hallo ,
ik heb in mijn pctje een Sapphire X1650pro AGP 256MB kaart zitten die van begin af aan al continu op 100% fanspeed draait , ook vanaf begin af aan al heb ik daarvoor atitool gebruikt om dit te onderdrukken , en met succes .
Maar vanaf gisteren lijkt er iets mis te zijn , ik weet alleen niet wat ,
maar het resultaat is dat de Fan speed nu niet meer te beinvloeden is door atitool (0.26)
Wat ik zelf al geprobeerd heb ,
Atitool uninstallen , reboot , reinstall , reboot en dan weer proberen , geen succes .
Hardware in windows verwijderen en software drivers ook , daarna herinstalleren , geen succes
De nieuwste versie van Atitool en Ati drivers opnieuw downloaden en installeren , geen succes .
even los hiervan , de kaart zelf werkt goed , ook overgeklokt ,
de instellingen die in het bios staan met betrekking tot temperatuur geregelde fan zijn als volgt :
0 C 100% fanspeed
65C 100% fanspeed
83C 100% fanspeed
93C 100% fanspeed
100C 100% fanspeed .
het lijkt er dus op dat het bios gewoon met verkeerde informatie gevuld is ,
is er misschien een mogelijkheid dit te editen , ander bios beschikbaar ?
is er iemand die dit fenomeen kent ,
tips zijn welkom , het liefst software matige , maar als het echt niet anders kan ,
dan moet er maar een andere cooler op .
ik heb in mijn pctje een Sapphire X1650pro AGP 256MB kaart zitten die van begin af aan al continu op 100% fanspeed draait , ook vanaf begin af aan al heb ik daarvoor atitool gebruikt om dit te onderdrukken , en met succes .
Maar vanaf gisteren lijkt er iets mis te zijn , ik weet alleen niet wat ,
maar het resultaat is dat de Fan speed nu niet meer te beinvloeden is door atitool (0.26)
Wat ik zelf al geprobeerd heb ,
Atitool uninstallen , reboot , reinstall , reboot en dan weer proberen , geen succes .
Hardware in windows verwijderen en software drivers ook , daarna herinstalleren , geen succes
De nieuwste versie van Atitool en Ati drivers opnieuw downloaden en installeren , geen succes .
even los hiervan , de kaart zelf werkt goed , ook overgeklokt ,
de instellingen die in het bios staan met betrekking tot temperatuur geregelde fan zijn als volgt :
0 C 100% fanspeed
65C 100% fanspeed
83C 100% fanspeed
93C 100% fanspeed
100C 100% fanspeed .
het lijkt er dus op dat het bios gewoon met verkeerde informatie gevuld is ,
is er misschien een mogelijkheid dit te editen , ander bios beschikbaar ?
is er iemand die dit fenomeen kent ,
tips zijn welkom , het liefst software matige , maar als het echt niet anders kan ,
dan moet er maar een andere cooler op .
[ Voor 16% gewijzigd door Misterpc op 13-03-2007 19:17 ]
B & W 5,8 KWp solar 12 * oost 10 * west