Gezocht: Documentserver met samba, versiebeheer en webaccess

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• decramy
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-01 20:53

decramy

root@birdie:~#

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een stuk software wat het volgende kan:

- benaderbaar over samba
- autmagisch versiebeheer als er iets overschreven wordt
- webaccess voor op locatie

Samba is niet eens nodig, maar de windows gebruikers die we hebben moeten wel vanuit hun verkenner dingen kunnen openen. (Ook in Word, Bestand > Openen ed)
Het liefst heb ik ook alles server side, zodat niet iedereen een kopie (met verouderde bestanden) op zijn/haar PC heeft staan.

Ik heb gezocht, en heb iMap gevonden van Novell, maar dat is niet helemaal wat ik zoek.
Ook Alfresco gevonden, maar dat is alleen maar webbased.

Iemand een idee?

20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net

• CrisT
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-01 17:16
Alfresco is niet alleen maar webbased, het heeft een samba interface, dus je kunt gewoon met je windows computer bij je bestanden binnen hetzelfde netwerk:

http://www.alfresco.com/p...escoCIFS_viewlet_swf.html

Voor buiten je netwerk is er WebDAV. Ook versie beheer is standaard aanwezig, en daarnaast heb je ook nog een web interface.
Ook is het sinds kort vrij gegeven onder de GPL.

[ Voor 12% gewijzigd door CrisT op 13-03-2007 16:41 ]

Nederlandse Civilization community DutchCiv.nl

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Ik denk meteen aan Subversion. Daarmee hebben je gebruikers echter wel een lokale kopie op hun pc. Je hebt echter wel webaccess.

Wat je zou kunnen doen (misschien ranzig) is een netwerkshare aanmaken die je locale gebruikers gebruiken. Hierop doe je een checkout van je Subversion repository. Nu kan iedereen vanaf daar commits en updates (niet nodig) uitvoeren.

Je gebruikers op afstand kunnen alsnog de repository via een webinterface benaderen en een checkout doen.

Juist