Toon posts:

Help, rood beeld met striker extreme en 7900GTO SLI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik heb sinds kort een asus striker extreme geinstalleerd, met de volgende systeem configuratie:

p4, 3.2
2gb kingston pc4200
2x 7900GTO @ stock
audigy 4
4 hardeschijven
mijn voeding is een thermaltake thoughpower 750W.

ik heb dus windows openiwu erop geinstalleerd, het gaat uiteraard om de 32 bits home versie.
nu is mijn probleem, zodra ik een game of zelfs 3d mark 2006 start, ik gewoon rood beeld heb als het ware, rood heeft de overhand op mijn monitor, betreft een BenQ FP202W.

wat ik heb geprobeert is, drivers uninstalleren, en weer installeren, het zijn de Forceware 93.71 drivers en de nforce 9.53 driver.
Ik heb deze 2 videokaarten ook afzonderlijk getest, er is niets mee aan de hand....ze werken beide uitstekend.
Weet iemand raad??? want ik wil nou toch ook wel is fatsoenlijk een game kunnen spelen

ps: (ik weet dat het dikke overkill is met een p4....maar ik moet nog ff wachten op die intel prijsdaling :*) )

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-07 21:57
en als je het kleuren profiel van de monitor cd afhaalt?, heeft dat geen effect

heb je het probleem ook als je omega drivers gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
nou ik hoefde nooit een cd te gebruiken voor men monitor, plug and play...
laat ik het zo zeggen, bij elk van de kaarten afzonderlijk, dus NIET in sli werk het, waarom werkt het dan niet als die 2 kaarten in sli staan?

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:21
Zijn het 2 videokaarten van dezelfde fabrikant of niet?
Dat is namenlijk niet echt duidelijk uit je TS.

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:03
Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:23:
nou ik hoefde nooit een cd te gebruiken voor men monitor, plug and play...
laat ik het zo zeggen, bij elk van de kaarten afzonderlijk, dus NIET in sli werk het, waarom werkt het dan niet als die 2 kaarten in sli staan?
Is het niet nog steeds zo dat SLI in Vista niet goed werkt? Please correct me if i'm wrong.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb xp home 32 bit...en de kaarten zijn allebij van MSI

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Is het scherm analoog aangesloten? Dan moet je eens kijken naar kabelbreuk.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
uh nee, een geforce 7 heeft alleen maar DVI, en aangezien mijn monitor ook DVI is....
en kabelbreuk kan niet, ik heb niet 1x aan die kabels gezeten, zoals ik al zei werkt het wel met 1 kaart, maar in games of 3d mark niet met sli...

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan:

"First I removed both cards and checked both of them in both PCI-E slots. Both cards where working fine any of the two slots. So I put them both back in and connected them with the SLI Bridge, there I noticed that the bridge was quite lose. After turning the bridge and also swapping the cards the bridge was sticking on tight." Zou eerst kijken of dat helpt, het volledige topic is http://forums.nvidia.com/lofiversion/index.php?t15171-0.html

Verwijderd

Topicstarter
het gekke is dat ik nu al in totaal 3 nforce 680i moederborden heb:

een evga 680i, die deed het met sli, alleen moederbord ging stuk.
een striker extreme, ook werkte deze met sli zonder rood geflikker, alleen het moederbord ging stuk.
nu heb ik deze striker, die is ocmpleet nieuw, en hij geeft rood geflikker.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 14:10:
hallo,

ik heb sinds kort een asus striker extreme geinstalleerd, met de volgende systeem configuratie:

p4, 3.2
2gb kingston pc4200
2x 7900GTO @ stock
audigy 4
4 hardeschijven
mijn voeding is een thermaltake thoughpower 750W.

ik heb dus windows openiwu erop geinstalleerd, het gaat uiteraard om de 32 bits home versie.
nu is mijn probleem, zodra ik een game of zelfs 3d mark 2006 start, ik gewoon rood beeld heb als het ware, rood heeft de overhand op mijn monitor, betreft een BenQ FP202W.

wat ik heb geprobeert is, drivers uninstalleren, en weer installeren, het zijn de Forceware 93.71 drivers en de nforce 9.53 driver.
Ik heb deze 2 videokaarten ook afzonderlijk getest, er is niets mee aan de hand....ze werken beide uitstekend.
Weet iemand raad??? want ik wil nou toch ook wel is fatsoenlijk een game kunnen spelen

ps: (ik weet dat het dikke overkill is met een p4....maar ik moet nog ff wachten op die intel prijsdaling :*) )
Hi

Ik wil je niet afkraken of zo maar what the hell moet je met een Stiker Extreme MB en maar een P4 3.2 en PC4200 geheugen.
Als ik jouw was geweest had ik een minder duur moederbord gekocht en een C2D E6600 of E6400 CPU erbij.
Nu heb jij een MB wat vette overkill is voor je CPU, geheugen en zelfs je videokaarten.

Je was echt beter uit geweest met een Asus P5N32-E SLI of Asus P5N-E SLI.
Maar dit is mijn mening.

Om de beste prestaties uit je systeem te halen moet alles in evenwicht zijn.
Een goed moederbord, een goede CPU, Ram geheugen en videokaarten.
Nu heb jij een zeer goed moderbord, een verouderde CPU, verouderd geheugen en 2 redelijke videokaarten.
Je had beter een Asus P5N-E SLI + PC5400 + C2D 6400 en GF8800GTS 640MB of 320MB kunnen kopen. Mocht je dit niet allemaal tegelijk kunnen kopen probeer dan eerst je oude hardware te verkopen.

Just my opinion. ;)

Verwijderd

Topicstarter
jajaja, maar ik ga waarschijnlijk nog een Q6600 kopen, en zit te kijkenv oor pc 8500 geheugen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Mensen ik wil ff zeggen dat ik het probleem heb verholpen, de SLI connector ff omdraaien schijnt te helpen, nu ff 3d mark draaien :)
bedankt voor de hulp :)

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
woehoe!
Pagina: 1