[PHP/ASP] Get variabelen meegeven aan een .doc bestand

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Hallo,

Ik heb de afgelopen aantal maanden een intranet ontworpen op mijn stage met PHP. De bedoeling is dat er klant- en artikeloverzichten bekeken kunnen worden en dat er rapportages opgeslagen en bekeken kunnen worden.
Dit laatste willen we met Word doen, omdat je met printermarges etc zit. Word maakt dan dmv een ODBC-connectie verbinding met MySQL en haalt zo de gegevens op van het betreffende rapport.
Webbased kun je zoiets hooguit specificeren door een GET-variabele te gebruiken
Maar dit werkt uiteraard niet voor een .doc bestand..
Zijn hier andere oplossingen voor?

p.s. We hebben dit ook al geprobeerd met Crystal Reports, dit werkte voor geen meter, ook hebben we hier de voorzieningen niet voor

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan je niet eens kijken naar de Word class in PHP? Daar zit vast wel iets in over het bewerken van Word documenten.

http://www.phpbuilder.com/columns/yunus20031124.php3

Lees dit eens met die 'bookmark' functie.

Dan kun je genereerWord.php?naam=Kristof&artikelid=123

Overigens zou ik je aanraden om ipv Word PDF te gebruiken, dat kun je nl niet bewerken.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of direct docx ... je kan daar de nodige plugins voor vinden op technet ... docx is het formaat van de nieuwe office ... het is eigenlijk een zip file met je document er in in XML, je kan het ofwel via MS API's aanspreken of uitpakken en de XML editeren! Dit is 1 van de goede ontwikkelingen aan het antitrust gedoens tegen MS

Laat trolls achterwege aub :)

[ Voor 7% gewijzigd door BtM909 op 13-03-2007 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 14:48

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:28:
of direct docx ... je kan daar de nodige plugins voor vinden op technet ... docx is het formaat van de nieuwe office ... het is eigenlijk een zip file met je document er in in XML, je kan het ofwel via MS API's aanspreken of uitpakken en de XML editeren! Dit is 1 van de goede ontwikkelingen aan het antitrust gedoens tegen M$
En dan moet iedereen die geen Office 2007 of de pluging voor docx heeft deze gaan installeren? Niet handig lijkt me...

Ben het trouwens wel met je eens dat het een goede ontwikkeling van Microsoft is...

@TS; Die Word class die Snakiej suggereert zal je denk ik wel verder helpen... Wij hebben hier ongeveer hetzelfde idee (met bookmarks) maar dan via ASP.net. Met die bookmarks heb je gewoon een template waarin je de bookmarks vervangt met tekst...

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

En anders kan je altijd nog de RTF versie gaan bewerken

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02 23:12

SchizoDuckie

Kwaak

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:28:
of direct docx ... je kan daar de nodige plugins voor vinden op technet ... docx is het formaat van de nieuwe office ... het is eigenlijk een zip file met je document er in in XML, je kan het ofwel via MS API's aanspreken of uitpakken en de XML editeren! Dit is 1 van de goede ontwikkelingen aan het antitrust gedoens tegen M$
lol jij hebt zeker nog nooit die docx zipjes van binnen bekeken? :X
Dat is imo echt een absoluut groot verschrikkelijk drama waar ik echt geen minuut aan zou durven besteden om dat te gaan proberen aanpassen.. :X

RTF / HTML / PDF for the win :Y)

Stop uploading passwords to Github!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je begint je topic met [PHP/ASP]. Als je ook Waar hoort mijn topic? had gelezen, dan had je ook gezien dat dit topic eigenlijk bij de buren hoort ;)

Bij deze een klein kickje naar de andere kant van de schutting

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
:) ik heb het nu opgelost met FPDF, een PHP Class waarmee je heel makkelijk PDF kunt weergeven op een dynamische manier..

www.fpdf.org

bedankt voor alle moeite!

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

Pagina: 1