dan is het uitpluizen ervan veel makkelijker te doen :)

• dotramses
TeeDee schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:45:
Ik vermoed dat je ergens nog een clearing div moet plaatsen. Meer info hier.

[...]

Ach, de anchors worden ook niet netjes afgesloten.
Dankjewel ga het meteen uitproberen.

En ja sorry voor de code probeer voor het eerst een site zonder tables (wel vaker geprobeert maar uiteindelijk toch met tables gemaakt)in elkaar te zetten, dus zal vast een rotzooi zijn :)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Begin dan eerst je code op te ruimen. Waarom verwacht je dat browsers er iets van gaan bakken als jij zelf al aangeeft dat het een rotzooi is? ;)

Probeer voortaan ook een beter topictitel te verzinen... Iedereen doet weleens iets fout, dus dat is geen goede titel ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• dotramses
Ok het werkt nu dankjewel voor de tip, en de pagina valideert nu ook :). Hmm opzich mag topic dicht of weg :).

Maar als iemand zin heeft om wat tips te geven, please doe dat en dan vooral over onnodige code en of tips over dingen die ik beter of anders moet aanpakken.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

• Waarom heb je eigenlijk gekozen voor XHTML?
• Gaat dit je globale layout worden? Dan hoef je dus niet perse elk element een class of id te geven, aangezien je zonder die aanduidingen ook de juiste element kan selecteren :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• dotramses
BtM909 schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:25:
• Waarom heb je eigenlijk gekozen voor XHTML?
• Gaat dit je globale layout worden? Dan hoef je dus niet perse elk element een class of id te geven, aangezien je zonder die aanduidingen ook de juiste element kan selecteren :)
Waarom ik heb gekozen voor xhtml?
Ik heb ooit een tutorial gevolgd en sindsdien gebruik ik dit een beetje altijd, dus als ik eerlijk moet zijn.. Geen idee :) wat raad je mij aan?
Gaat dit je globale layout worden?
Ik ben nu een test opzetje aan het maken voor mijn stage plek en voor een It bedrijf zodat die er een zoekmachine in kan verwerken.
Dus uiteindelijk wordt dit een globale layout.
Opzich heb je wel gelijk dat het ook zonder al die classes of id's, denk dat het gewoon van zelf ging.

Nouw ik merk al wel dat ik nog veel te leren heb hier over :), maarja de stappen in de goede richting zijn er alwel.

Verwijderd

Ik zou overigens de links de title geven, niet de li's.

De eeuwige discussie over XHTML is wel een beetje vermoeiend ;)

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

De eeuwige discussie over XHTML is wel een beetje vermoeiend ;)
Liever nu aanslingeren, dan straks discussie waarom javascripts niet werken ;)

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
dreadtie schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 12:38:
Geen idee
...
Nouw ik merk al wel dat ik nog veel te leren heb hier over :), maarja de stappen in de goede richting zijn er alwel.
Laat ik maar hopen dat het geen laatstejaarsstage informatica betreft :P (in BE gaan vnl laatstejaars op stage in een bedrijf...)

• dotramses
3de jaars aan het Mediacollege Amsterdam. Beetje klote opleiding als ik eerlijk moet zijn. Vorig jaar heb ik in totaal 4 cd's gemaakt voor projecten met telkens hetzelfde thema kunst. Dus via school niks geleerd over webdesign behalve over htmlen met table's. Dus ja opzich alles wat ik weet heb ik mezelf aangeleerd via site's en tutorials.
Pagina: 1