Toon posts:

Windows XP opnieuw installeren zonder problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 280 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op 1 of andere manier een virus (of spyware) opgelopen wat zich in wat Windows bestanden heeft verstopt die ik dus niet in quarantine etc kan stoppen.. dus nu wil ik XP opnieuw installeren zonder dat ik alles moet backuppen etc, ik dacht zelf aan om het volgende te doen:
ik heb Partitie Expert (programma om met partities om te gaan), ik heb op dit moment maar 1 partitie van 186 GB, met nog flink wat vrij, als ik hier nou een D op maak van zeg maar 25 GB, dan windows als boot opstart en hem op de D installeer, dan heb ik alles wat op de C staat nog wel (Partitie Expert laat dat staan ofzo..) en dan staat er op de D een cleane Windows installatie die ook niet kan vollopen met allemaal andere shit ofzo, en ik kan altijd makkelijk opnieuw installeren zonder alles kwijt te zijn

is dit realisitisch en mogelijk en wat zijn de risico's?

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
Dit is niet de veilige manier. Ik zou backuppen wat je nodig hebt en nodig is. en gewoon alles leeg gooien. Het gevaar is als je je nieuwe install hebt dat de virussen weer actief worden.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is beetje dat ik niet weet waar ik zeker 30 GB van wat ik wil houden kwijt kan, en ik als ik het zou weten ook niet zo'n zin in heb.. als ik die windows opnieuw heb geinstalleerd verwijder ik de WINDOWS map op de oude installatie, daar zaten de virussen dusz...

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-10-2024
Ik heb dit zelf meerder keren gedaan en het is bij mij nog nooit misgegaan. Met partitie expert dan, van acronis. Met partition magic vroeger meerder keren gedaan met verschillende versies maar ging zowat elke keer mis. Ook heb ik goeie ervaringen met bootit deze is gratis te downloaden en volledig werkend in tegenstelling tot andere programma's.
Owja en je kunt prima alleen de windows map verwijderen tijdens de nieuwe installatie en al je andere data blijft behouden dus niet voor formatteren kiezen, alleen de windowsmap verwijderen en alles komt goed :)

[ Voor 23% gewijzigd door lamko op 13-03-2007 15:59 ]

And this !! Is to go even further beyond!!!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:19

World Citizen

FreeReef.nl

Het mekkelijkste lijkt me idd met Ghost een image trekken en die in dele in je nieuwe installatie uitpakken, of met Systemworks al je geinstallerde pakketen in te pakken en weer uit te pakken naar je nieuwe installatie.

Op D windows instaleren om die later weer naar C te zetten heeft bij mij vaker problemen opgeleverd dan plezier.

(mijn tip: gooi al je data naar D:, met systemworks desnoods je geinstaleerde/geregistreerde/acktiverde software inpakken. Dan windows herinstaleren met meteen de nieuwste drivers ed. en je software weer uitpakken. )

FreeReef.nl

Verwijderd

Topicstarter
net opnieuw geinstalleerd, dus eerst D gemaakt, hij maakt zelf de letters dus de C was de kleine (ik schokte ook ff omdat ik even dacht dat het mislukt was:P) maar nu staat op de C (25 GB) WINDOWS en ben ik bezig alles op de D werkend te krijgen (behalve dat virus:P

• Haaglander
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:46:
net opnieuw geinstalleerd, dus eerst D gemaakt, hij maakt zelf de letters dus de C was de kleine (ik schokte ook ff omdat ik even dacht dat het mislukt was:P) maar nu staat op de C (25 GB) WINDOWS en ben ik bezig alles op de D werkend te krijgen (behalve dat virus:P
Het is natuurlijk veel handiger en verstandiger om regelmatig een image te maken van je installatie. Mocht om wat voor reden dan ook Windows 'mankementen vertonen' (virus, missing dll, brak register, etc.) dan kan je dat snel herstellen door het terugplaatsen van het image. Een goed programma is True Image van Acronis (de maker van Partitie Expert).
Pagina: 1