Ik zat me laatst af te vragen of er nu veel ontwikkelaars zijn die op hun werk gebruik maken van een alternatief besturingssysteem. Ik denk (gebaseerd op ervaring) dat de meeste ontwikkelaars Windows gebruiken, maar het lijkt me dat er toch ook wel ontwikkelaars zullen zijn die een ander besturingssysteem prefereren. Voor thuis- en hobbyprojectjes ben je natuurlijk vrij in die keuze, maar zijn er ook mensen die op hun werk Linux, Mac OS X of iets anders gebruiken?
Ik snap dat de meeste .Net, Visual Basic en andere ontwikkelaars die een omgeving gebruiken die alleen onder Windows draait, geen Linux of zo gebruiken. Maar Java, PHP, C/C++ (meestal niet-grafisch) en dergelijke kan best goed onder Linux, met bijvoorbeeld Eclipse, NetBeans, ....
Kortom: zijn er mensen die ergens werken waar iets anders dan Windows op de ontwikkel-werkstations wordt gebruikt?
Ik snap dat de meeste .Net, Visual Basic en andere ontwikkelaars die een omgeving gebruiken die alleen onder Windows draait, geen Linux of zo gebruiken. Maar Java, PHP, C/C++ (meestal niet-grafisch) en dergelijke kan best goed onder Linux, met bijvoorbeeld Eclipse, NetBeans, ....
Kortom: zijn er mensen die ergens werken waar iets anders dan Windows op de ontwikkel-werkstations wordt gebruikt?