Gigabit ethernetverkeer naar NAS readynas nv op halve snelhe

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ontwerp
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-05-2023

ontwerp

bladeibla

Topicstarter
Hoi Allen

Menigeen weet dat NAS systeem erg leuk zijn maar ik heb nu gespaard
voor een lekker volle raid nas systeem van readynas [4 schijven x-raid, beter dan raid 5] NV.
Erg lekker om je desktop en laptop beetje vruij te houden 8)

Nu heb ik alles op 1000 Mbit full duplex staand en op mijn pc op Jumbo frames staan maar mijn write blijven op 10MB /sec staan terwijl meeste mensen met dat ding 20-24 MB/sec halen. Dit vind ik een te groot verschil....

Weet iemand hier meer over ? Ben ook elders aan het checken maar is een beetje vaag.
Als ik maar weet dat het spul goed is en hopelijk ligt het aan het feit dat ik een sempron 3000+ heb met 2gb en een ovislink ethernet gigabit card etc..... :-(

Verder getest vanaf mijn apple powerbook 1gb ethernet card... full duplex...[onderst. geen jumbo maar zou sneller dan 10mb/sec moeten zijn snif...]

Iemand ??? :?

Gr Valentijn

[ Voor 4% gewijzigd door ontwerp op 13-03-2007 15:19 . Reden: spelling ]

DaKnowledge

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Als je van laptop naar pc via Gbit data overstuurt, wat is je snelheid dan?
Als het dan ook zoiets is, dan hoef je dus niet te kijken bij je readynas ;)

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• Qwek
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-07-2023
Als je gebruik wilt maken van jumbo frames moet je switch dat ondersteunen. Check dat even, anders kun je jumbo beter uit zetten. Daarnaast zou ik es googlen op tcpoptimizer.
Ik heb enorme performanceverschillen gezien in puur de kabeltjes. Zelfs het vervangen van een Cat5e kabel door een cat6 netwerkkabel heeft wel eens verschil gemaakt.